Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 4689 ggr
Daisymink
0

ardenner

finns det något ardenner folk ?
skulle vara kul att se hur många utav oss
det finns här inne!

// Vanessa 

Klasselover
0

I stallet (har min foderhäst samt är medryttare där) har vi en ardennerhingst född 07, ska hjälpa till att rida in honom i sommar :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Daisymink
0

va kul :)
var och provred en idag som jag tror vi köper..

lite osäker än så ville höra lite mer om rasen, ridit nordsvenks mycket men det är ju lite större, något man ska tänka på m.m

// Vanessa 

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en granne har en ardenner som faktiskt gått ardennergalopp. hennes blenda är förmodligen världens snällaste häst. de kan sätta upp vem som helst på henne och hon finner sig i det.

däremot när ägaren sitter på så går hon som ett ånglok. har aldrig sett en sån enorm häst galoppera så fort. =)

tänk på att det kan vara svårt att hitta hovslagare som vill ta sig an så stora hästar. benen väger ju en del. behöver hästen bli skodd så kan det dessutom bli dyrt.

Daisymink
0

har en veterinär i linköping som har nordisar och ardenner själv, så det är nog inga problem :) men snackade med en tjej som själv har ardenner och hon berätta att det är mycket "ful" säljare inom rasen.
någon som vet mer om detta?

han har en del sprickor i hovarna som gör mig orolig, erfarenhet av det ? någon ?

// Vanessa