Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 7786 ggr
LillaLinn
25

Beställa Charles owen.hjälmar

Någon som vet var man kan beställa billiga Carles Owen hjälmar? Utomlands eller i sverige.

Var tillverkas dom?

Cilla89a
0

Billiga och billiga, dem kostar väl ungefär samma priser överallt, ev kan man spara någon hudralapp eller två beroende vart man väljer att beställa ifrån. 

Tror inte det blir mycket billigare att beställa utomlands, för frakten kostar ju endel.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LillaLinn
0

Hittade en sida där dom kostade ungefär 800 eller 900:- (svenska) 

Hur väl kan man veta att hjälmen är äkta?

ThunderClap
0

Är det verkligen en äkta CH JW hjälm för 8-900? Super billigt i såfall!

Jag har dålig koll på hur det ser ut just nu på marknaden, men senast jag hade koll så låg de på omkring 2600 och man kunde få de billigare på rea om man hade tur och de låg då på 1200 i UK.

Lättast att checka av att hjälmen är äkta är i verkligheten, kan vara rätt svårt på bild på nätet. Men länka till sidan där du är fundersam till om de är äkta eller ej så kanske det är någon som har kläm på det?

LillaLinn
0

Var tillverkar hjälmarna? Tänkte att det är ju störra chans att dom är äkta om landet som företaget finns i är desamma som där hjälmarna tillverkas

Cilla89a
0

#4 jag kan kolla i min JW hjälm i eftermiddag och se om jag kan se vart dem görs :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Eastwoods
1

http://www.tackdirect.co.uk/prod_show.asp?id=235 därifrån har jag tänkt beställa, 1381+ frakt 500 kr ungefär blir nästan 1000 billigare än att köpa i sverige ;D

[Nesslan]
0

Enligt Charles Owens hemsida så ligger fabriken i Wrexham, Wales. Jag funderar oxå på att köpa en COhjälm men är mest intresserad av AYR8 och GR8.

LillaLinn
0

#6 Är dom äkta? Tungan ute

Elshira
0

Det är ju billigare frakt från england än från sverige… (A) Så hittar man bara en hjälm billigare på någon annan sida i england så blir det defenitivt billigare^^

Men sedan om det är kopior eller inte kan ju vara svårt att veta. Kanske man kan maila till Charles Owen och fråga om det är en av deras återförsäljare eller inte, och är det inte det (dvs de är kopior) så blir de säkert glada av att få reda på det samtidigt som du får veta. =)

Hakuna matata!

Eastwoods
1

#8 så vitt jag vet är dom äkta :D

LillaLinn
0

#9 Smart, har dom någon hemsida?

#10 Okej:) Tack för tipset. Har du själv beställt därifrån eller vet någon som har gjort det?

Eastwoods
0

#11 ja en i min klass och min ridlärare har gjort det och det funkade bra. jag har tänkt beställa men lär spara lite pengar först ;D

HannaT
0

Jag ska PM:a dig. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LillaLinn
0

#6: koatar frakten 500:-? Det låter ju gvälsigt mycket…