Filmsnutt från hoppträningen..
Filmsnutt från gårrdagens hoppträning. Första gången som Yrla och jag hoppade "på riktigt" - vi har massor att lära, men båda tyckte att det var roligt! =) idag ska vi hoppa bana, yeeeeihaaaa!
http://s25.photobucket.com/albums/c80/kafferosta/?action=view¤t=Hopptrning.flv

Kul! Det gick ju bra!

Det så ju ut att gå riktigt bra det där! Fart hade ni med :D
Det såg riktigt bra ut tycker jag ^^ Farten kunde man iaf inte klaga på :P
/ Sara & Casper
hihi, hon ser ut att gilla det :)

fint :D

Hon ser verkligen ut att gilla det där =) Vad tyckte tränaren om henne då? Förutom att h*n trodde att hon va en kille ;-)
Var ni många som tränade?
/ Sara & Casper

såg bra ut :) och som att hon gillar det!
du är inte ensam om att ngn kallar hästen för han istället för hon… har försökt få min tränare att förstå att det är en tjej, men blir han varje gång ändå ;)

Kanon fint tessa, kämpa på. Lycka till idag.

Fint! Undrar bara varför du står i lätt sits? :P
haha jodå fart saknades inte..! ;) Tack för era kommentarer, alltid kul att höra..
Vi var fem hästekipage som tränade. Totalt 6 grupper per dag under helgen. Tvådagars-träning. Gymnastikhoppning och lydnadsträning på lördagen och banhoppning på söndagen. Vår grupp bestod enbart av folk och hästar från vårt stall.. det gjorde det hela extra kul eftersom vi känner varandra väl och dessutom kunde ha roligt eftersnack - vi ska förhoppningsvis nu bilda en hoppgrupp som tränar varannan vecka för denna tränaren.. =)
jag sa till tränaren att "han" var en "hon" men in i det sista, även på söndagen kommenterade hon Yrla som "han"… ;) För vörigt tyckte hon att vi var lyhörda på vad hon sa och gjorde vårt bästa efter detta. Vi tog åt oss vad vi lärde oss under lrödagen för på söndagen gick det över lag bättre. fast hästarna var betydligt mer taggade också. och antagligen lite trötta och stela. Småtaskig kombination ;D Men jag är jätteglad, yrla verkade ha kalaskul och även om det blev lite tokigt ibland var hon ärlig och framåt och jag kände mig trygg med henne… *pustar lyckligt*
Kika gärna in på vår nya hemsida för vårt stall Tegen:
http://www.freewebs.com/stalltegen/index.htm
Vill ni se foton från hoppträningen så finns ett gäng under "arkiv", fler kommer..
Är nu sugna på att se filmsnuttar från hoppträningen, gå in här:
http://www.freewebs.com/irishdore
Det är Sara och fullblodet Dior som hoppar =)
#10: Full ovana jag har sedan ridskoletiden då hoppning=lätt sits… har inte hoppat sedan dess och har en ful ovana att lätt bli framåtlutad. - inte bra… måste inse och lära mig att hoppning inte innebär att man behöver stå i lätt sits, särskilt inte mellan hindren ;D Med en räserhäst som Yrla måste jag ju räta på mig och vara balanserad och stadig i sätet - inte ligga som en vante över halsen på henne. Men kul att du påpekade det, jag är väl medveten om detta.. =)

#13# Ja. ;) Jag tränade för en tränare innan som sa att man skulle stå i lätt sits, men det gjorde jag inte för jag tycker att det är helt fel, klart att man kan lätta lite då och då om det är långa sträckor mellan hinderna men framför hinderna ska man sitta ner och vara upprätad med en lätt hand. :P Dels för att inte störa hästen och för att vara ett stöd för den + att om man hänger fram så sliter det mycket mer på frambenen.
Men allting går ju att träna bort. ;) Jag red en väldans massa dressyr med min förra ponny och tävlade även i det och satt då rätt mycket bakom honom även i hoppningen, det var lite jobbigt att träna bort men det gick. :P

#16# hihi ;).

Trevlig hemsida stallet hade! Men vad har dom gjort med fullblodets svans?? 
#17: Självinsikt är väl första steget till bättreing iaf.. ;)
#18: ja hemsidan är alldeles ny så det kommer att komma ut mer grejjer hela tiden… hmm, vad menar du med svansen? Vet att den är väldigt, väldigt tunn men vet inte vilken bild du tycker att den ser konstig ut?

Jag gick in på fullblodets egna sida och där fanns det film på den och de va där jag såg den, såg ut som om svansroten va rakad med bara en tofs kvar längst ner :-S
#20: jaha nämen oj… så är inte alls fallet utan svansen är normal is ig, bara att den är väldigt tunn… =) tror jag har något foto hemma på datorn som jag kan visa =)

Ok, blev bara tvungen att fråga, det så verkligen helknepigt ut… Nyfiken som vanligt =)