Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 379 ggr
emsems
0

världscupen

blev lite törd över vissa grejer på världscupen…

jag reagerade speciellt på hur dåligt alla sitter, kutade ryggar, flaxande armbågar, överdrivna hjälper… sedan tänkte jag åxå på hur många hästar som till och från gick i korsgalopp..

någon fler som reagerade på detta igår?

MiaMaria
0

Jag såg det hela och jag tycker många ryttare rider helt utan stil. Alla är verkligen nog med eftergift men mer är det inte. Nu ska väl jag som knappt törs hoppa bana på 120 säga något men men…

emsems
0

nej jag menar inte heller at jag på något sätt ska mäta mig med dem, men jag tycker det är ynd att Eliten är så pass slarviga ändå..

MiaMaria
0

Va absolut inget negativt menat mot dig Ems =)

Ja det är väldigt synd att dom inte har mer stil och att dom slarvar så mkt som dom gör. Såg du han som rev andra hindret? Va bara en som gjorde de och han får helt och hållet skylla sig själv, det va verkligen inte bra ridet! Samt han som hade så extremt korta tyglar så han kastade sig fram över hästen i varje språng, inte så konstigt att hästen rev två hinder med fram…

reddie
0

Tror ni inte att det handlar om stundens hetta.
Rider säkert bättre på banan hemma i lugn och ro där det inte finns någon tidspress.

MiaMaria
0

Jo så kan det ju vara men dom här ryttarna ska ju vara så pass vana vid det och sitsen/hållningen har jag svårt att tro dom ändrar på inför tävling…

Linjerat
0

Håller med till en del, men i omhoppningar så tycker jag att ryttaren kan rida lite "flängigare" eftersom det ska gå snabbt och man måste våga chansa. Såg han som red med jättekorta tyglar i grunden och det var ju inte särskilt effektivt….=/

NinaToy
0

Vissa rider ju mindre bra men man kan inte säga att de rider katastrof för isåfall hade de inte kommit rätt på vartenda hinder och klarat så pass många av de. exempel på bra ryttare är våran egna roffe, rodrigo pessoa och ludger beerbaum.

Var det bara jag som tyckte att Merediths Shutterfly såg ganska så motvillig ut i omhoppningen?

Snuttan
0

Jag tittar inte på världscuparna för jag mår sämre då :p

reddie
0

Jag ser inte på hästsport öh så jag ska väl inte yttra mig eg.
Men hade de inte varit bra på att rida så hade de inte kommit så långt.

emsems
0

tycker att dom red slarvigt även i grunden, så man kan nog itne skylla på omhoppningen..

#7, red hon inte check mate? tyckte inte han var motvillig, snarare olydig… eller vad tycker du? jag brukar alltid gilla henne, men blev besviken igår. däremot måste man ju älska marcus ehning som rider helt underbart =)

MiaMaria
0

Jo det va Checkmate hon red.