Ta upp ridning igen
Efter 1½ års uppehåll med hästar så tänker jag börja igen. Jag har inte ridit regelbundet sen april 2008.
Anledningen till att jag slutade var för att först såldes min första medryttarhäst och sen behövde inte ägaren någon medryttare till sina islandshästar.
Jag fortsatte då naturligtvis och leta efter medryttarhäst, men hittade ingen. Kände då att jag bara ville ge upp, så det gjorde jag tyvärr.
Sen dess har jag ridit runt 30ggr kanske. Kände för ett tag sen att jag saknade ridningen och ville börja igen.
Så jag började leta efter medryttarhäst och så, hittade ingen till en början. Men så hittade jag en som var hyfsat nära så den ska jag provrida imorgon (16 jan).
Jag är både nervös och jätteglad. Tänk om jag gör bort mig, haha :p
Om ett par månader har jag inte suttit på en häst på två år. Jag jobbar i stall och håller på med en unghäst, men har inte suttit på en hästrygg på två år. Det känns rätt konstigt faktiskt.
Har funderat på att ta upp ridningen också, att hantera hästar från marken kan vara nog så kul men visst vill man iallafall skritta ut regelbundet. Det räcker för mig gott och väl med en skrittrunda då och då.
Jag tror inte du gör bort dig, ridning sitter i kroppen när man väl kan det! Lycka till!
#1 - Jag har saknat hästar jätte mycket, har ju inte varit i närheten av hästar på några månader nu. Så ska bli jättekul imorgon tycker jag.
Tack så mycket! :)
Jag började rida igen i somras efter 6 års uppehåll. Antalet gånger jag red under de 6 åren går att räkna på en hand. Det var superläskigt första gången, men det är verkligen som att cykla, eller simma.. det sitter i kroppen som sagt. Nu rider jag så ofta jag kan, eftersom det bara är jag som sköter och rider den hästen. Fantastiskt skönt att ha börjat igen, kommer nog aldrig sluta.
#3 - Vad härligt :)

Själv har jag haft 6 års uppehåll. innan hade jag egna hästar och red varje dag och tävlade varje helg. Nu har jag blivit medryttare på en pigg dam, när jag satt upp så var det som jag aldrig hade slutat att rida. Dock var väl inte sitsen så klockren
Men gud så underbart det är att vara tillbaka…

Du får berätta hur det går :D
#5 - 6år? Saknade du inte ridningen väldigt mycket? :p
#6 - Tyvärr gick det åt skogen. Först skulle jag åka med henne till stallet vid elva, men så kunde inte min pappa hämta mig. Så bestämde vi att jag skulle ta tåget dit, men så frågade jag pappa om han kunde skjutsa dit mig, han svarade inte och tiden flög iväg.
Så missade tåget till stallet och sumpade allt.. Ägaren ringde och hon hade en annan som hade provridit och så sa hon att den kanske skulle bli medryttare istället..
Får helt enkelt fortsätta leta.

#7 Fortsätt leta ja! :)