Suck! Stall byte igen...
Jaha då vart det stall byte igen. Det går tydligen inte alls att ta sig dit med moppe nu när det är snö, vägarna till stallet blir helt igen snöade (för en moppe). Gubben min blev inte så glad då han fick köra mig till stall varige dag nu i 2 veckor (går vaken att gå eller cykla dit är 1,5 mil dit), och sedan vänta där i ca 2-3 timmar tills vi kunde åka hem igen. Och nu ska han ut på havet igen, så det blir ett lite akut byte. Hittade två stall som matchade mina krav, med egen avskilld box, bra stall miljö, foder, hagar, ridhus inärheten, och framför allt en TOALETT!. så nu flyttar jag och Granda ca 5km från gammla stallet neråt till nya på Lördag. Nya stallet ligger granne med Tågarps RK. Ridhuset utanför dörren. Och boxen precis innanför stall dörren. Bra!. Och grannen mitt emot, så det ska väl surtanten min klara av (hoppas, hoppas =S)
Bässt av allt är att jag nu mera även kan ta tåget en hålplats och gå en km till stallet (pluss 3km för att komma till tåget hemifrån ;) , JIPPI, ingen mer iskall mope färd på 30-60 minuter i -8 grader. och det blir till och med billigare än att köra moppe.
För övrigt värkar Granda må toppen bra just nu, hovis berömmer hovarna var gång han kommer just nu. vi vart nästan fullt igång innan jul. Börjat rida barbacka (upptäckte att det var bekvämare, lättare, snabbare och bättre än med sadel). vi jobbade i trav och började galopera lite smått. Men just nu har hon ståt och vilat sedan den 25/12, då även ridhuset frös och ja tyckte hon kunde gåtta sig lite. Så fort vi kommit til rätta i nya stallet sätter vi igång igen och nu för fullt. Håll tummarna för oss. I sommar är mitt mål att få Granda i full kondition och få genom hene i en besiktning för att kunna ändra hennes försäkring.

va kul att du hittat stall och att det går bra med Granada :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 ja, fast det blir 3 bytet nu sedan jag köpte henne.. det är ju inte bra, men vad har jag att välja på inte kunna mocka på en vecka eller två, eller att byta stall..
#2 det är klart du måste se till din häst varje dag, och om föret gör det omöiligt att komma till stallet med moppe och du får chansen till stall du kan använda kollektivtrafiken för att nå så förstår jag du byter. det bästa är att kunne komma sig själv till stallet utan att behöva va beroende av nån annan, vad skulle då hända om den andra är sjuk? Så jag förstår dig så väl! Lycka till!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.