Ridhusavgift
Hur mycket kostar det att rida i det ridhuset ni rider i? Vad kostar det per gång/månad/halvår/år?
Det har precis byggts en nytt ridhus i närheten. Dom håller väl på med sista finishen nu kan jag tänka mig. Har inte varit där själv ännu men har sett lite bilder på det.
Tråkigt nog är det rätt dyrt att rida där. 100 kr/gång eller 700 kr/månad. Blir några slantar om man t ex vill ha tillgång året runt. Förhoppningsvis ser dom över sina priser när det hela har kommit igång lite mer.
Jag kommer dock inte ha användning för ridhus på ett bra tag, känns onödigt att betala 100 kr för att kunna skritta i värme 

Jag har ett nybyggt ca. 1 mil ifrån mig där jag kommer köpa ett halvårskort för 1400 kr. Dom tar 70 kr/gång eller 2000 kr/år annars. Men känner inte att jag har så stor användning av det sommartid..
Finns billigare för 40 kr/gång men det är betydligt längre bort med dåliga vägar dit..
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Vi har ridskolan (5-10 min bort med transport) som tar 1200:-/helår (jan-dec) + medlemskap ca 300:-/helår. Där kan man inte betala för enstaka tillfällen eller så.
Sen har vi ett annat ridhus (15-20 min bort med transport), dålig parkering, brant backe (=läskigt med transporten när det är halt), 40x20m så ganska så litet. Det kostar 50:-/gång, 300:-/mån. Man kan även köpa halvår och helår, men ve tinte vad det kostar.
Sen har vi ett ställe dit vi åker ibland för att det kommer dit en tränare (40 min bort med transport). Det är en ganska fin anläggning med bra underlag i manegen, bra parkering, 50x25m kanske?, man rider lätt 2 utan att störa varandra. Dom har nu höjt till 70:-/gång (tidigare 50:-/gång). Man kan även köpa mån, halvår, år (från den mån man betalar och x antal månder frammåt).
Medarbetare på westernridning.ifokus

20 kr/gång
200 kr/månad
Ridhuset är ledigt vardagsmornar och helger.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Har en stor anläggning inne i stan, där en ridskola samt en hästsportförening + privatryttare, samsas om ridhusen.
Finns 2 ridhus, ett som är 20*40 och ett som är 20*100
Och sålänge inte hela anläggningen är bokad för tävling finns det alltid möjlighet att rida i något utav ridhusen, även om det hålles träningar för hästsportföreningen i ena och ridskolan håller till i andra, så finns det alltid en bit i 20*100 meters ridhuset som är till för sådana som har ridhuskort.
Men kommer man dit på förmiddagar på veckor och helger så har man ofta ridhuset för sig själv :)
Kostar;
75 kr vid ett tillfälle
325 kr för månadskort
650 kr för kvartal
1000 kr för halvårskort
och 1700 kr för helårskort.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Finns ett ridhus i närheten av mig (privat som även har runt 10 boxar för uthyrning) som kanske är 30x60?
Då betalar man i.af 50 kr/gången, 600 kr/halvår 1000 kr/helår =)
Hakuna matata!
Ni som har tillgång till ridhus där man kan köpa helvår- och helårskort, gäller kortet från jan-dec (el. jan-jun, jun-dec) eller gäller det 12 månader fr.o.m. den månad man betalar?
Medarbetare på westernridning.ifokus

#7 från den dagen man betalat, så köper man t.ex. ett halvårskort och betalar den 13:e April, så gäller det till 13:e Oktober.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Här är det från januari~
Hakuna matata!
I det ridhus vi brukar rida kostar det 40 kr/gång och då får man nyttja även hindermatreal, uppstallning under tiden man ex.vis sadlar på och av eller väntar på sin tur.
Nu när jag ser vad ni har för priser runtomkring hoppas jag VERKLIGEN dom sänker priset här hos oss!
anlägningskort för ridbana och ridhus inngår i helinackorderingen jag betalar för, så jag rider gratis när det inte är bokat för lektioner eller privat ridning.
Om jag vill boka så jag har ridhuset eller ridbanan för mig själv kostar det mig 75 kronor per timme. Fritt tillträde till allt banemateriell men man får självklart städa undan efter sig, och vi måste även plocka bajs om hästen bajsar.
Delinakorderingar i stallet ( eller folk utanfrån) får betala anlägningskort brevid sin hyra på drygt 1200 kronor per år, då rider dom gratis på samma sätt som jag, eller bookar på samma sätt som jag.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

det ridhus jag rider i kostar 70 kr /gång
halvår 1500 kr
år : 2000kr
Hur Backbo´s ridhus (www.backbo.se) kostar 800 kr/halvåret och 1200/året
500kr terminen eller 1000kr om året + medlämsavgiften på 250kr om året i na stallet.
där ja står nu, ingår det ridhus i stallhyran.