Tror ni d funkar?

Nej
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Tror du?

jag tror inte heller d funkar..men jag är lite intressrad av det.. men hur sjutton skulle man kunna komunicera med en bild?

visst jag kanske kan tro på dom som kommer till djuret och pratar, men att prata med en bild genom ett mejl??

men jag skulle vilja testa att ta en sådan person till mackan bara för att testa.. har för mig att mackans ägare gjorde d för ett par år sedan. men på just den här personen verkar inte va så seriös..!!!
Haha, det kostar ju bara 100kr… Nästan värt att testa :p Inte för att jag tror på det för fem öre, men bara för att se vad hon kan lyckas ljuga ihop :)

Nix, tror inte på detta…

ngn som har tagit dit en riktigt till sin häst ngn gång???? angela har gjort d till mackan en gång när han var ung.. har för mig att hon har berättat att den tjejen då hade sagt att mackan helst ville galoppera över ängarna o att han tyckte d va kul att hoppa hinder i skogen, att han alltid ville göra sitt bästa o var rädd för att d inte skulle duga o sedan typ att han tyckte d va jobbigare med höger galopp vilket stämmer..
Absolut inte…
Ja, vilken häst vill inte galoppera över ängarna och gillar att hoppa i skogen… Att han har svårt för en galopp tror jag går att se på hur hästen är musklad och byggd.

nja, jag vet inte.. Dom jag har hört haft upp sånna där kvacksalvare har bara dåliga erfarenheter… Speciellt via ett kort eller över telefon.. Låter ju ganska kontstigt. Jag tror inte på det förens jag får motsatsen bevisad 
Slo har absolut rätt.
Är hur lätt som hels att säga, absolut om man ser på att det är en fd som har svårt för dressyrarbete och sedan är det bara att se på hur musklerna sitter…

Ja, dom är listiga dom där djurpratarna. Jag pratar med mina djur varje dag. Behöver ingen djurpratare. *ler*

hahaha….nej det här tror jag inte på alls….Hade de haft en sån här förmåga skulle det nog vara dyrare än 100 kr då det är ansträngande för personen ifråga….och nej…via en bild. Tyvärr men nej detta tror jag e strunt bara
sandra visade en bild på riff när han fanns för nån sån.
Hon hade förklarat att han var rädd för kor, för att han inte förstog dom. han tyckte dom var konstiga.
och det var ju sant, killen var ju livrädd för kossor.
hon hade även sett en westernsadel. och han hade precis börjat ridas med westernsadeln.
så kan det gå, vet inte heller om jag tror på det egentligen.
Känns ju lite skumt att bara på en bild kunna tala om saker…
men det är märkligt är det..

#0 skriv och frågar de på häxor.ifokus tror om detta….
övernaturligt.ifokus med kanske ?

har skrivit till dem nu ;)

men å andra sidan så har jag själv variit med om något mkt märkligt en sommar för flera år sedan. Hade min häst då på bete vid Sjöarp. En dag när vi kom hade 7 hästar försvunnit, helt spårlöst. Vi hittade de inte.
Ägaren rinde ett medium som bodde på Öland och sa "min häst är försvunnen, kan du hjälpa mig?" Mediumet svarade då..jag ser inte bara en häst utan 7 hästar…..=stämde. hon beskrev en av hästarnas utseende och historia och sa att detta är ledarhästen. hon sa även att det var 2 män som varit vid hagen och hämtat hästar med lastbil/bil och släp….en vakt hade kommit hem vid 7 tiden på morgonen och då mött en lastbil med släp som körde där ifrån….(det fick vi reda på när vi snokat runt) alltså stämde historien där med.
hon sa att männen lämnat 3 hästar kvar för de fick inte tag på 2 och en var för ung. =sant. Det var min häst (gick ej att fånga), min systers häst (rädd för män, blivit misshandlad av en man förr i tiden och sen var det en annan privatperson som hade sin lilla 1 åring där med. där stämde det alltså med.
Mediumet nämnde också att vi kunde leta efter hjulspår vid grinden då de kört fast där…detta såg vi inte innan när vi letade MEN jag och min syster körde direkt efter samtalet var slut ner och tittade…helt rätt…fanns ett hjulspår och vi körde aldrig ner med bilar dit (hagen låg inne i skogen) hon beskrev hela grinden också. Översta brädan var knäckt och ena gångjärnet var avhaspat….stämde det med! Det hade regnat mkt så hade hästarna hoppat över hade märken funnits i marken efter 7 hoppande hästar,…men ingenting….historien kan göras längre men detta var en del. Visst är det märkligt att hon kunde veta allt detta, men samtidigt har jag svårt att lita på vad medium säger om jag inte vet sanningen först själv som jag gjorde här. Visste hur många hästar som var försvunna, kunde kolla efter märken hon sa, visste hur ledarhästen och dess historia var…… häftigt….

Fick ni tag på alla hästarna då?

#20 ja de kom tillrätta sen

#19.. Hon va möjligtvis inte medskylldig 

#22 skulle ju vara ett väldans sammanträffande isf… 

#17 övernaturligt?? den hittar inte jag….
Jag har ett förslag på lösning till hur hon kunde veta ;) din hästpratare/medium står för alla sveriges häst-stjälningar? ;)

om det verkligen fungerar med hästpratare så tror jag iaf INTE på distans-pratning. en bild säger mer än tusen ord men man kan inte prata MED ett djur via ett foto man håller i handen.
jag tycker annars att det är en kul grej, vet inte om jag tror el inte tror, men om det finns äkta hästpratare så går det ändå väldigt många falska på en äkta.
det har varit en ute is tallet en gång. den ena hästen förstod inte varför alla var så arga på honom(han brukar banka med hoven i boxväggen för att få uppmärksamhet, men det fattar inte de som skriker på honom, de ger honom uppmärksamhet som han vill ju). en annan fick så ont i huvudet ibland för det var ngt oväsen(den första hästen som bankar).
sen var jag i ett annat stall där det finns en häst som hatar täcken, han undrade om inte matte visste att han hade päls dessutom var det omanligt att ha täcke(det var en valack). jag gick grönt-kort kursen där och han surade så fort man skulle ta på täcket men såg jättelycklig ut när man tog av det.

#26 hahah gulligt….det sista du skrev…karlar

glömde säga att ägaren till hästen som bankar fick en jättelustig känsla, hon blev yr och kände att hon bara föll och föll och precis samtidigt sa hästprataren att hästen förde över energi till henne(ägaren) också. hon hade huvudvärk hela dagen och hon har väldigt sällan ont i huvudet annars.