Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 2214 ggr
Linda
0

Karl göra!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa lite några exempel min sambo får gör med våra hästar…

Linda
0

Faktist så finns det mer att låta dem göra änn att mocka,köra till träningar, lasta hästar det är faktist bara Charlie som får ställa ut våra hästar.

-Och det gör han bra.

/Linda

Niklas
0

Stackarn! Jag hade en gång en sambo som trodde att jag tänkte göra sånt där också. Plågeri skulle jag kalla det. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Linda
0

Ha, ha I nooo det e det som e meningen att plåga honom ännu mer genom att visa bilder på vilken toffel han e…Flört

Pia
0

Ha ha, min sambo lyckas jag också få till att vara stand in för mig på kattutställningar emellanåt, han muttrar men jag tror han i hemlighet har riktigt kul. Och han är väl numera ganska välkänd bland alla katt-tanter… Han kan bli riktigt skrytsam när han sätter den sidan till…:)

gejsa
0

Min gubbe fick också springa med Gejsas dotter RoxeLina som numera är såld.

Carola

SilverTail
0

Hemlis haha det var ju  schysst..!!! Fast jag drar med min på helgadars tävlingar.. baraför att jag måste ha en chaufför för jag har ite körkort ännu..hihi

Linda
0

#4 Ja c var oxå rätt poppis bland hästflickorna och tanterna självklart älskade han det och  han sprang lite extra fint förbi de snyggaste flickorna..ha,ha

gejsa
0

Nu är du nästan lite elak Linda!

Tänk vad mycket stryk du får när han har läst dina rader. Cool

Skämt å sido. Var tog Soyafotona vägen och kattungefotona som du lovade skulle komma ut här i söndags kväll? Flört

Carola

Rökkvadis
0

Tänk vad bra ni har det! (skulle vilja ha en toffel i julklapp) he he skämt o sido, min make har gjort klart för mig att ska jag ha hästar så får jag oxå fixa det själv hmmm….

gejsa
0

Nja, jag har nog lite som du också rökkvaddis. Iaf när det gäller att mata hästar, släppa ut- eller in dom. Mockat har han aldrig gjort tex. Men däremot får han ju serva oss med att köra in hösilaget i logen. Sladda ridbanan, laga staket osv osv.

Fast han sprang faktist en gång med min Lina. Hon fick bra poäng också då. Dom andra 2 ggr lejde jag faktist en hästkarl som sprang med henne. Visste att hon skulle få bra poäng. Ville inte missa det genom att vara klantig själv och springa så det blev fel. Hon blev diplomsto som sin mor Gejsa. *skryt* kunde inte låta bli.

Carola

Wanilj
0

Visst är det suveränt!!!

Linda
0

Ja men sedan vi köpte mer stora hästar har hans intresse svalnat men han tycker fortfaronde det e okej verkar det som att vi spenderar hela min lön på kusarna och det e ju bra iaf…

Wanilj
0

Hemlis

Ja, de kostar ju en slant att ha….hmmm…

Kiara
0

Jag skulle aldrig låta någon annan springa med mina hästar det är ju så kul att visa upp dom själv. Min gubbe får hjälpa till när vi behöver vara två också bygger vi ofta hage tillsammans, men hästarna har jag för att jag tycker att allt runt omkring är så himla roligt. Annars så skulle man ju kunna rida på ridskola i stället.

På utställningar och träningar då är han alltid med för jag vill att det ska vara två vuxna i bilen om det händer något. Han ska också få hjälpa mig med inkörningen av mina små tigrar nu under julen tänkte jag. Han har ju jobbat med att köra häst i skogen några vintrar så jag tror nog att han kommer att vara till god hjälpFlört

*L*
0

kul med körning! aja jag får stå och heja på travhästar på Åby istället^^

pippi
0

Min kille blåvägrar hjälpa mej med stallgöra, vill inte ens prova mocka! Men han har iallafall ridit och hjälpt mej med lite borstning, men absolut inte hovkratsning än. Vi har inte varit med varandra så mycket i stallet, han blir uttråkad av att titta på. Men en dag när det finns två hästar kanske kan vi rida tillsammans, då får han göra lite mer :) 
Men han är snäll så =)

reddie
0

Min kille har väl alltid tyckt att det är ganska ok men hästar. Ända tills i sommar. Då min lilla "rymmare" dundrade över gräsmattan och lämade avtryck som var 2 dm djupa- inte populärt. Oskyldig

Men….han ska bygga stall här hemma om vi får bygglov. men ser han en häst på gräsmattan då *^#`*

Linda
0

#17 Ja då måste väll min vara rätt snäll som tycker att våra föl med deras mammor måste bo på gräsmattan så vi har koll på dem 24 timmar om dygnet..

(Vi byggde hage på tomten när shettisen fick föl, nu ska vi göra det igen med nästa..)

Faxlin
0

Min kära sambo gjorde klart för mig när första hästen kom att det var helt och hållet mitt ansvar. Han tänkte inte lyfta ett finger för att hjälpa mig.

Facit är något helt annat.

Han hjälpte mig fixa ett eget stall då jag inte hade någon box att hyra längre. Han byggde boxar och fixade hage. I sommras bygde han en ny sommarhage bredvid vårat hus. Han har hjälpt mig när jag duchat hästar vilket resulterade i en blåtira (hästen blev rädd när han gick med den för att den skulle torka) och spräckt ögonbryn. Han kör hö och spån och är jag dålig både mockar han och fixar med matningen. Ja, han har lärt sig allt. Plockar med lätthet bort en sko som sitter löst nu för tiden. Och när jag låg inlagd med dottern efter hennes ridolycka fixade han två hästar med all skötsel utan problem. Trots att han hade lill tjejen på ett och ett halvt år med sig.

Så här har jag någon som ställer upp till hundra.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vilken tur du har. Snart börjar han väl att rida också. Flört

Min gubbe kör in hö och halm åt oss. Bär det som är tungt. Fixar hagar, drar tråd om inte jag kan osv. Har ridit och även kört lite häst har han gjort. Men nu är det 2 år sedan han red. Då fick han kasta sig i en snödriva för att hästen stack för han. Ville inte göra illa sig genom att bli avkastad. Så han kastade av sig själv. Skrattande

Faxlin
0

SkrattandeOckså ett sätt. Men det är klart varför chansa. Och han behöver ju inte säga till någon att han blivit avkastad, för det blev han ju inte.

Ska tilläggas att min gubbe var oerhört hästrädd när jag skaffade första hästen. Nu håller han på och säger åt mig att sluta att sitta vid datorn. Vi ska åka till stallet och tillbringa några timmar där.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha, ha Samma som min gubbe. Men han var även rädd för hundar när vi träffades. Oturligt nog hade jag redan en hund då. Hemlis

Så när vi sedan flyttade ihop så följde ju min hund med oss till nya boet.

Hästar har han tyckt varit stora djur. Men när jag skaffade min fjording så gillade han henne mycket. Skulle sälja henne en gång. Han tyckte inte det eftersom hon är så snäll. Kyss

Faxlin
0

Japp, nu har i alla fall gubben fått sin vilja igenom. Vi har varot i stallet och myst med hästarna och ridit och promenerat med dem. Barnen har druckit varmchoklad och det har gosats med stall katterna. Nu känns det lite lagomt mysigt att komma hem och sätta sig vid datorn med en kopp kaffe och en cigg.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vi har eget stall så gubben följer aldrig mer ner. Men innan när jag hade en häst bara så följde han med ibland. När vi hade hästen inackorderad. Kaffe! Nu? Då skulle jag inte kunna sova i natt. Ciggaretter? Har du inte lovat att sluta som alla andra rökare?

Jag slutade för 18 år sedan.

...P...
0

min pojkvän är otroligt ointresserad av hästar! vi har varit tillsammans i två år, han följde med på en tävling en gång när vi hade varit ihop i ett par månader men aldrig igen! har lyckats lura med honom ut på ridtur ett fåtal gånger också, men sist hävdade han att han var nära att trilla av så nu blir det väl aldrig nån nästa gång. Om vi nån gång skulle flytta ihop skulle det också bli problem; jag vägrar att bo någon annan stans än på en hästgård på landet, han skulle aldrig flytta ifrån stockholm. Lite trist faktiskt….men vad ska man göra?! :/

bebbe
0

Min man har jag andvändning av när det gäller att skotta sö så att mina hingstar kan komma ut i sin hage.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Kiara
0

#26 ni har ju mer snö i skåne än vad vi har i Göteborg men kul är det med snöSkrattande

*L*
0

#26 tungt jobb:)

*L*
0

#27 jag gillar inte snö så myk det är kallt :) fast när hästar är med i bilden kan jag älska snö haah

gejsa
0

Jag älskar snön. Just nu är det så himla härligt. Tänk att få galoppera iväg på en oplogad väg. Törs inte rida på åkern pga alla hålen. Elin (min dotter) och jag har varje dag stuckit iväg och galopperat på en väg som är jättefin när det är snö. Tyst och härligt och fort går det. Skrattande

Faxlin
0

Jag hatar snö!

Fy sjutton för att skotta, skotta och skotta. Man får skotta in hästarna i stallet och skotta ut dem på morgonen.

Man kör fast med bilen på stallplanen.

Enda fördelen är att man landar mjukt när man faller av. (det gjorde sonen igår, fniss)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Så mycket snö har vi inte att vi måste skotta oss fram Det är väl ung 1-1½ dm nu. Men den är mjuk och go.

Skottar gör min gubbe med traktorn. Så vi behöver bara sopa lite framför stalldörren. REsten tar gubben. Han plogar även ridbanan så att man kan rida där.

Faxlin
0

Suck, här är det så mycket så jag har inte lust att se något mer i snöväg.

Inte har vi någon traktor heller. Usch, vilken tur du har.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Tur och tur. Vi köpte med den när vi köpte gården. Sedan har han helrenoverat hela motorn med hjälp av grannen. Har du hört traktorrallyt som brukar vara här och starta i Lista?

Vi var med en gång och åkte traktor och vagn. Över 150 traktorer var det då. Det blir bara fler och fler t o m från utlandet nu. Det är rätt så häftigt.

Faxlin
0

Låter roligt. Skulle vara kul att se någon gång.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Har för mig att dom filmat och visat på regionala nyheterna. Vi tar ju en paus och fikar allihop på en äng ca 1 timma. Sedan bär det iväg igen. Kul men dammigt.

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars