Vilken härlig dag!!!!
Vi har fått minst 4 dm snö sedan i går morse. Så Elin min dotter och jag red i sommarhagen. Vi galopperar mest där. Först värmer vi upp på ridbanan. Herrgud min gamling slog bakut 3 ggr och bockade två ggr. Och då ska jag berätta att han aldrig bockat någon gång förut. Jag red ju in honom som 15 åring. En enda gång har han slagit bakut av glädje. Detta var ju verkligen av glädje med. Gejsa var inte sämre hon. Hi hi vi hade så roligt i dag. Det är ju mjukt underlag också eftersom det aldrig hann frysa innan snön kom.
Sedan släppte vi unghästarna Sorro och Fille i sommarhagen så dom fick springa av sig. Jösses vad dom sprang. Dom höll på och sprang ifrån oss och retade oss i säkert 15 min. Det är ju rätt så djupt att pulsa i över 4 dm snö. Det räckte mig till knäna. Synd bara om den smälter om några dagar. *snyft*

Jag har gjort samma sak som dig idag! Gud var härligt det var att komma ut och galoppera i snön. Är det bästa som finns=) Så orkar inte min buse bocka och sparka bakut heller. Många fördelar med djup snö!

Ja, visst är det mysigt?! Iaf när det är mjuk nysnö och mjukt underlag. Han hade ju tappat två bakskor så hade det varit halt hade jag inte ridit. Orkar inte busa!!! Min orkade tydligen det t o m värre än vanligt. Men skoj är det iaf. Dom gillar det verkligen precis som vi. Vi har en stor sten i sommarhagen som vi rundar. Och alltid bakom stenen så spelar dom rädda och brallar på med full fart. Det är bara att sitta och där och skratta.
Men det är inte mysigt med snöstyltor. Min gubbe får snöstyltor i fram, bara vi går ut ur stallet.
Igår skrittade vi ut en runda i kylan. När vi kom tillbaka hade han trampat sig på ballen hf, så nu får han boots fram vid ridning oxå, har boots fram i hagen nu. Fult jack var det, men inget blod.
här är också jättefint!! Lite nysnö… det dalar forfarande samt brasan knastrar!! Hääääärligt!

Jag har snösulor på mina hästar så det blir inga snöstyltor. *ler* Oj, vad fint det är ute nu. Ska nog gå ut och fota lite. Det är -7 grader och solsken…..
#5 Min har det i bak, men i fram har han ju sina ringskor + sjuksulor. Får bara styltor i fram, ej i bak. Solen skiner här oxå.

Vi ser ju ut att ha lite mer snö än er miamaria.