Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: foder
Läst 606 ggr
Scandi
0

Ngn som ger sin häst pasture mix(dodson&horrell)?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Scandi
0

vi ska börja ge mackan det nu.. köpte det igår.. o enligt tabellen ska han ha ca 2,5 kg o när vi vägde d så var 2 l= 1kg.. vi vägde d på hövågen. ngn som har erfarenhet av det fodret?? jag tycker sj att d ser väldigt gott ut o luktar gott..luktar vitlök o mynta :D

Scandi
0

putttt

NinaToy
0

Jag har Dodson och Horrells Competition Country Mix, men vet en annan som haft Pasture Mix till sin.. :)

Scandi
0

putt

reddie
0

nej, tyvär

DojoKelder
0

nope

Scandi
0

putt

Lyrik
0

Nix. Ger Fibergi Låg, ska byta till Bas när Låg:en är slut.

Scandi
0

vi har precis börjat med det..innan fick han korn o groov. men d här skulle va ett bra foder till äldre hästar tydligen.

gejsa
0

Dom skriver så mycket alla som gör foder. Men man ska nog titta på höet och se sedan vilket foder som passar.

Scandi
0

mm.. vi ska byta hö för jag tål knappt d vi har nu bara nyser..brukar inte ha så mkt problem med det nu.. så ska byta till ngt annat. ska se då om vi kan fixa analys.

gejsa
0

Det kanske är dammigt då?

Scandi
0

mm lite grann.. ska byta i slutet av månaden. bytar delvis också för att de andra blir små tjuriga för att jag inte vill gå upp på loftet o hämta hö..vill inte d eftersom där e ju ännu mer hö = masssor av damm.. men vissa blir sura av d o tycker d är orättvist så..

Midlingur
0

Jag ger D&Hs Safe and Sound. Är mycket nöjd, mycket bra kvalité på fodret.

wewwa
0

nope…