Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 3120 ggr
Tarek
0

under westernsadeln???

har en liten fundering.. Jag har tänkt att börja träna lite smått western med min kuse.. Så jag skickade efter sadel och filt (rider dock med "vanligt" träns) från hööks… Nu har jag lite funderingar på filten. Underst har jag som en vit filt/padd, sen har jag en blå filt som är så stickig att jag knappt vill hålla i den!! Ska det va så? Har sett bilder här på ifocus på hästar med samma filt. Nån som har ett tips på en bättre pad/filt? Vad är vanligast? Har sett lite tjockare paddar i hööks som ser lite behagligare ut.

Från en vilsen western funderare Generad

CBA
0

Köp en tjock sadelpad eller en neoprenpad att ha under sadeln, man ska inte bara ha en sadelfilt under det blir för lite utrymme mellan häst och sadel då.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[slo]
0

Neoprene <3 Och ett tips om du ska börja rida western, köp ett par delade tyglar! Hööks hade ett par i bomull förut, vet inte om dom finns kvar… Supergoa! Vet att lorita har sånna också :)

jen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en sådan här pad har jag under sadelnFlört

Tarek
0

#2# Delade tyglar?? shit, tänk om man tappar en då? hm, jaja man kan ju alltid prova…

#3# åh, va mysig den såg ut. Vart kan man köpa??

JMax
0

Jag har en vanlig pad under den ena och en neoprenepad under den andra. Har aldrig haft filt och jag är nöjd med paddarna!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tarek
0

Jo, det får bli en pad.. (och kanske ett par delade tyglar)

Tigrou
0

Jag har en pad men funderar på hur man ska få den ren vid tvättning när det är dags.

jen
0

#4 jag vet ej vart just den är köpt, men Börjes har liknande …

[slo]
0

#4 Jaa, det är inga problem! Dom är mycket längre än vanliga tyglar, så det är inte så stor risk att tappa nån ;)

reddie
0

#3 Vad stor sadeln ser ut. Blir väl en synvilla med filten och hornet.

JMax
0

Delade tyglar måste man ha!!! Det är jätteläskigt att rida med vanliga nu, för att inte tala om hur det är att sätta sig i en vanlig sadel!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jen
0

#10   det kanske ser så ut på det kortet Flört

det kanske ser annorlunda ut på detta kort?

min dotter rider ;)

Sussi
0

Måste hoppa in och fråga angående delade tyglar.

Hur ska man hålla i dem? Mina är så sablars långa att släpper jag dem (när de är i kors alltså) så släpar de i backen.

Stora bekymmer…..

LinaN
0

Har börjat fundera på att ha tag på en westernsadel till harry för do mverkar gå att få tag på för en bra peng i tora storlekar……

Men delade tyglar är skitmysigt att rida på :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[slo]
0

#13 Då håller du för långt fram på tyglarna :) Visserligen tycker jag det är skönt när dom hänger ner, tror mina brukar hänga till knäna nånstans :)

Tarek
0

uj uj.. Jag tror nästan att jag måste låta någon filma mej när jag ger mej på delade tyglar och westernridning, kanske blir lite helgunderhållning här för er på ifocus Skrattande

[slo]
1

Haha, kanske :p

Finns massa olika sätt att hålla tyglarna, jag brukar lägga dom i kors över manken och sen plocka upp dom så den "fria" änden är överst i varje hand, och sen lägga lillfingret mellan tyglarna och underst är tygeln som styr ;)

Enhands är jag inte så bra på, men håller på ett liknande sätt där också, fast båda tyglarna på samma sida… Svårt att förklara :p

Sussi
0

#15 Men alltså som är utan att ljuga åtminstone 2 meter var, hittills har jag klarat mig genom att sticka överloppstglarna in under framvalvet på sadeln. Släpper jag så åker de i marken och det blir ett långt släp efter.

#16 Kan lägga en på mig också så känner du dig genast mycket bättre, jag lovar Skrattande

#17 Nu blev det där invecklat slo.

Kolla på den annors så fula bilden hur tömmarna hänger, noll koll från min sida.