Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1242 ggr
LinaN
0

Harry Longeras

Här kommer en länk till när jag longerade harry för två veckor sedan. En filmsnuttis :D

Tack Shailina för att du lade upp den åt mig! :D 

Jag vet att ajg komemr före honom och tappar drivnignen vilket resulterar i ett tvärstopp med skutt framåt när jag viftar emd spöet o hamnar rätt i förhållande till Harry. 

Tycker det är jäkligt nyttigt att få se sig själv på film när man hanterar hästarna….. O litet skoj okcså….

Men visst har han ett fint steg? :D 

Harry the movie 

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bebbe
0

Vad skoj att se honom igen, även om det blev en kort film hihi

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

hihi, han är så söt :)

Sussi
0

Han är så söt! Och fina steg har han med :)

Håller med om att det är jättenyttigt att se sig själv rida eller hantera hästar på film. Man märker så mycke saker man borde ändra på.

Snuttan
0

Jag tycker väldigt mkt om din häst :)

Har flera av samma egenskaper som min tränares läromästare (stor nordsvensk bruks valack), stor fördel med kallblod som läromästarn jag rider och din pojk är TAKTEN, du har så mkt gratis i din häst om han behåller den fina takten han visade här (en dyrknings-smiley vore bra :p)

tessa
0

Vad duktiga ni är - vad söt han är Harryboy - har aldrig sett honom på film tidigare… =) eller jo förresten, har en svagt minne av att jag sett honom ruscha i sommarhage hos Lisette, en filmsnutt som var utlagd här för längesedan… fast då visste jag ju inte att ni var dom ni är… ;) Lycka till med er träning, det ser ju ut att gå fint!

Cevir
0

Riktigt söt häst :)

/ Sara & Casper

__iE
0

sicken söting :P

MiaMaria
0

Han är så söt och verkar så cool, hästarna som springer i hagen bryr han sig inte om. Lyhörd verkar han oxå vara, minsta lilla du kommer ngt för långt fram så hajjar han till

Lorita
0

Jag vill se honom i andra varvet….det är något som inte stämmer

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

reddie
0

Vilken duktig pojke du har

Snuttan
0

Lorita, jag är väldigt intresserad utav detaljer, vad är det du ser som stör dig/inte riktigt ser bra ut?

Lorita
0

#11 Vänster fram, kan vara höger bak också

E_hjo
0

Vad fint!!!!!! =D

Snuttan
0

När du säger det… Fast jag skulle hellre säga att jag ser problemet i höger bak och att det sedan visar sig diganoalt på vf än åt det hållet.

Sitter och studerar hans bäcken, höft och överbenet i bakbenen…

Han viker lite sämre i HB has än vänster och vinklar mindre ifrån bäcknet i HB på lårbenet? -  benet i låret/överarmen iallafall… - mitt huvud har kopplat ur vad det heter på svenska :S

Jag gillar fortfarande hur som helst hans takt och hans reaktioner.

Annette
0

Tycker nog man behöver se en häst i mer än 1½ varv för att kunna uttala sig om eventuella fel.

Snuttan
0

Fast man kan ju säga utifrån vad man ser att han gör under detta ett och ett halft varv?, eller hur?

Jag säger inte vad som är fel, bara att något inte är helt rätt under de här 1,5 varven om det jag ser är rätt.

& vad det menat till Lorita så ville hon ju se mer innan hon sa något, var jag som frågade vad som uppmärksamade henne på att ngt inte skulle vara helt rätt…

NinaToy
0

Fin häst… men vad longerar du på? :O

Lorita
0

#15 jag ville se hästen i andra varvet också, men det är klart jag kan stämma in i ett kollektivt "vad fin" utan att mena något. Nu ser jag något som är orent och har ett ganska tränat öga, något som jag skulle vilja gå vidare med, för hästens skull. Jag tycker att man faktiskt är skyldig att skriva om man ser något som är oklart. Det kan vara underlaget, det kan vara något som behöver utredas men begär inte att jag ska hålla tyst, för det tycker jag för mycket om hästar för. Jag tittade på filmen flera gånger, så det blev flera varv även om det är samma varv

gejsa
0

#18# Klart man ska säga till om man tycker hästen går orent. Vem har sagt att du ska vara tyst Lorita?

En del ser ju inte sånt själv. Och en del blundar för det och skiter i det. Som en inckordering jag hade. Hon flyttade runt så fort det inte passade vad man sa om hennes häst som gick orent. Hade troligvis spatt. Var en gammal stackars islänning som hon aldrig skrittade fram eller av.

Obs, nu menar jag inte att Lina skiter i det. *ler*

Lorita
0

#19 det är inte säkert att hästen går orent, jag vill se mer fil och i båda varven, men jag tolkade #15 "Tycker nog man behöver se en häst i mer än 1½ varv för att kunna uttala sig om eventuella fel." som ett påpekande att jag inte skulle säga att jag såg något, som mycket väl kan vara något annat. Men jag vill få lov att skriva om jag ser något, för annars är ju vitsen ganska liten med ett forum.

Annette
0

#20. Jag tycker fortfarande att det är för lite att se en häst 1½ varv på en film för att kunna uttala sig om fel. Även om man ser filmen 20 ggr. Klart du får skriva vad du vill. Liksom att andra får göra det.

#19. Du såg förmodligen din inackordering live?

Murre_Uddiz
0

Fin häst! ska inte säga nåt om fel på han iaf ;P

LinaN
0

Underlaget är grov singel…. stenar från 0,c cm upp till 5 cm i diameter. Där han går till höger i bild är det gropigt och jag stör mig på det eftersom det stör i både ridning och longering där. Men det ska åtgärdas.

Det är första gången på ett antal månader som han longeras. Han har de 3 gånger jag longerat tidigare under hösten bara rusat helblint runt o slitit som tokig i linan. Men nu så har det sjunkit in och han har fattat principen. Han drar mot fotografen när han longeras….. inte så konstigt…. Husse med kameran ställer inga krav…. :D

Är det fortfarande ljus imorrn när jag åker till stallet ska jag be sambon filma Harry i bägge varven. För är det något vajse så vill jag nog ha utlåtande här innan jag tar ut vetten. Det kan ju vara så enkelt som växtvärk? Han blir ju 2 till sommaren.

Han är ju rätt överbyggd baktill just nu. o med överbyggd menar JAG att han är högre bak än fram. 

Men jag hoppas han får behålla det svunget han har i steget när han blir äldre för det ser så mysigt ut och borde vara superskönt o sitta ner i arbetstrav :P

LinaN
0

Jo just ja…. Hästen som galloperar rundor i bakgrunden är allas mamma Ametist. Hon som stjäl föl ^^

hon tyckte det var skitskoj o se Harry sprigna rundor. Men som sagt, han är helcool o bryr sig inte om dom andra hästarna….

Tomten i svart som står i mitten är min bästa polare Nadrendion på lajv.ifokus.se ^^

Lorita
0

#23 det kan mycket väl vara något så enkelt som en sten, därför vill jag få se mer. Det blev lite storm i ett vattenglas, hade jag varit där hade vi kunnat lösa det på plats. Genom att lyfta på hovarna och sen logera lite till, oroa dig inte för mycket det var väldigt lite det jag såg.

gejsa
0

#21# Klart jag såg den live.

Ska bara tala om att jag inte ens sett filmen som Lina visar. Har modem och det tar tiiiiid.

NinaToy
0

#26# :| Hade aldrig klarat av modem. :P

LinaN
0

Modem är tråkigt :/

Tyvärr så har vi inget anant underlag Lorita, hade det vart bättre i hagarna hade jag kunnat longera på gräs men nu är där 15 cm lervälling överallt. Enda andra stället emd någotsånära underlaget får vi itne vara på och nästa efter det är asfalt och en 70 väg :/

Så det får bli på de stora stenarna…. :/ och i bägge varven. Ska be sambon ladda kameran och tömma alla bilder så vi iaf har 3-5 minuters filmande att tillgå….. och jag komemr så göra bort mig igen :D

Jag gör alltid bort mig på film. Ska se o mHarry klarar av att byta varv på linan idag också….. Förutsaatt att min kropp inte kollapsar senare idag. har feber, andningssvårigheter och värk idag….. hade iof det igår också men det kan inte hjälpas. Hästen måste ha det mockat hos sig ändå.

LinaN
0

Som Gejsa skrev häruppe "En del ser ju inte sånt själv. Och en del blundar för det och skiter i det."

Jag kan ärligt säga at tjag fortfaradne inte ser vad ni ser för orenheter…..

Och när jag longerade så var jag 100% upptagen med at thålla reda på mig själv, en häst och en medhjälpare samt se till at tHarry inte drog för långt till husse o krocka emd honom ^^ 

Men eftersom ni såg att det var ngt som itne stämde så ignorerade jag ju itne det iaf :P För är det ngt som fortsätter så tänker itne jag gå o vänta tilsl det blir ännu sämre utan vill ha ut vetten även om det kostar massor av pegnar.

Ahnna
0

Har precis lyckats se en del av filmen på mitt modem, men mer än så blidde det inte. Ser söt ut, din pålle, i alla fall!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

gejsa
0

#27# Ha, ha hade du hellre låtit bli att vara på ridsport då? Jag menar om du hade modem?

Ska kanske få luftburet bredband genom Tyfon inom några månader. Då jäklar ni………är jag här jämt. Flört

Snuttan
0

LinaN, jag tycker inte han går orent. Takten är ju mkt korrekt och ren, vad jag kan se. Vad jag kan se är att han inte böjer på ena bak i höft och has lika mkt som den andra.

LinaN
0

Som sagt, ska be sambon om hjälp idag/imorrn för nu fick han stanna längre på jobb så det är iten säkert jag hinner få ngt dagsljus….