Peppa mig!
Usch är så grymt trött på att rida i skogen nu! Jag vill bara träna träna och träna! (På bana) Jag vill verkligen satsa, jag vill ut och tävla. Jag lägger alla mina pengar och all min tid på hästen men får inte ut något utav det. Det gör mig både trött, irriterad och omotiverad!
Funderar på att flytta lille man till ett annat stall men vet inte hur jag ska göra? Jag har tre alternativ. Ni får gärna komma med fler förslag. Behöver tips ganska så omgående.
Här är det 3 alternativen.
Alt.1
Stanna kvar där jag står nu och fortsätta rida i skogen.
Alt. 2
Flytta hästen till en annan stallplats men som ligger ca. 1,5 mil från mig. Vilket kommer betyda att jag behöver ha skjuts varje dag och ibland två gånger om dagen..
Alt. 3
Stanna kvar i stallet jag står nu men börja träna för en annan tränare, + åka i väg ytteligare minst 3 gånger i veckan för att får träna på bana.
Hur hade ni gjort, ger mig gärna nya tips och idéer! Ganska omgående.
Mvh
Det beror väl också på vad dina päron ställer upp med, om de är de som måste skjutsa!
Kan du inte åka buss till de andra stallet?
Har kollat upp buss, men tyvärr går det ingen dit ut..
Mina föräldrar kan gå med på att köra men det är jag som inte vill att de ska det. Hatar att be om saker som tar upp andras tid.. : (
Om dom är villiga och köra skulle jag i din situation bytt stall, annars kanske moppe är ett alternativ? ^^
Jag har moppe de månader det inte är kallt.. Men som nu är det ju skit kallt..Så då måste jag ha skjuts men känner mig skit dum. Kan ev. samåka med en annan som också bor i Värnamo.
jag skulle vell også bytte stall så du kan trena och ride som du vill på bana och så.
man kan inte trene mycke i skogen nu.
och fått deg en trener som du kan trena for 2 ganger i veckan
noen ganger blir man trött på och ride i skogen alene men når man rider for trener och har folk rundt seg som kan så kommer pepen tilbaka

Jag hade valt alternativ 2 om där finns ridhus, såvida dina föräldrar vill köra.
Jag själv bor på gård och har en ofärdig ridbana så jag har bara skog och fält, och vi kör iväg till ridhus typ 2 ggr i veckan utöver träningen hemma hos tränaren 1 gång i veckan. Alltså kör vi iväg c:a 3 ggr i veckan och sen vissa helger kör vi iväg ytterligare en gång då det är tävling.
Och det tar på kraffterna och ligga och köra iväg flera gånger i veckan. Och det kostar ju även endel med bensinen.
Jag skulle kunna döda för att få ett ridhus ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

vilket stall är det då elin som du ska flytta till? är lite nyfiken 
#6 där finns inte ridhus, men en belyst paddock med hinderpark.
Köra får mina föräldrar göra på både alt.2 och 3. Men mindre på alt.3
Saken är också den att jag inte alls trivs istallet där jag är nu för min häst är så hatad där.. Så det är inte så kul att komma dit.
Putt, har så ont i magen för detta.. hur f*n ska jag göra : (

Du borde väl ta körkort snart? läste nåt om att du funderar på vad du ska göra efter gymnasiet..
jag bytte stall till ett som ligger 1 mil härifrån och ångrar mig inte en sekund. har nu ridhus och tränare på anläggningen och åker bara ut en gång om dagen för att mocka/rida. finns dessutom massa trevligt folk, till skillnad från det gamla stallet där alla var idioter…
så, är det så att du snart tar körkort, flytta!! annars får du väl fråga den stackaren som åker på att skjutsa dig vad h*n tycker ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Har du den i eget stall eller hyr du stallplats? =)
För om du har eget stall så kan du ju ta och sätta upp staket som en liten ridbana på ett pland ställe (Jag som har stall hemma rider i en av hagarna som inte går åt och sätter ut sokerbitar :P ocg följer dom som koner och sen kan du ju altid köpa ett hinder om du sparar lite pengar…….
Annars kan du ju flytta till det stallet när det blir varmt och träna under våren/sommaren/hösten sen på vintern får h*n komma hem ?!
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

varför är din häst hatad? tänker om det är ett problem så kanske du får jobba på det?
jag tycker du ska fråga dina föräldrar. förklara hur du känner, kanske kan de ställa upp på att köra dig så du kan ta alternativ 2?
#7 SUPERHEMLIGT! Du skulle inte få reda på det än. TYSTNADSPLIKT SOFIA!
haha.. Ne men säg inget till nån.. Stallet får du reda på när jag sagt upp mig från mitt gamla ; )
#10 Japp , förhoppningsvis får jag körkort i oktober (fyller den 10:de) Men iaf förhoppningsvis innan kylan kommer. Och nu innan dess kan jag åka moppe så fort vädret tillåter så mina föräldrar behöver bara köra. Mars, April sen borde det vara varmt ute.
#11 Jag hyrde in mig i ett stall ca. 1 km från mig. Men de var inte populärt. Hade en av hagarna att rida på innan men vi fick inte vara där mer sen.
#12 Han är hatad och ogillad för att han bet sönder andras täcken. Sen säger dom att han är skit elak mot alla andra hästar. Och jag har inte sett något alls därute. Jag tycker det låter skit konstigt.. Sen är det inte så kul och höra när man tagit in sin häst för att borsta eller liknade och så säger dem hur j*vla dum han är mm. Blir jätte ledsen av det.
Sen så är det en tjej där i stallet jag inte mår så bra av. Hur jag än gör blir hon sur.. Så rider alltid själv för att det inte ska bli något sjaffs..
Fördelarna med det nya stallet är, mindre pass. 3 Pass /vecka. Valfria dagar man får skriva in. Mycket trevligt folk, paddock, fina ridvägar UTAN asfalt som vi bara har här hemma. mm.

#14 ok. då är det kanske inget direkt som du kan göra något åt. fast risken är ju att det blir likadant i nytt stall.
som sagt tycker jag du ska fråga dina föräldrar vad de tycker, om de kan ställa upp med att köra.
jag villa ha flytta min häst sen kan väre at din häst er lite så bossi men kan også väre at de andre inte er snell med han sen de tenker han er jövlig häst och av det blir han inte bettre.
inte bra for en häst och vära i en stall hvor de inte tyker om han.
så for hästen skyld ville jag ha flytt han och sagt i fra i den nye stallen at han kan vära lite bossi kansje han kunne få gå med noen hästar han tycker om.
man skal komme i håg inte alle häster er dumme noen ganger er det stall jentene som inte kan häst så er det bare
#17 Jag tror att faktist att det kan vara så att han inte trivs i det stall där han står nu. Varför ? Det vet jag faktist inte, vi kan ju inte förstå allt hästar menar. Eller hur? : ) Men han skulle behöva gå med ett sto som kan läxa upp han lite. För han är väldigt svag innerst inne.
En annan sak som är lite konstig är att han har varit så sjukt om tyckt på de andra ställen han har stått. Och här så bara avskyr de honom. Person kemin verkar inte fungera mellan de andra i stallet och han?
du vet inte om nogon er elakt mot han når du inte er der.
tenk deg och leve i et hus med mennesker som mobbar deg hele tiden.
jag hadde blitt dum och sparka bitts och mycke mere viss jag var häst.
jag tyckar du skal flytta hästen och si i fra i den nye stallen at han er en myk häst men kan väre litt så der och prova och bossa lite.
hästen moste väre med mennesker som tycker om han så at den föler seg velkommen eller kan den bli sur och lesen
mitt ena sto var så der når jag fikk henne for der hon hadde stått för ut da jag kjöpte henne så tyckte de at hon var dum
da jag fikk henne prova hon men jag bare så en annan vei etter 3 mnd stoppa hon och nu er hon snell och gossig.
tenk hvordan hästen fölar och stå i en stall hvor ingen tycker om den.
jag vill svare viss de sa min häst var dum och så der med at viss de inte klappa igjen och sluta skulle de få se meg dum
Flytta!!!! Direkt…
Man lägger så otroligt mycket pengar på hästarna så det måste känas BRA!! Även om du får lägga lite mer pengar i bensin för att ta dig dit så är det så mycket värt det om du trivs bättre där.. Har du hät för att träna och tävla så ska du ju såklart betala vad det kostar att stå i ett tall där du har möjlighet till det. Annars är de tju nästan som att kasta pengarna i sjön…
Medarbetare på westernridning.ifokus
20 ja holder med
#20 Tack för underbart pepp!! : ) Du förstår nog på vilken bana jag tänker! : )
han står ute i hjälshammar nu eller?
har du kollat utåt torp? har sett i tidningen att det varit något ledigt där innan iaf..
Nu är det bestämt att han ska flyttas. Gamla stallet är uppsagt och det nya stallet är bokat för ankomst sista februari! : )
#23 Aa, han står i hjälshammar nu. Men han kommer flyttas ut till nederby. : P
så flott at det ordnet seg både for deg och hästen