vad gör ni?
En sak jag funderar på är hur man i framtiden ska få allt att gå ihop med jobb (suck), hästar och boende. Jag pluggar nu lite halvhjärtat till biomedicinsk analytiker och jobbar vår/sommar i skogen men vill allra helst kunna leva på att skriva. Men som en vän sa, man måste vara kommersiellt gångbar för att vara författare. Sen vill jag bo som jag vill (inte i någon hemsk lägenhet) och så vill jag förstås ha häst. Hur har ni fått allt att gå ihop? Egentligen skulle jag sluta gå omkring i gamla stallkläder, leta reda på en rik karl (borde inte vara så svårt) så att jag kan bli lyxhustru men nej, det har jag ingen lust till (om han inte råkar ha ett slott i Skottland
). Lyx i mitt fall är att få vara bland hästar. Bland det sorgligaste som finns är egentligen människor som inte kan leva sina liv på det vis som de vill. Hur har ni gjort?
MVH

Vi bor bra. Renoverar efter hand om vi skulle behöva. Men det är mest bättringar. Som typ bygga ut, tapetesera om, byta luckor och diskbänkar osv.
Är hemma jämt. Men alla mina pengar som inte är mycket går till mat, huset, alla djuren. Har inte råd att köpa något till mig själv nästan. Ev ibland någon gång för ca 200 kr extra.

Just nu studerar jag till lärare så jag lever på studielån. Tufft då man har hus, häst och massa räkningar och all svindyr studie litteratur som ska köpas. Men allt går bara man vill. Min sambo tjänar så pass bra så vi har det vi behöver. Lägger mina pengar på dottern , hästen. Extra saker till mig själv hamnar långt ner på prioriteringslistan.
Jag blir så glad att se att någon funderar på samma sak som jag
. JAg har ofta funderat på hur de gör egentligen, med ekonomin och jobbet. I och för sig så har jag två hästar nu men deras utgifter ger jag vidare till mina föräldrar än så länge…
Jag studerar pedagogik som bäst, jag tycker det passar en hästmänniska. Långa ledigheter och regelbundna arbetstider.