vad gör ni?
En sak jag funderar på är hur man i framtiden ska få allt att gå ihop med jobb (suck), hästar och boende. Jag pluggar nu lite halvhjärtat till biomedicinsk analytiker och jobbar vår/sommar i skogen men vill allra helst kunna leva på att skriva. Men som en vän sa, man måste vara kommersiellt gångbar för att vara författare. Sen vill jag bo som jag vill (inte i någon hemsk lägenhet) och så vill jag förstås ha häst. Hur har ni fått allt att gå ihop? Egentligen skulle jag sluta gå omkring i gamla stallkläder, leta reda på en rik karl (borde inte vara så svårt) så att jag kan bli lyxhustru men nej, det har jag ingen lust till (om han inte råkar ha ett slott i Skottland
). Lyx i mitt fall är att få vara bland hästar. Bland det sorgligaste som finns är egentligen människor som inte kan leva sina liv på det vis som de vill. Hur har ni gjort?
MVH

Vi bor bra. Renoverar efter hand om vi skulle behöva. Men det är mest bättringar. Som typ bygga ut, tapetesera om, byta luckor och diskbänkar osv.
Är hemma jämt. Men alla mina pengar som inte är mycket går till mat, huset, alla djuren. Har inte råd att köpa något till mig själv nästan. Ev ibland någon gång för ca 200 kr extra.

Just nu studerar jag till lärare så jag lever på studielån. Tufft då man har hus, häst och massa räkningar och all svindyr studie litteratur som ska köpas. Men allt går bara man vill. Min sambo tjänar så pass bra så vi har det vi behöver. Lägger mina pengar på dottern , hästen. Extra saker till mig själv hamnar långt ner på prioriteringslistan.
Jag blir så glad att se att någon funderar på samma sak som jag
. JAg har ofta funderat på hur de gör egentligen, med ekonomin och jobbet. I och för sig så har jag två hästar nu men deras utgifter ger jag vidare till mina föräldrar än så länge…
Jag studerar pedagogik som bäst, jag tycker det passar en hästmänniska. Långa ledigheter och regelbundna arbetstider.
Då återstår "bara" ekonomin. En rik karl har jag planerat på att skaffa såklart, så att jag kan vara hemma med mina hästar. Dream on Sessan… jag vet…
Hur tusan skall man fixa det då?
Tänk om man kunde ha hästarna som ett arbete, äga ett eget stuteri eller nåt!! Dream on sessan…igen….

Ja hur har jag det då?..
Jag/vi har det rätt bra i andras ögon så tjänar vi nog ganska bra.
Men jag är arbetsnarkoman kan man nog kalla mig och har alltid för mycket jobb omkring mig och eftersom jag då tycker att jag är värd att spendera pengar.
Något jag alltid varit mkt noga med är att aldrig ta något onödigt lån eller förköpa mig.
Jag har två barn och alldeles för många hästar och pusslar med tider hela tiden för att inte försumma något och då är det oftast mig själv jag glömmer bort men det är då jag kommer på att jag har ju barn,hästar,hus och hem och mycket jobb för att jag valt det själv och funnit min livsstil.
Något jag önskar man kunde köpa för pengar är tid..
mvh Linda