Vägt hästen på våg?
Är det någon här inne som vägt sin häst på en våg (alltså inte med viktmåttband!)
Vad visade vågen och vad var det för häst? visa gärna bild =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Yes, 550 kg på lastbilsvåg. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#3 vad har hon för mankhöjd?

Mitt fullblod är vägd flera gånger på Täby Galopps hästvåg. Hon är cirka 162-165 cm hög och vägde när hon var lite tunn men på "uppgång" 475 kilo. Nu när hon är i bra hull räknar jag med 500 kg, men skulle vilja väga igen bara för att kolla om jag har rätt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#4 Hon ligger runt en 151-152 cm tror jag.

Tala gärna om vad det är för häst också (storlek, typ) och gärna bild! ;)

tack alla =)
lite lättare att uppskatta vikten på sin egen när man har andra att jämföra med även om det inte blir perfekt =)

#1 Kalle är ett halvblod, "äldre modell", på 160. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Japp, när hon var tjock som tusan, halt och hade stått i ett halvår (sommar och höst). Islandshäst på 138 cm vägde 390 kg… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har vägt min New Forrest på en våg på kliniken i Bergsåker.
Hon är 139.5 i mankhöjd.
Hon vägde kring 370kg skulle jag tro, C-ponny. Men hon har nog gått upp endel under vilan och firtillgång. Men det ska vi jobba bort! :)
Flera gånger…
I somras vägde jag mina shettisston och de låg mellan 258-285 kg. Den tyngsta av dem på bilden…
Förra sommaren vägde jag min då treåriga halvblodskille, 167 cm. aningen tunn. Han vägde då strax över 600 kg.
Hans mormor (177 cm) vägde 675 kg, ordentligt tunn, några veckor efter att jag köpt henne.
Hans mamma i aningen lågt hull, 3 år och 165 cm, vägde 532 kg.
Har vägt en häst i mitt liv och det är ca.7 år sen.
Det var en 5årig Shire valack med en mankhöjd på 187cm och vågen visade en vikt på 1110kg.
Man kan verkligen tycka att större hästar borde väga mer, men ack så fel man kan ha ibland.
Våra Welsh mountains brukar väga runt 250 kg och araberna vi hade 250-300. Ett Welsh Mountain föl 6 månade gammalt vägde 100 kg i.af =)
Jag tror att många precis som jag underskattar vad våra hästar väger tills vi får se det med egna ögon!
Hakuna matata!

Just det, jag vägde ju min minishettis på våg ett antal gånger när hon var föl. Första gången har jag för mig att hon var cirka 1½-2 månader gammal och vägde 19 kilo. Sen gick hon stadigt upp i vikt tills hon var 5 månader och vägde 32 kilo. Efter det har jag inte vägt henne, hon är 1½ år nu och fortfarande riktigt liten.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Gotlandsrusset: 121 cm väger 270 kg och exmooren: 129 cm väger 375 kg.