Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettkörning
Läst 1551 ggr
Kiara
0

Vinter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går fick Kiara för första gången jobba för "höfödan" hon var så duktig och vi har snö och underbar riktig vinter snö, sådan som knarrar och det är inte halt under.

*L*
0

vad fin bild

jag åkte pulka bakom en shettis igår så gulligt var det för hon hade en bjällra som pinglade när hon sprang vilken julstämning det blev :)

Mandysan
0

Här har vi oxå snö! Både bra och dåligt… Bra när man vill rida ut på fälten och dåligt när vi ska till stasllet då det är 1½km gång väg! På endel ställen är det inte plogat och där det är plogat är det glashhalt.. Så mina knän har redan fått känna på marken…

Kiara
0

En bild till

Vi har inte halt och det är fösta vintern på flera årSkrattande

Kiara
0

och en med tinkerhästar bakom (inte mina)

Kiara
0

Och Ametist fick titta på, jag måste köpa en ny sele till honomFundersam

*L*
0

vad fina bilder kiara!

Mandysan
0

Bilderna är jättefina!

Kiara
0

Tack, tack jag har just varit ute och kört igen och nu med två barn i pulkan, vad kul och tungt det är att springa i snön Skrattande

*L*
0

ååå jag vill också åka pulka i snön bakom en häst :) det går så fort!

gejsa
0

Fina bilder. Härligt med snö tycker jag också. Renare och ljusare ute blir det.

Härligt att ha små barn som vill pulka efter hästen.

Kiara
0

Det är så härligt nu och pulkan är en så bra grund för att köra in hästen. Jag måste iväg och köpa en ny sele till Ametist så han också får dra lite innan snön smälter undan.

Athena hon går så kanon det bara flyter jag tror inte att hon har varit så härlig att rida någon gång medan jag ägt henneFlörttypiskt nu när jag ska sälja henne.

gejsa
0

Det brukar vara så. Men varför sälja då?

Kiara
0

Ametist är hennes son och honom vill jag ha kvar och eftersom han troligen blir godkänd som hingst så får jag ha skilda hagar och passa för inavel. Också fick jag köpa Kiara i höstdags (hon är utställd med guld två år i rad) och jag känner att jag bara har tid med två hästar i träning.

Kiara ska jag köra med och så ska hon bli Ametists fästmö om han blir godkänd hingst.

Athena tror jag vill komma till någon som vill tävla hoppning med henne hon hoppar över hus och det skulle vara kul att följa henne som tävlings häst. Men det är inte vem som helst som får köpa får jag inte rätt köpare så blir hon kvar.

gejsa
0

Har du annonserat då? Tycker också att det är jättejobbigt att sälja häst. Hur vet man eg att det är rätt människa? Många är ju duktiga på att dupera folk.

Kiara
0

Jo tack jag vet, när jag skulle sälja barnens B-ponny så var det många pratare som ringde.

Jag kommer att annonsera henne i slutet av mars och jag kommer att kräva att den som köper henne kan rida henne kan man det så kan man gå hur långt som helst men hon är inte lättriden det är mycket motor. Jag är inte heller piskad att sälja henne så jag kan ta gott om tid på mig, hon är ju helt underbar att rida nu men jag vill att hon ska få tävla för hon älskar att hoppa och visa upp sig.

B-ponnyn bor i Stockolm nu och har det jätte bra med en pojke som tävlar och en lilla syster som kommer att ta över. Deras pappa har kört travhästar så han är under inkörning också.

Mandysan
0

Gud, jag skulle varit jätteintresserad av Athena om det inte vore för att jag har en annan på G! Synd att du ska sälja henne… Även fast det kanske är bäst för henne…

*L*
0

hur gammal är Athena? hur hög är hon i manken?

Kiara
0

Athena är född 1994 och hon är en ganska liten D-ponny

Här är en bild på henne viseringen är hon inte i form för hon har just fölat, bilden var tänkt till passet men så visade det sig att i New Forest passet är det ingen bild som hos Knabstrupper. Bilden finns ju nu och jag tycker den har fina sommar färger.

Den som ska köpa henne ska vara mycket tävlings inriktad och 12-13 år och med satsande föräldrar. Sen måste man klara så mycket motor som hon har. Just nu håller jag på att rida fram henne så att hon är i tävlingskondition till våren och det är super kul för hon har blivit så stadig att rida.

*L*
0

jag vet ett tävligs stall men dom har kanske för många hästar :S men duktiga är dom den äldsta dottern har tävlat i sm och den yngsta är ochså jätte duktig

Wanilj
0

vilka härliga bilder!!

Mandysan
0

De skulle nog passa mig perfekt!Skrattande Men, men jag tror inte att jag och athena skulle komma överrens……..

Kiara
0

#19 är det några du känner?

#20 tack.

#21 varför inte? Är det för att hon har mycket motor? Kan man bara låta bli att driva henne så är hon jätte trevlig att rida, men är man van vid att "banka" ridskolehäst då kan det bli lite mycket framåt. Det räcker att tänka vad man vill och klarar men det så är hon jätte trevlig att rida. Hon skulle aldrig sticka eller så men om man driver för mycket så försöker hon att lyda. Man rider henne liksom för sätet och inte med skänklarna, om du förstår…hon vill ha en ödmjuk ryttare för att fungera som bäst.

Mandysan
0

#22 Jag vet inte riktigt… Men nått är det men det hade varit kul att rida henne nångång kanske…Oskyldig Men hon är säkert för dyr för min smala plånbok…Fundersam

*L*
0

#22 ja man kan säga att jag känner dom jätte trevliga är dom men har bara varit där några gånger och hon som har stallet är en utev mina idoler *haha*