BLIR GAL
hej
jag blir gal i min åpne lösning har jag hatt kutterspon men det gikk mycke vär gang jag mokka och det virket kalt for mine is.
så fikk jag den smarte iden at jag skulle prova halm ja ha den er grei och bruka lite mere konstig och mokka i men jag er inte van med halm så det kan jag leva med MEN KAN INTE LEVA MED LUKTA jag blir helt
av lukta det luktar av hästane och nu orkar jag inte den lukten 
eldfari luktar noe han aldri förut har gjort.
så nu tenkar jag och prova torv??????
er jag bare dum med lukten eller luktar det så når dere andre bruker halm?

vad är det du tycker luktar? själva halmen eller när hästarna kissat i den?
halm i sig tycker jag luktar riktigt gott. men när halm blir nerkissad luktar det vedervärdigt. det är en av anledningarna till att jag inte har halm. ;)
prova torv! bor du inte långt ifrån emmaljunga så kan jag rekommendera dig att åka dit för att köpa torv.
ja det luktar inte kiss men noe annat.
jag provar torv jag bor i hishult hvor emmaljunga???
hva slag pris har de på torven der?

det är ju inte mer än tre mil dit ungefär. emmaljunga ligger mellan vittsjö och markaryd.
jag betalade 55/bal (69 med moms), men det är ju inte helt omöjligt de har löstorv. ring och kolla med dem,
ok takk det skal jag gjöre det var da billig sen jag hörer noen andre betalar 85kr ballen

ja det är kanonbilligt. det lönar sig även för mig att åka dit och hämta några pallar torv,
ja skal reise ditt når det slutter och snö vi har fått så mycke snö at jag er inte glad.
skulle ride i dag men moste bare glömme det sen det bare snödde.
jag tok och mokka ut av den åpne lösningen i dag så nu er det inte mycke halm der slang på noe kutterspån i steden til jag har fått kjöpt torv.
det er når de kissar i halmen det luktar.
nu tyckar jag vi har en hard vinter i Halland
nu har jag fått kjöpt en pall med torv och de kjör det hem til meg i morgen så da blir det bra får jag håpe

jamen vad bra! vad får du betala då?
1050kr for 1 palle och kjöring hitt
Lägg torv eller spån i botten och halm ovanpå =) Ska man endast använda halm så är det nog permanent bädd som gäller vilket vi har och sköts de luktar de inte alls!
Hakuna matata!

Håller med #11 :) Har alltid haft halm och tycker att det fungerar jättebra, har aldrig ens tänkt på att det luktar illa! Men det är kanske vanan. Har inte provat på torv, men hade spån ett tag och tyckte inte det var bra alls, men det har väl också med vad man är van vid att göra…
Hoppas torven fungerar bra för dig :)

#10 ja det är så sjukt billigt alltså. hoppas det blir bra nu då! =)
ja i dag kom torven och jag ble glad.
har bare et lite problem DEN ER FROSSEN IS
JAG kan inte vinna samme hva jag gjör 
fikk den av pallen och dro och slepte så tunga hang ut och fikk torva inn i stallen nu ligger den der och jag håper den tiner opp.
så nu går jag rundt och undrer hva skal jag gjöre sette på varmen i stallen NEI sier gubben får inte det 
gubber
så hva gjör jag skal jag bare håpe den tiner eller ?????
Nei halm vill jag inte ha min is Eldfari som altid luktar så godt av ikke en gang häst luktar det av han stinka som en gris av halm selv når jag red han kjente jag lukten.
ren halm luktar godt men når stoet som kissar och kissar på det luktar det inte godt.
och jag fant det helt umulig och mokka i sen jag mokkar vär dag.
nei jag vill heller legge på torven BARE DEN TINAR och så får de få lite hlm och eta.

kan du ta in några balar och ställa dem i källaren eller i hallen? jag får ta in i min hall och låta den stå där i ett dygn ungefär. det blir inte blött undertill, men jag har förvarat mina inne.
annars kanske en värmepistol fungerar?
när mina är frysna brukar jag sparka lite på dem och sedan hacka sönder med kortsidan på en kratta.
ok takk da skal jag ta dem inn så de kan tine.
så kan jag sparka och hacka i noen av dem sen jag tror jag moste ha ratt mange i den åpenelösningen.
nu venter jag med legsel på summeren

ja eller i sadelkammare som är varm, huvudsaken är att de tinar. =)
lägg något under, för risken är att de är blötare än mina. de förvarar ju dem utomhus.
ok takk det skal jag gjöra.
jag skal komme i håg och för neste vinter skal jag få lagt det inn och lavet bedd för kulla kommer