KALLT
usch nu när man har varit vaken ett tag o tittat med jämna mellan rum på termometern så stämmer minus 20 

burr va kallt var bor ni då?
Här är det väl-12 som mest det räcker gott åt mig.
Lillen har tom haft täcke inatt han går ju ute
Alexandra
jag vi bor i ett par mil utanför norrtälje, nu är det 18 - men det känns kallare nu :(

Vi har -16, kallaste vi haft i år.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-18,5 grader och det första hästen gör då han kommer ut är att rulla i snön. Brrr

Visst är de härliga.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Hej
Ja vi kom hem sent igår från västergörland.
-Eftersom termometern stod på 25!!! minus grader fick innehästarna ett thermotäcke under sina utevinter täcken och unghästarna ett utetäcke på.
Tänk att vi klarat oss så bra med vatten iår men nu funderas det på att köpa en termobar till lösdriften.
mvh Linda

Jag var upp en sväng i dag på dagen och kollade till mina töser. Var så härligt att se shettisen i hagen. Medans jag stod där med kameran i högsta hugg sätter sig damen på baken och kliar rumpan i snön. Har aldrig någonsin sett en häst göra så. Hon liksom satt och skrubbade baken mot snön, fram och tillbaka. Länge också. Ska bli kul och se om någon av bilderna på det vart bra.
Har någon annan sett en häst klia rumpan på det sättet?
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Våran shettis är lika dan han är som en hund och gör tokiga saker hela tiden, vår Knabstrupper tjej hon brukar sitta så hon är allt en riktig cirkus häst!

Kanske har med rasen att göra då, det där med att klia sig. Fast det är klart om din knabstrupper också gör det så kanske det är vanligare än vad jag trodde. Roligt såg det ut i alla fall.
Minsta tjejen blev lite fundersam och sa:
-Mehh, mamma. beauti titter på umpan. ( översatt: Men mamma, Beauty sitter på rumpan)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Ha, ha vilket roligt kort. Jag har ju ett liknande på mitt halvblod Gobban som sitter. Fast han har ju rullat sig bara. 

Jag tycker det är så roligt när man lyckas fånga lite annorluna kort i hagen. Annars är det mest att de äter liksom.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Glömde skriva att hos oss har det inte varit kallare än -11.5 grader.

suck, här blir det bara kallare och kaller. usch.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
här har det varit 21 minus…..skitkallt