Hur länge ute/dag?
Ni som har häst/ar, hur länge får de gå ute varje dag?
Under vinterhalvåret får våra hästar gå ute 12 h/dag, ibland mer eller mindre.
Finns det någon köldgräns då de borde få vara inne?
Min går ute 24h om dygnet oavsett väder… har stor ligghall i hagen.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Nu går de ute 8 timmar/dag. När jag flyttar henne till skolan kommer det dock bli lite mer. runt 10 timmar ungefär. sedan beror det lite på väder och vind också ! :)

Mina två ponnyer går ute 24/7 (lösdrift), och de två stora går ute ca 14h.
Ute dygnet runt året runt, har lösdrift till dem;-)
Ungefär 12-14 timmar om dygnet.

nu när det är så kallt är dom ute ca 6 timmar (8-14), annars vid vanligt vinterväder ca 8 timmar (8-16). under vår/höst går dom ute i ca 11 timmar (8-19)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

beror på årstid och väder, dem står ute i princip dem timmarna det är ljust.
just nu, vintertid är dem ute 6.00 till 16.00 en fin dag, dock står dem inne en hel del nu p.g.a underlaget i hagen, stenfruset, ½ cm snö=halt för Brimad som är helskodd.
vår och höst är dem ute 6.00 till 18-20.00 beroende på när det mörknar.
sommartid är dem ute 5.00-22.00
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Från cirka 09.00 till 18-21 beroende på väder
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

mina hästar är ute mellan 4-19 el 20 när jag jobbar och på helgerna 6-20

Kalle går han ute i stort sett hela dagen, han är klippt men ordentligt täckad också. 9 - 19 går han ute nu, och till kl. 20 när det är fint väder.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
samma som #10 :)

24 timmar per dygn och har vindskydd + massa päls 
Våra är ute 12-14 timmar om dagen oavsätt väder.
På vardagar: Mellan ca. 06-17, alltså ca. 11 timmar
Helger: ca. 08-16/17. ca- 8-9 timmar

våra är ute 7-20 vintertid, om det inte är väldigt kallt (ca -25 och kallare), då går de ute kortare, kanske ca 4-5 timmar. juni till oktober går de ute dygnet runt i beteshagar.
medarbetare på djurskydd.ifokus

7-22

Mina är ute från 5 till någon gång mellan 18-21.
Men oden hade nog gärna stått inne hela dagen om han hade fått =0)
mine hästar er ute 14 timer har liggehal til dem annat enn når jag skal rida da kommer de inn typ 10 och eter 2 timer så rider jag och de står inne 2 timer etter ridning.

De släpps ut ca 06.00 och kommer in ca 18.00-19.00 vardagar, om vädret tillåter, är det busväder blir det inte lika länge. Så fort vädret blir varmt och skönt på våren får de gå ute dygnet runt fram till kylan kommer på hösten.

Angående frågan om köldgräns så tror jag inte att hästarna tycker det är kallt så länge det är torrt och vindstilla, det är när det blåser och snöar/regnar som de fryser mest och då behöver det ju inte vara så många kallgrader. Man kan inte alltid gå efter termometern. :)

Hästar som har fritillgång på hö/hösilage kan vara ute hur kallt det än är. Men det finns hästar som gärna vill ha täcke på sig när det blir kallt.
Det är som med oss människor, en del fryser andra inte =)

min pålle går ute mellen 07.00-22.00 om d e riktigt dåligt väder får han komma in lite tidigare..

runt 12h =)

Från kl 9 till 16 oftast, ibland senare/tidigare :)
de går ute nästan oavsett väder/temperatur, vi har ett gäng shettisar som värmer stallet dagtid åt oss :)
Kastar ut några av våra imorgon bitti kl 04.30 om det inte är rena kaotiska snöstormen, sen drar jag på jobb. Resten tar min gubbe hand om. det blir alltså lite i etapper ut och in sen senare under dagen /kvällen
Dygnet runt, då min går på lösdrift.
Ang köldgräns så anser inte jag att det finns någon. Man får helt enkelt se till så hästen har det skydd den behöver (vindskydd, täcke t.ex) samt ordentligt med mat.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
våra hästar går som sagt på lösdrift och nu när det var snö vid jul. mga minusgrader, blåst ute samt snöade massor, var var dem? Jo ute i snöovädret!! med ca:5 cm snö på sig…;-) dem ville verkligen inte gå in utan trivdes ute..
De går ut senast 7 men de kommer oftast ut tidigare på vardagarna
Så det blir ca 6-17= 11h på vintern
under resterande tid på året går de ute mycket mera då blir det ca
14-24h
Nu när det är snö och minusgrader brukar det vara 7 timmar.
Under sommaren är det 24 timmar.
Och under vår/höst brukar det handla om 9 timmar
ca 8- 21 oavsett väder, eller ja, är de ruskig snöstorm får dom gå in :)
Min går ute dygnet runt om det inte är väldigt dåligt väder..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#27 Så gör mina ston oxå, dom är inte inne i lösdriften om det så är snöstorm och -20, hästarna som jag har på stall åker ut vid 8-9 tiden, då har dom mumsat i sig frukosten sen kommer dom in vid 18 tiden.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Bellman går på lösdrift, alltså ute alltid.
På jobb går de ute ca 5-6 timmar, lite mer om jag har utsläpp och lite mindre om nån annan har utsläpp.
Enda gången de inte kommer ut är om det är isgata ut till hagarna, eftersom ingen saltar där förren på eftermiddagarna.
I stallet där jag står nu tar dom gärna in dom tidigt om det är lite kallt eller regnigt så ibland är dom ute mindre än vad jag tycker är okej. Typ 4-5h. Vanligtvis är om ute 8h. Ska byta stall nu och där släpper jag ut och tar in själv så då kommer min vara ute mer än så.

Mina hästar går ute 12 timmar ungefär varje dag. Beror på vad det är för väder.

7-16 :)

Dom går ut vid sju tiden och in vid åtta nio tiden! Va det än är för väder!
Sommartiden går dom ute dygnet runt!

24 timmar !! hästar är liksom skapta för att leva ute ^^
men om det blir väldigt kallt får dem några täcken på sig
ulltäcke + vintertäcke

Stora hästen då det är ljust. Nu ca 8-1530. Längre övriga årstider.
Fölet har gått pålösdrift tillsammans med annat föl och islänningar och fjordingar. Nu när dte är så kallt och hårt innan snön kom klarar inte mitt stackard smäckra föl kylan så nu går hon in som stora hästen. Men så fort det blir varmare går hon ut på lösdriften hela dagarna igen istllet för halva.
våra använder båda lösdrifterna till toalett mest, om jag inte stänger portarna på dagen vilket jag gör ibland bara för att..

våra är ute från ca 6, till ca 17 nu på vintern. på våren vet jag inte än :P
fast nu är stallägaren bortrest, så nu kommer dom ut vid ca halv 8 och in vid ca halv 17. ;P
Under vardagarna när jag är i skolan så är dom ute från 5.30 fram till ca 17.30. När jag inte är i skolan så är dom ute mellan 8-16

Bros lite på, när skolan börjar går de ute från 06.00-19.00 men nu när vi är lediga går de ute från 08.00-20.00 :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se