Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1679 ggr
ebengtssson
0

Ensilage

Min häst & kanin går ihop och vi ska gå över till ensilage och då undrar jag om jag kan ha kvar kaninen med hästen eller måste jag dela på dem? Vill helst inte göra det eftersom hästen har blivit så mycket lugnare med sällskap i boxen =)

Tack för svar :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[Tovab]
0

Hmm, fråga inne på kanin.ifokus istället. Jag är lite osäker om kaniner kan äta Ensilage..

chriisse
0

Ensilage till kanin tror jag inte är någon toppen idé.

chriisse
0

Ensilage till kanin tror jag inte är någon toppen idé.

[Tovab]
0

Dom kan ju bli lösa/dåliga i magen av Ensilage. Men man vet aldrig. Skulle du inte kunna fortsätta med hö då?

Em--ma
0

Om ja fattar det rätt har du en kanin i hästen box?

Kaniner kan äta ensilage om det är hög TS ( torrsubstans )
Och isf måste du vänja in den jätte sakta :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

sus-sharon
0

jag vet inte hur lämpligt det är att ge silage till kaniner, men OM det är möjligt, tänk då på att du måste se till att ha något kaninen kan gnaga på som hjälper till att slita ner tänderna.

medarbetare på djurskydd.ifokus

lisette
0

jag har för mig jag har läst om kaninägare som ensilerat eget hö…

Lorita
0

Kaniner kan också få snigelssjukan/botulism och kaniner är mycket känsligare än hästar

Många stall har kanin just för att hålla koll på hur hästarna mår för kaninen blir dålig först och då kan man vara extra vaksam mot hästarna.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

J-Parnebo
0

En kanin i vårat stall fick i sig ensilage och fick botulism tror jag, så jag skulle undvika att ge det till min kanin.