Hjälm-hjälp!
Hejsan, nu är det så att jag har ett litet problem som jag vill dela med mig av…
Varenda j*vla hjälm jag provar ligger "ovanpå" mitt huvud och jag har inte huvudet i den liksom. Har provat med rätt storlek och även något större… Blir riktigt less, vill ju ha en hjälm som skyddar riktigt och dessutom inte ger mig ägghuvud
Är det fel på mitt huvud?
Så, alltså… Hjälmen ligger ovanpå och skyddar inte riktigt i nacken (för bakhuvudet osv), så hjälmen ser bara helt påtryckt och fel ut :( dom på hööks kunde inte heller hjälpa mig…
Tacksam för svar! :)

Prova John Whitaker/Chales owen, dem sitter bra på så gott som alla huvuden. Min vän har också JÄTTE problem med hjälmar, då dem sitter ovanpå huvudet och hon får med bananhuvud, och hon köpte en Charles Owen som sitter som en smäck :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 Vart kan man köpa en sån då? :P Dom känns jättedyra, men är det det enda alternativet så :)
#0 Jag har exakt samma problem så du är inte ensam :) Köpte en klassisk hjälm från Börjes, billig och bra för att ha på utställning om det skulle behövas. Jag har welshponny så det ser mer old school ut med en sån men jag ser heldum ut i den ;) Den sitter oxå ovanför huvudet..
Jag har beställt en GPA Carbone nu för att se om den sitter som den ska. Återkommer om den passar bättre :)
Tack för hjälpen :)

Jag har samma problem. Rider just nu med en Euro-Lite hjälm, men till tävlingssäsongen ska jag byta till John Whitaker hjälm (har provat en sån och de ligger mkt bättre!)

#2 Lite var stans, du kan säkert hitta i butikerna som ligger runt dig, om det inte är Hööks och Börjes, för dem har inte hjälmen.
Och visst är den dyr, men jag tycker den är värd vartenda krona, jag har alltid tyckt det varit hemskt och obekvämt med hjälm, jag har också tyckt att hjälmarna suttit ovanpå huvudet och jag sett ur-löjlig ut, men sedan jag köpte John Whitaker är det lätt hänt att jag glömmer att jag har den på huvudet ;) Den sitter dessutom riktigt bra! No more bananhuvud ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus