Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 2420 ggr
tessa
0

olika reg.nr. på samma häst..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..beroende på var man kollar info.

De allra flesta travare har ju en frysmärkning på halsen. Detta har även min Yrla. Men söker man upp hennes info på STC så är hennes nummer inte identiskt lika med den märkning hon har på halsen.. någon som vet varför?

Såhär står det i STC:s info: 99-1088 men på halsen har hon märkningen: 91088S

Alltså är den första 9:an borttagen och ett S (som står för…?)är tillagt.

Någon som kan berätta mer om detta, är väldigt nyfiken!

Mvh Tessan

Annette
0

S kanske betyder Sverige?

Mangis
0

Olika frysmärkningar under olika perioder, min har ett S i början. Har lkäst om det där någonstans på nätet men hittar inte siten nu tyvärr.

MinnaA
0

det är som Mangis och Anette skriver men vill bara tillägga att frysmärkningen på din häst stämmer. man skriver bara en 9 om hästen är född 99. om du kommar på travsport.se och söker på din häst så ser du lite längre ner på sidan där det står signalement, där hittar du även hästens frysmärkningsnummer. hoppas du blivit lite klokare :)

tessa
0

Intressant tjejer!! Synd att du inte hittar sajten Mangis..! Lustigt att din häst har S först i märkningen, och min sist… =)

Står S för Sverige alltså? gissade på det eller kanske S stom i sto.. =) men Sverige känns vettigare.

F.ö känner jag mig faktiskt en smula klokare Minna, tack för det!

E_hjo
0

På Maggan står S:et i början.
I ställer för att kolla på STC så kan du kolla på atg istället. =)

kacka
0

Men det är väl ungefär som fakturanummer och OCRnummer på en räkning? Det är kanske både tal och bokstäver… hm…