Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 388 ggr
*L*
0

skrämmande

ush på min kompis ridskola finns det en häst med inte det bästa humör,men det tycker inte jag är konstigt om han får stryk! ja precis folk går runt och slår honom om han läger öronen bakot och visar tänderna som när jag var där tex:

En tjej gick förbi och sa "hej sonny" och och la handen på hans mule i farten. När han sen visade tänderna stannade hon upp gick in i boxen och slog honom ´+ sparkade och sa något i stil med "passa dig så att jag inte hämtar …." och gick sedan vidare. när jag såg detta fick jag tårar i ögonen. När jag sen var själv i stallet så gick jag till hans box och in i den och började klappa honom så fattade jag direkt att hon inte gillade snabba rörelser samt inte gillade klappar framifrån (vilket nästan ingen häst gör, och det förstår man) och  markerade sin box som sitt revir + att han testade människor

på denna ridskola där han står gillar nästan ingen honom

visst är det skrämmande när människor inte förstår när hästen "talar"

*L*
0

jag tror ingen förstår när jag skriver jag skriver så konstigt

Faxlin
0

Jag förstår vad du skriver. Har aldrig haft några problem med det på något av forumen.

Tycker oerhört synd om den hästen du skriver om. Kan ingen utifrån göra något för att hjälpa honom därifrån? Är han ridskolans häst? Eller är det en privat häst?

Tjejen som sparkade och slog honom hade jag velat prata lite allvar med. Och förklarat för henne vad det är hon sysslar med.

I mitt förra stall där jag hyrde box hade vi olika åsikter om hästhållning och hur man behandlade sina hästar. Min dåvarande häst tyckte inte om henne jag hyrde av, varför vet jag ju inte men jag kan gissa att hon gjort något han inte tyckte om.

Usch, för folk som inte är snälla mot djur.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*L*
0

tss jag tycker det är värst när jag skriver på illersveriges forum :D

jag vet inte…bor så långt ifrån ridskolan vet inte så myk om den

*L*
0

kom på en sak Åsa som jag ser att du har skrivit i min gästbok så står det att du tror att jag är viktoria (illywilly) men jag är lillygull på illersverige

*L*
0

så jag skriver konstigt :)

Faxlin
0

Jag var osäker på det där om illern bara. Men jag visste att du var lillygull. Men som sagt var kom jag inte ihåg om det var du eller illywilly som hade fått tag på en iller för ett litet tag sedan. Därför jag skrev med att jag får valpisar till sommaren.

Tycker inte alls att jag har några problem med att läsa dina inlägg varken här eller på illersverige.

Fortsätt du att skriva och är någon dum mot dig på illersverige då skriver du ett pm till mig eller tar det här i min gästbok så kommer jag se till att de får sina fiskar varma. Jag kan som du vet vara riktigt bitsk när jag sätter den sidan till.

Förresten har du sett hur jag skriver? Ibland tappar jag en bokstav här och där. Nu har ingen klagat på mig för det, men jag reagerar i alla fall i efterhand när jag läser.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

*asg* jag tror inte att det finns dumma personer på illersverige

jag har inte sett hur du skriver eller märkt du skriver så bra :)

åh valpar :) men som sakt nu är det kört för mig för pappa har sakt helt klart nej och en kompis till pappa berättade att dom bara bajsade överallt och att man inte ska ha dom tama och då blev allt värre

Faxlin
0

Suck, så trist med folk som sprider sina fördommar utan att ta reda på fakta om ett djur.

Be din pappa ringa mig om han vill ha saklig information om vad en iller är.

Annars får du vänta tills du flyttar hemmifrån.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

ja, är kontakt listan uppe? på illersverige

Faxlin
0

Jag vet inte om den kommit igån ännu, men sänd ett pm till mig så skickar jag mitt telefonnummer där igenom.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

okey,jag försöker få med så många som möjligt till iller "landet" men vissa ingnonerar mig totalt…

jag tror inte att sonny passar i ett ridskole stall även fast han är duktigt på lektionerna tror jag att han behöver en privat person så att säga

*L*
0

*haha*

*L*
0

aj jag skrev i fel forum

Faxlin
0

SkrattandeInte lätt när man är på flera olika.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars