Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: raser
Läst 3051 ggr
SHV-Pysen
0

Vilka hästar gör dig knäsvag?

Har ni någon hästras elr typ av häst som ni blir jättekär i när ni rider eller ser den? Även om du kanske har tex. ett jättetrevligt varmblod och det passar perfekt osv, så blir du alldeles knäsvag när du ser en nordsvensk? vad vet jag, är det någon du är lite extra knäsvag för?

Jag blir alltid störtföräslkad i stora, bruna varmblod eller halvblodpå typ 175 med en millånghals, som bara lunkar på i slow motion. som är lite seg i början, men sen blir jätte mjuk och fin ^^ vet inte varför, men jag fastnar alltid för dem av någon anledning

Cilla89a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svenska halvblod av sportmodell dvs, lite kvadratiska, gärna åt det grövre hållet, alltså inte inslag utav fullblod. Långbenta, högresta med en fin/tydlig överlinje.  
Fuxar med mycket vitt, stor bläs, och strumporKyss
Gärna större 170+
Det tog tid, men jag hittade hästen som gör mig knäsvag, BrimadSkrattande Det enda som inte stämmer är väl att Brimad är ganska långlinjerad, inte särskilt kvadratisk, men han är långbent så det jämnar ut sig.  

Men sen kan jag tycka att nordsvenskar, lite åt det smäckrare hållet, ljusbruna med stor bläs och utan några andra tecken, är dö sött Skrattande Jag snälter när jag ser en ;)
En sån hade jag gärna haft här hemma och pussat på Kyss 
Skullat jag bara rent kravlöst lullat rundor i skogen, skulle jag defenitivt ha en sådan nordvensk, men dem är svåra att hitta :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

jag faller direkt för gula hästar, dvs gulbruna och isabeller (inte "vita" isabeller, utan dom riktigt guldgula)

i övrigt gillar jag alla typer så länge individen är välskött och välmusklad med fin nacke och inte bukig , det är det värsta jag vet. kan få vilken häst som helst ful..

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Caspianowner
0

Här är en av fem på denna jordskorpa som får mig i spinn och det är bla. den här hingsten. Här på bild är han 22 år (året är 2003) och lever än idag 28 år gammal.

mariajalrup
0

Min egen welsh cob - svart som natten nu på vintern och med en jämn fin bläs.

Det är både utseende med ffa hans stora personlighet som får mig knäsvag - tänker ofta när jag står o tittar på honom i hagen att vilken tur jag haft egentligen som till slut ändå hittade RÄTT häst för just mig:)

Zaphix
0

Har två typer av hästar jag blir knäsvag av.

Ena typen är tunga kallblod, typ ardenner, nordsvenskar eller fjordningar. Men de ska vara ordentligt välutbildade inom dressyr och ha utstrålning. De ser så mäktiga ut. :)

Andra typen är tävlingstravare. Riktigt vältränade och i full tävlingskondition och gärna ha nerverna på utsidan. De har sån utstrålning och är sååå vackra. Inget jag skulle vilja ha eller hantera, men gärna titta på när de springer snabbjobb på banan. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Hannybee
0

Hehe… Vi var på en galoppbana för rätt länge sedan jag och min kompis. Jag blev kär kan jag säga!

Mitt svar blir Engelska Fullblod (galoppörer då): Halvvilda och knappt hanterbara med mycket galoppmuskler, blankryktade, i full fart så marken skakar när de drar förbi. Cool

Maja
0

Musblacka islandshästar med massa man och svans, busig blick och mycket fart i! Precis som min pärla i stallet! ;)

Killen
0

Islandshästar med yvig och långa manar

kissmekate.blogg.se

JenD
0

Svarta hästar är jag svag för i allmänhet. Arabiska fullblod och frieserhästen som raser. Men en travare i full tävlingskondition med öronen på spets i fullt tempo får mig alltid knäsvag, dom utstrålar sån styrka och perfektion för mig.

Sen självklart min älskade lilla welshkille, dessutom svart med det fina "arab typade" huvudet gör mig alltid knäsvag och lycklig över att han är min :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

jen
0

jag är svag för araberna!

DE fångar alltid mitt hjärta oavsett vilken färg eller extreiör.

de utstrålar sådan enorm personlighet och glädje!!

Klasselover
0

Kallblod i alla dess former, speciellt nordsvenskar med mycket man och pannlugg, muskulösa och kraftiga, pigga men känsliga att rida ;) Har en underbar nordsvensk på skolan, precis så :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

AusaBausa
0

Shetlandsponny med MASSOR med man och gärna fuxar..

Svenskt Halvblod finns det också mga fina men inte dem där m smala halsar o litet huvud utan mer av den gamla modellen..lite grövre sorten..Ecco är ju min drömpålle ;-) fast han är väl ngt mellan nya modellen o gamla…

Fuxar m bläs och vita strumpor gör mig duktigt knäsvag..nog oavsett ras på hästen..;-)

Invisible
0

Tronshagens Figure 13 & FS Champion de Luxe. Det är mina drömkillar, det! Kyss

Peppe
0

#13 champion de Lux, jaa!! =D

men hingstar finns det gott om som jag gillar, dom passar väldigt ofta in på min beskrivning i #2, dom är sällan bukiga och har ju oftast hingstnacke. sen en gul hingst som Ch d Lux dessutom! Skrattande

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Denna kommentar har tagits bort.
WinterPrince
0

Vuxna hingstar gör mig knäsvag. Helst Welsh Cob men även andra hingstar.

Och alla hästar som har "the X-factor" så blicken bara dras till dom.

BeatriceHolmberg
0

Får nog ta och svara Frieser . Usch , det är så man kan få rysningar när man ser den vågiga manen och svansen i luften när dom svävar fram med sina enorma steg :D

Salish
0

Jag faller alltid för stora hästar, skimlar, mörkfuxar eller svarta. Är det fux eller svart har do ofta bläs och strumpor. Gärna lång man och rätt så kraftiga, förutom engelska fullblod, de gillar jag även om de inte är så kraftiga. I övrigt brukar jag inte gilla för smäckra hästar.