Pris på hyra ridhus
Vad betalar ni för att rida en timme i ett ridhus?
Är det bara ridhuset som kostar eller även transport till och från?
Vi har tre ridhus i närheten, dock ej inom ridavstånd, som jag kollar priser på. Så tänkte kika här vad ett normalt pris är.. Skriv gärna vart ni bor också.
För mig : 75 kronor om jag vill boka och ha för mig själv, inget om jag rider när ingen annan har bokat. Anläggningskortet inngår i helinackorderingen, och kostar 1200 kronor per år för delinackorderingar. Ridhuset är 20 meter från stallet, så jag behöver ingen transport :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Kollade runt lite på internet på priser häromkring, och såg att förbluffande många börjat med att endast ha ridhuskort som gäller hel eller halvår. Alltså man kan inte betala per gång utan, om det inte är klubben som ordnar en aktivitet då man som utomstående får betala en liten summa för ridhus-slitage.
Priserna ligger då runt halvår, 800-900 kr, samt helår 1200-1500 kr.
Det enda ridhuset i närheten (stora med ridskola osv, inte privat då jag inte har koll på sådana) som tar engångsbetalning tar 100 kr per timme om man är utmstående.
Vad jag vet kan man betala per gong om man rider tillfälligt utan anläggningskort här faktisk
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
vi har anläggningskort på ett ridhus då betalar man halvår eller helår.
900 kr vs 1500 kr
sen har vi så man kan betala på plats hos linda algotsson kommer inte ihå men tror hon tar 200 kr för ridhushyra
sen har vi ett annat dom tar 50 kr gången krävs medlemskap i klubben dock då.
Där jag har ridit så tar de 450kr/kvartal 600kr/halvår och 1000kr/helår 80kr/gång
men detta är på en ridskola så veckodagarna finns det inte så mycke tider på kvällarna men nästan hela fm är ledig sedan finns det ett litet ridhus som man kan rida i på kvällarna (är knappt 20x40) men det ändå bättre att rida där än att behöva rida i regn och rusk.
Är ca 1mil dit från där hästen står

#2 ett ridhus här i närheten tar 1700/halvår. och då är det faktiskt inte ens värt det. utan sarg och ordentlig port.

vi har c:a 2 mil in till stan där ridhuset är, och dem tar 70 kr per gång, 350 kr månad, 650 kr kvartal, 1200 kr halvår, 1700 kr helår.
då har man tillgång till 2 ridhus, ett som är 20*40 och ett som är 20*80 meter.
på detta ställe finns en ridskola och en hästsportförening, så detta är inte något "privat" ställe.
jag har inte räknat med transport till och från ridhuset i priserna^^
men jag skulle tippa att det kostar runt 50 kr att köra dit och tillbaka.
hos min tränare vars granne har ett ridhus, som tränaren håller träningar i, kostar 50 kr per gång enbart i "ridhushyra"
Medarbetare på Dressyr.ifokus
jag har inte räknat in transportavg i de priserna jag skrev för att låna ridhuset
75 kr per gång man är där
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
80 kr för medlemmar/gång
130 kr för icke medlemmar/gång
Sedan kan man köpa helår och halvår.
Jag betalar 50:- per timme för att ha ridhuset själv. Bensin tillkommer på det, har en kvart med bil dit.

Jag har nu kollar på ett ställe och där kostar det:
Först måste man bli medlem som kostar 250kr/mån eller 1000kr/termin.
Sen blir det 50kr/gång, men tror inte att man får ha ridhuset för sig själv då.
Och så tillkommer kostnad för hyra av transport på 200kr/gång.

20 kr/gång
100 kr/månad
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Vi har ca.7min med transport till ridhus där tar dom
50:- per timma (andra kan rida)
450:- mån och hel år 2500:-
Tycker de är ganska lagom med 50:- per gång då vi inte använder ridhus speciellt mycket
Vi har en ridskola som ligger kanske 2 km bort (så några minuter med transport=inte så dyrt). Dom tar 1200:-/år för ridhuskort och då rider man hur mkt man vill all ledig tid, men man får räkna med att det kan vara andra som rider samtidigt såklart (är nästan alltid ensam dom tider jag rider). Eftersom det är ridskola är det upptaget på vardags em, men jag är hemma på dagarna så jag rider förmiddag (eller efter halv tio på kvällen) och på helgen har dom företräde för westernridning på kvällstid, så helt okej för min del. Ridhuset är 60x20 tror jag (eller vad är det det ska vara på tävling?) och väldigt välskött.
Sedan finns det ett ridhus som ligger drygt 1 mil bort (lånar ju grannens transport så det är bara "vanlig" resekostnad). Det är inte så många som rider där så det är dålig underhållning på det, men iof nästan alltid ledigt. Det är också 60x20 tror jag. Där kostar det 50:-/timme eller 300:-/mån så får du rida hur mkt du vill. Även här får man dela med sig om det kommer någon mer. Har bara ridit där en gång.
Sedan har vi ett ridhus inne i stan (ca 3 mil enkel väg) dit det brukar komma bra instruktörer av olika slag och ibland har vi ko-träningar där, ridhuset ligger på en anläggning där nästan alla inhyrda + ägarna håller på med westernridning, så hela anläggningen har den inriktningen (äv dom instruktörer som kommer dit). Där kostar det 50:-/timme (ingen aning om det går att få manegekort). Manegen är 70x30-40?, väldigt stor iaf - onödigt stor. Väldigt välskött. Transport dit är antingen med transporten och då är det "vanlig" resekostnad för sträckan, eller så åker vi gemansamt med kompisen i hans lastbil (3-5 hästar) och då betalar jag 10:-/mil för att åka med så ca 60:- t.o.r.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nu har vi ridhus själva men ridhuset uppe på ridskolan kostar det 120 per gång tror jag fast det är det stora ridhuset vet inte om det är annorlunda för det lilla ridhuset. Sen kostar ett ridanläggningskort 600 för halvår och 1000-ngt för helår.

I det ridhus jag rider mest kostar det 60 kr per gång, 1500 kr/termin och 2400 för helår. Jag har 5 minuters resa dit så transportkostnaden ligger väl på ca 15 kr (bränsle + försäkringar+slitage bil & släp)
Ridhuset är relativt nybyggt och jättefräscht med måtten 45x22.
hindermaterial och sådant finns också på plats som man kan låna. Bra parkering.

Har nu hittat ett annat ridhus som kostar 50kr/gång eller 800kr/termin.

150 kr gången (1h)! Och 130 kr om man löser ridhuskort för ett år, vilket kostar 1000 eller 1500 kr. Dyrt, enligt mig.

Betalar 50 kr för en timme .

En bit ifrån där jag bor så har dom ridhus, fast inte ridavstånd precis, men vad ska man med ridhus till när man har tillgång till båda paddock och en dunderbra trav/galoppbana? :P
I ridhuset i närheten (stort fint och nytt) kostar det 500 kr/halvåret tror jag =)
Hakuna matata!