Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 996 ggr
bebbe
0

Hur gör du i mörkret?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör du om det är strömavbrott och du skall fodra o gödsla när det är mörkt i stallet??

Här har jag lösningen…Köpte i dag en pannlampa som sätts fast på skärmen på en ceps. (batteridriven lyser upp ganska bra) pris 99kr

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

Snuttan
0

Vi har massor med ficklampor överallt, strömen går rätt ofta ute i de två stallen jag är i.

Har haft en liknande lampa som du, men red en gång med hjälm och hade på den och då bröts hållarna på den… Får bli sådan där med resår runt huvudet nu antar jag… Tyckte annars den var bra, var rätt okej lysse på den, framförallt ifrån marken.

Anna
0

Japp jag har också pannlampa + ficklampor som ligger i stallet.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Wanilj
0

pannlampa är enormt bra!!!! vi hade det hela förra vintern då det var så mörkt samt grabben hade pannlampa och reflexväst när han gick till skolbussen… Man måste synas!!

Murre_Uddiz
0

Pappa har precis köpt en pannlampa som jag kan ha runt huvet o hjälmen i stallet, asbra lyse!! :D

jen
0

vi har ficklampor med magneter som man kunde fästa på boxarna, men jag har också pannlampa som fungerar betydligt bättre än att behöva gå och flytta ficklampan hela tiden.

Eve
0

Jag har en pannlampa i fall att :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

fridak
0

jag har pannlampa, men den brukar jag ha med mig i ryggsäcken som jag tar till stallet så jag evt itne riktigt hur de andra i stallet löser det…

lisette
0

jag trollar med knäna och sen kommer strömmen..

nej vi har inte ens en fungerande ficklampa efter att min sambo slog sönder stickkontakten till laddaren. ficklampan vi har är där inga bra batterier. glömmer att köpa hela tiden…

jag hoppas helt enkelt på att strömmen inte går. just nu ivarjefall.

gejsa
0

När vi hade strömavbrott i flera dygn så hade vi pannlampa. Lite svårt att hålla i en ficklampa när man mockade. *ler* Sedan fick vi hinka upp vatten ur brunn till hästarna. Väldigt jobbigt. Men så gjorde dom ju förr. Stackarna. Inte var det bättre förr inte. *ler*

fridak
0

jag tycker att det är jättesvårt att mocka med pannlampa, iaf den jag hade då. det var en billig från ÖB som gav ett rätt dåligt gult ljus så det var inte så lätt att se vad man skulle ta…

lisette
0

#10 förr hade dom ju rickepump. vi sa när vi flyttade hit för två år sen att vi skulle köpa en sån. har inte blivit så än… men man skulle ju haft ett elverk.

bebbe. du som har så många hästar borde ju verkligen ha ett elverk!!!!

gejsa
0

Nu menade jag förr lisette. När dom inte ens hade ström. Då hade dom inget litet elverk heller. Flört

bebbe
0

lisette, varför

lisette
0

#13 *fniss* nej förr hade de inte ström. därför jag skrev att de hade rickepump.. ;)

#14 då får du ju vatten i slangen och el i stallet… köper vi den andra gården ska vi skaffa oss ett elverk.

lisette
0
bebbe
0

Har vatten i brunnen och el i pannanSkrattande

gejsa
0

#16# Ha, ha jasså du menade en sådan. Ja, det hade dom förr här med. men den hade gått sönder.

lisette
0

#17 gnäll inte när du får ont då för du får släpa hinkar… ;) men inte har du el i pannan när det är strömavbrott pucko! ;)

lisette
0

#18 dom är ju guldvärda. man skulle haft en sån. när vi nyss köpt huset o gudrun kom så hade vi inga hinkar eller rep. så när jag skulle diska för vi skulle åka till malmö fick jag ta vatten från bäcken.. :D

gejsa
0

Ha, ha lisette nu ska vi vara snälla och vårda vårt språk.

lisette
0

jag är ju snäll.. o jag har ett vårdat språk.. eller? ;) det är sagt med kärlek!

gejsa
0

#20# Ja, det är ju jobbigt det med.

bebbe
0

Känner att jag måste förklara lite för lilla tokan Lisette, med el i pannan menade jag pannlampan så klart *fniss*

lisette
0

*kryper in under den största stenen jag hittar i djurröd o skäms lite* ;)

wewwa
0

Det är inte så ofta strömmen går här, men annars blir det pannlampa och massor med ficklampor… ; )

gejsa
0

Ha, ha tror att lisette är trött. Precis som jag.