Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1395 ggr
jackiejohn
0

Fotboll i hagen..?

Nu när de är vinter och en helt del snö så blir hästarna väldigt lätt rastlösa ute i hagen.

Maten varar ju inte i eveigheter och att bara busa snällt hela dagen är inet roligt utan leken måste nästan balla ur så att de blir hårda tag >.<

Så jag funderar på om man kan slänga in en fotboll till dom som man kan leka och härja med?

SandraErikssonn
0

En av mina ponnyer går med en fotboll i boxen för att leka med och det har iaf funkat bra :)

CelsiusT
0

Ja varför inte =) Jag leker ibland med gymboll (yogaboll) med mina hästar, men den lämnar jag inte i hagen då den lätt kan gå sönder. Men en fotboll som man inte är räd dom har dom nog jättekul med =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

sus-sharon
0

mitt gamla russ hade två fotbollar i hagen som hon lekte med och misshandlade grovt. ingen av mina andra hästar har däremot gillat fotbollarna.. däremot så brukar jag kapa sly (hela små "träd") och lägga in i hagarna och det uppskattar de och har det de gör ett bra tag.

medarbetare på djurskydd.ifokus

jackiejohn
0

Jag tror jag tar och testar att slänga in en fotboll el två till dom imorgon! :D Kan bli skoj för just nu håller shettisen på att hänga i Jackies täcke och hon blir sur och grinig :/

LinneaG
0

Jag har testat med en stor yogaboll. Men hästarna var bara rädda för den.

JenD
0

Jag hade alltid en fotboll till hingstarna i hagen. Hästarna punkterade den så dom fick tag på den och kunde kasta upp den i luften, det gillade dom iallaf. Ibland tar det ju ett tag innan dom fattar vad kul man kan ha med den :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

lisette
0

mina hästar har en boll i hagen, men de struntar fullkomligt i den.

bebbe
0

Jag har oxå provat flera ggr, men dom tittar inte ens åt den Rynkar på näsan

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

jackiejohn
0

De va mest jag som putta och försökte leka med bollen Obestämd Jackie bara "himla med ögonen" och Oskar försökte döda den genom att stampa på den men tappa intresset efter 10sek Rynkar på näsan

CelsiusT
0

Jag slängde in en rund boj (sån som man har till fiskenät) å sparkade runt den lite till hästarna. Ena hästen var jättenyfiken ohc gick fram och duttade med mulen på den varje gång jag sparkade, den andr ahästen stog mest bara å kollade.

Medarbetare på westernridning.ifokus

BeatriceHolmberg
0

Har också provat med en fotboll till hästarna i hagen , men dom har inte varit ett dugg intresserade av den .

jackiejohn
0

Ja får väl komma på nåt…..typ binda fast en morot på ;) hahaha