stallkatter i sadelkammare?
undrar om det är någon som har erfarenheter av att låta stallkatterna ha tillgång till sadelkammaren?
tänker på nerkissade saker, (obehöriga) lösspringade katter eller råttor i sadelkammaren.
hade tänkt ha en kattlucka in till sadelkammaren och kattmaten där inne.
På jobb har vi kattlucka in till sadelkammarna (två stall dvs två sadelkammare). Vi har aldrig varit med om att de kissat ner sakerna. De ligger ofta i ena sadelkammaren på bänken vid elementet och värmer sig och har det mysigt.
Främmande lösspringande katter har vi aldrig haft problem med heller, det springer ett par katter på stallgården som bor i området men de vågar sig aldrig in i stallet. Ser de våra katter så springer de all världens väg, så kanske har de råkat i bråk förr. Råttor har vi aldrig heller stött på där.

mina katter är ju så snälla att de struntar fullkomligt om det kommer en främmande katt in i deras stall. :S

Vi låter katterna vara i sadelkammaren på dagarna men inte på nätterna, för att dom inte ska kissa där inne. har inga vildkatter runt stallet så det funkar bra
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Sätt en låda med spån eller torv där inne så andvänder dom den.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Har varit i ett stall en gång där en okastrerad hane kissade på sadlarna och i täcken. Men aldig annars :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
I vårt stall har stallkatten en lucka in till sadelkammaren och så står kattmaten därinne. Hon brukar uppföra sig och har inte kissat på saker, däremot har min förra sadel råkat illa ut när hon klättrat upp på sadlarna för att sova där -hon brukar sova på sadlarna högst upp för då kan hon sova ostört när det dundrar in hundar av olika slag.
Och tyvärr har min sadel blivit repad, men men -shit happens
#6, sadelskydd är en mycket bra uppfinning ;)
#7 ja, men klorna kan tydligen gå igenom om man har otur :p
PÅ ridskolan går katterna runt överallt i stallet. De stör inte och stökar inte ner.