Att hyra ut hästsläp
Någon här som hyr ut sin hästtransport?
Hur gör ni då? Vad tar ni för betalt? Försäkring? Vilket skick är det på transporten?
Och ni som hyr, vad betalar ni? Vad händer om något går sönder? Vilket skick är det på transporten?

Har tyvärr slutat hyra ut mitt =( Blev bara besviken hela tiden. då saker var trasiga och trots att det lovades att fixas dyrt och helig, slutade det alltid med att jag fick ordna det själv.
Jag har det ju fullt försäkrat, men ändå…
På ridskolan där jag hyrde ifrån tidigare fick man tillbaks halva summan om släpet var helt och städat vid återlämnande. Vilket jag anser är ett bra system.

Jag lånar ut till stallkompisar. Tar inget betalt men de får åtgärda det som eventuellt går sönder och hjälpa mig med städning och underhåll. Funkar kanon.

Just det ja - fullt försäkrat, jag står för skatt och besiktning såklart.

Vi lånar bara ut till folk vi känner, och vi brukar säga att vi inte vill ha något för att vi lånar ut den, men folk brukar envisas med att dem ska betala och ge 100-200 kr ändå ;)
Transporten är en Christ, 2 år gammal, boggie, sadelkammare, och hela faderuttan. Transporten är försäkrad, vad för försäkring vet jag inte, pappa sköter det ;)
Innan vi köpte transport, hyrde vi på en mack, kostade drygt 350 kr och då skrev man på ett kontrakt, att man stod för självrisken ifall något skulle hända.
Medarbetare på Dressyr.ifokus