Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 9522 ggr
Klasselover
1

Djurplågeri :@

Usch, hittade den här filmen på Youtube, hoppas idioterna får hårt straff, fängelse borde vara det mildaste :@

Den handlar om bettets påverkan på hästen, och de visar massor klipp där tävlingsryttare spöar hästarna otroligt mkt och rycker i bettet, för att de vägrar framför hindret..

http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Hannapanna
0

usch usch uschc!

VeNyRa
0

ååh vad hemskt! särslit det alldeles i slutet.
fy fan vilka människor som spöar hästarna sådär, usch!

Cilla89a
0

man slutar ju aldrig förvånas :(

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Smex
0

Visst är det hemskt. Men jag tycker att vi skall titta mer på hur vi rider här i sverige.

Utlandet är hemska emot djur. Djur tillhör inte en del av familjen som det gör här i sverige.

The-Photo
0

Vilken mardröm att vara nån av dom där hästarna.

Kristall
0

Herregud! Såg ni hur den ena hästens huvud skakade efter att ryttaren hade sågat den i munnen? :O :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

davidia
0

vågar man titta tro…..

VeNyRa
0

finns det inga regler om hästhållning på tävlingsplatserna?!

thilda-
0

usch :S i slutet av filmen… varför står dom bara o slår häst stackarna för???

Monday
0

Herregud. Kan man inte hantera ett spö så ska man inte ha ett.

http://www.regret-nothing.com

Virtual
0

fy fan:/

#8 en dommare kan utesluta att ekipage om h*n tycker ryttaren slar pa hasten for mycket. Har hant flera ganger på nationella ponnytavlingar o aven ett par ganger pa regionala. Linda Heed blev utesluten fran stromsholm forra aret pga felaktigt spoanvandande.

i Aachen i ar blev nagra ryttare utbuade av publiken nar de slog pa sina hastar. bra intiativ tycker jag!

Marija
0

Håller med Monday (såg filmen i en annan tråd, orkade inte se hela slog av efter 2 min), kan man inte hantera ett spö ska man inte ha ett.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Peppe
0

ojdå Förvånad

men ett par inslag var ju bara rena missar från ryttarens sida (brak in i hindret t ex där ryttaren inte slog) så fattar inte riktigt varför de var med här… men ingen trevlig film, nej. att dom inte skäms

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Ryttarna i denna film slår ju ut sin egen ilska på hästen. Seriöst, jag blir så arg när jag ser sånt här att jag inte ens kan förklara.

Jag fattar inte hur man kan såga, slå och skänkla på samma gång. Hur ska hästen förstå då?! Då tror den ju att den både ska backa, gå framåt och flytta sig.

Helt vansinnigt. Stackars djur.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LinaN
0

Och folk ifrågasätter min ståndpunkt när det gäller bett? Tyvärr rider många på det här sättet. SÅgar, drar och sliter. Är på väg o få tag på en forskning om just bettets inverkan i hästens mun…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

VeNyRa
0

11# jo i sverige vet jag ju att det finns regler för det, men i andra länder då? får man bara behandla hästen hursom helst?!

Virtual
0

#16 i manga, ja. sant. men enligt FEI ska man upptrada pa ett bra satt mot hasten. Men finns ju inget direkta straff for de:/ Men bra intiativ av publiken i tyskland tycker ja!

Marija
0

Ja eller hur! Får man behandla hästar hur som helst i andra länder eller? Dom verkar ju göra ALLT bara för att få hästen över hindret. Dom ska ju över till vilket pris som helst, kvittar om dom måste drämma till hästen hårt som tu'san flera gånger om i anridningen, eller såga den i munnen tills den blöder?

Ursäkta, men blir bara så arg! SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Zahara
0

och i grund och botten är allt detta tränarnas fel som har lärt ryttarna detta en gng :( Allt från mammor och pappor ridlärare och "fina" tränare, för hade de blivit lärda att hantera ett bett och spö rätt hade detta aldrig hänt! Rider med bett själv och tänker fortsätta, men är mjuk på handen och skulle aldrig kunna tänka mig rycka till i tglarna! Spö har jag nästan aldrig om det inte är dressyr och jag beöver extra skänklar på stor häst.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

LinaN
0

Även en mjuk hand väger några kilo i hästens mun. mot nerverna som går under tandköttet där bettet ligger emot….

svampi
0

fy fy fy! Skrikandes När jag kanske köper egen häst nån gång så ska jag rida bettlöst, om möjligt.

Inte för att jag drar hästen i munnen nu… Fattar inte hur människor tänker! Jag rider knappt med spö alls längre.

elin
0

Vad ska man säga? vart är världen påväg?
stackars stackars hästar som får stå ut med detta… Gråter

/Elin

LinaN
0

#22 vart är världen på väg? Kan förstå din tanke men tänk också om det här:

Sedan man satte upp på hästen första gången i urminnes tider har hästar piskats, spöats och haft bett i mun som man ryckt, slitit o dragit i…..

Visste ni att under romarrikets tid var det stundvis populärt att lägga spikförsedda bett i munnen på hästar för att de var svårhanterliga!?

Så det här är INGET NYTT inte överhuvudtaget! Det är gamla nyheter.

Molla
0

spik i munnen… Skulle dom bli snällare då?

Lizzan
0

Usch, det där såg inte bra ut :(

Mistique
0

Dom piskar hästarna före tävlingarna för att knäcka deras förtroende. För att dom ska hoppa över dom idiotiska bommarna bara för att dom måste. Dom har inget eget val. DOm får inte komma fel, ingenting. Dom ska helt enkelt hoppa. Idiotiskt att tänka så.

QuickStep
0

ja d e sanslöst alltså…! hur folk kan få hålla på.. nää man blir mörkrädd..

jag har fått råd med o gå med ett spö vänt uppåt när jag leder min unghingst för att han e så lätt på tårna o ska lära sig o ha respekt för mig..!

ehhhh… nääää tack!! tror jag klarar mig utan spö..

Kattapult
0

Jag blir illamående!!! Fy ******** hur sjutton kan man behandla djur på detdär viset Skrikandes De borde behandlas som de själva behandlar sina hästar!! Det finns inte det minsta vett i detdär! Håller med Monday! Spöt ska ju användas som en förstärkning av skänkeln, inget jäkla tortyrmedel :S

Stackars hästar.

Indylover
0

Det är i frankrike och de får göra så i frankrike

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Indylover
0

NDEEEEEEEEEEEEEEJ! KOLLA I SLUTET AV FILMEN! DE STRAFFAR HÄSTARNA MED PINNAR OCH ALLT SKIT! HERREGUD!

schvung
0

Usch, vidrigt.

SandraEriksson
0

Men Usch :'( Stackars Hästar!

teddykaniner
0

Usch! Fy! att dom inte skäms!!! Skulle jag få bestämma så skulle jag göra så hästarna slår dom i stället! Men det är jag ju inte…synd för hästarna att dom inte kan flytta till Sverige!

Med vänlig hälsning,
Jenny

[japptravare]
0

Usch. När en häst vägrar så kan man ju PETA till den med spöet men inte slå så här våldsamt och dra som en idiot i bettet

Ellsa
0

Herregud, fattar inte.

Fiaa2
0
Klasselover
0

#36 - Först tänkte jag - det är väl inget fel med det där, men sen kom jag på att det var det som var fördelen, att det hemska kom i mitten av filmen ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Fiaa2
0

Jao, dom försöker få bort det som kommer i mitten av filmen :)

Alexandra13
0

Fy f*n!! Gråter

Spiritinthesky
0

åh herregud. jag kan verklige börja gråta till sånna här filmer..

Isa Aronsson

www.stallequino.se

LinaN
0

#24 att välja mellan att slåss mot smärta eller att ge upp inför det vad hade du gjort i längden?

Om man kämpar emot så gör det ont, så fort man ger efter så slutar det göra ont. Eller så knäcker det psyket på en totalt. Människa som häst.

Trojaa
0

Fyfan, de är ju sjukt! Att det finns sånna människor!? Hur kan man ens vilja dra och piska hästan så mycket, och till vilken nytta gör dom det? Och att dom inte skäms ! Det är helt sinnessjukt, vet inte vad jag ska säga.

Hästarna blöder ju ur munnen! och i slutet av filmen, piskade dom hästen för att den skulle gå in i transporten?! VAD FAN ÄR DET FÖR SÄTT??

USCHUSCHUSCHUSCHUSCH!!!!!!!!!!SkrikandesSkrikandes

Arkan
0

film #1
Ofan som dom slår :S. Inte konstigt att hästen inte vill hoppa o sammarbeta där. Jag skulle vilja stå och så personen som rider, jävla skitstövel!!
En fundering. jag kan inte riktigt se vad de står i undertexten så han kanske nämde det här, men det där med tungan, den måste ju tryckas uppåt så den hindrar luftvägarna, jag sitter här själv och trycker upp tungan i halsen och det blir t.o.m svårare att andas med näsan. Fast de kanske inte blir så på hästen?
_och dom där jävlarna måste lära sig att rida innan dom sätter sig på en häst igen :S!

_

Fluum
0

den där har jag sett förut, men blir lika förtvivlad varge gång :(

joooossan
0

Jag kommer inte ens titta, klarar inte av det helt enkelt. Fy sjutton för idioter!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Rebecka]
0

tragiskt, hemskt.. blir så fruktansvärt ledsen.. stackars lilla oskyldiga livet.. vem som helst fattar väl attt hästen inte vill hoppa när nån drar den i munnen o slår den.. bättre att samarbeta med hästen istället..   usch fick så ont i magen av att  se filmen

youtube1
0

FÖRLÅT MIG FÖRDETA.

DE VAR JÄVÄLSKAP JAG FATA VART ENDASTE ORD AV VAD DE SA DE VA PÅ RYSSKA (JAG KAN RYSSKA)GUD VILKA JÄVLAR DE ÄR.

JAG HADE LÄST EN ARTIKEL OM ATT OM HÄSTEN INTE VILL HOPPA ELER UTFÖRA EN DEL SKAKER DÅ ÄR DE FEL PÅ DEM RYGG BAKBEN ANAT AV ONDA VÄGRAR DE HOPPA .MEN MAN TVINGAR HÄSTEN ENDÅ. DE SA ATT DE SLOG PÅ HÄSTEN INAN TÄVLINGÄN FÖRATT DE SKA HOPPA BÄTRE .SNÄLLA STÄNG INTE AV MIG DE ÄR BARA SÅ HÄMSKT VILLE BARA SKRIVA AV MIG O JAG FATAR JU VAD VAD DE SNAKAR OM VILKA MÄNISKOR RYSSAR ÄR HJÄRT LÖSA.

youtube1
0

Deta var från ryssland dem sa att de var en vanlig tävling i ryssland.Ingen av dem var diskvalifiserade från tävlingen för djur plågerij domarna tycker att de var helt ok vanliga handlingar.De slår hästarna innan för att pigga upp dem o på tävlingen för att de ska lyda,dem slår på tävlingen o efter.De till och med på tränningen.

DE ÄR SJUKA JÄVLAR.

youtube1
0

jAG VISADE FILMEN FÖR MAMMA O MORFAR DE SA ATT DEDÄR VAR GROTÄSKT O LITE MER AV DE DUMA SAKERNA.

Marster
0

Fy fan! 

hemskt också att det verkar vara på samma tävling alltihopa så det är ju MÅNGA som håller på så! fy fan säger jag bara! vad har dom i huvet ?

ZorroR
0

Har ni sett denna då!!!???

http://www.youtube.com/watch?v=RM1I8AnhGWY&feature=related

Jag blev jätteledsen när jag såg den! Gråter

Laserknas
0

ursh hatar spö.

[Silverlusen]
0

#51 Ursh vilken hemsk film.

Visserligen var inte den första så trevlig den heller.

Hemskt att en del folk tycks tro att hästar och andra djur inte har några känslor.  Gråter

JenD
0

Fyfan jag kan inte ens kolla klart på de, blir inte ens ledsen längre bara så j***a förbannad.. Jag vill bara ha tag i dom idioterna..hur kan man vara sååå sjuk i huvudet..jag skäms över världen att vi "tillåter" att sånt här får fortgå..sååååå sjukt!!!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

ZorroR
0

:'(

Kastello
0

usch!!!Skrikandes

Rafflan
0

Fy fan vad hemskt, stackars djur Gråter

Men det är ju så många blir lärda, hur många har inte hört när en häst på en ridskola vägrar säger läran "Ge h*n ett rap i rumpan", vart på många olika ridskoloa och kollat å hört det allt för ofta :(
Eller hur ryttare rider med sporrar på ALLA hästar jämnt! :(

Samma med sporrar.
Hur mågna här tycker det är okey att rida med sporrar jämnt eller ens över huvetaget?

Jag hatar sporrar och rider på så mjuka bett som möjligt och helst utan spö, och skulle ALDRIG ens komma på tanken att använda spö för att få hästen att lyssna. Kanske för att kunna peta eller som varning men aldrig för att slå :(

Hade en gång en sköthäst (ponny) som var hemskt bråkig att rida men så fort man hade ett spö eller en kvist i handen när man red var hon snäll som ett lam, undra hur mycket hon kan ha blivit slagen under sina dar :(

ZorroR
0

#57 hatar också sporrar! Gråter

mintcore
0

Fy fan :@ jag tror jag måste spy eller nåt :O!!!!

DET ÄR SJUKT?! vaf tror dem att hästarna inte hoppar?! villken j*vla mnotivation va?!

I Sverige får man ju som bestraffning ge typ 1 slag på rumpan efter stop. men endast direkt efter. annars blir det tillsägning från dommaren!

:@

denisesalomonsson
0

ushhh hur kan folk hålla på? :(

Alexaandraa
0

När jag gick på ridskolan så sa en ridlärare att jag skulle smälla till en häst på röven för att den vägrade. Men det gjorde jag aldrig :-) Jag bara vände hästen och gjorde ett nytt försök.

Tycker inte man ska piska hästen för att den vägrar, hästarna har inte valt att hoppa hinder. (Även om de flesta hästar gillar att hoppa)

[Katteeen]
0

Film 1: Fy faan! Gråter Jag mår illa när jag ser hur de jävlarna rycker och sliter, och hur hästarna spärrar upp ögonen i ren panik och smärta. Fattar inte. Tror ryttarna att det där funkar?? Jag är inte speciellt erfaren av ridning, och till och med jag förstår att med slag och hot kommer man ingenvart.

Filmen i #51:  Gråter! Jag blir så jävla förbannad!! SkrikandesGråter Ser ni hur den bruna hästens ben bara sladdrar i 3.45?! Och ändå tvingar de den att fortsätta gå, benet är ju helt av för fan! :'(
Finner inga ord..

Zabbio
0

#57, sporrar använda på rätt sätt är det inget fel på. Men det tar lång tid för en ryttare att rida bra nog att börja med sporrar. Från början användes sporrar enbart för att komma åt hästen; då red man på mindre hästar och för att komma åt utan att dra upp hela benet använde man långa sporrar. Som de används idag finns det ju vissa tvivel på lämpligheten.

Samma sak med bett; ''skarpa'' stångbett är inte till för att dra hästen i munnen med, utan för att kommunicera med iom att de ger annorlunda signaler mot ett tränsbett. Men när man ser stångbett som konstant ligger på spänd tygel och 30-45 graders vinkel mot fritt läge, så känns det som att man missat själva meningen med bettet. Sen finns det ju bett med onödigt skarpa mundelar, inte så mycket i sverige, men bett gjorda av millimetertjock, tvinnad ståltråd, kedjor, cykelkedjor eller motorsågskedjor - de har ingen som helst nyttig funktion.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

JBfoto
0

Satt och läste några inlägg här uppifrån där det pratar om utlandet tyvärr är det hära en ganska vanlig syn på tävlingar både ponny och storhäst tävlingar även hära i svergie.

Har sett många gånger då hästar har fått stryk för att de vägrat och ännu fler gånger helst ponnyryttare sitta och gasa för fullt för att sedan såga när de inte orkar hålla hästarna.

och när dem inte orkar det sätter man på skarpare och skarpare bett och sliter med.

Är nog det hemsktaste som finns. skulle aldrig kunna slå enhäst så mycket. i 90 % av fallen är det till och med ryttarens fel. fast många verkar ju tro att hästarna bara är deras maskiner som ska lyda en blindt och gör dem inte det får dem stryk! :/

Hemsk film må jag säga… :(

Killen
0

GråterGråterGråter Specielt film nr 2, även om film nr 1 inte var så snäll den me

kissmekate.blogg.se

Tin-Tin74
0

Har inget att säga…

Blir helt stum…

GråterGråterGråterSkrikandesJo….

JÄVLA IDIOTER!!! Undra vad de skulle tycka om att bli behandlade så???

SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Caspianowner
0

Tyvärr inte mindre ovanligt att se även här i Sverige.  När sen dessa ryttare ser andra utföra samma ritualer så som från  flmer som lagts in här så ser de inte sig själva som en av dem ryttarna.  Bara andra, och i andra länder rider så.

HannaT
0

#67 Inte mindre ovanligt i Sverige? Jag är då övertygad om att om du piskat upp en häst sådär så hade du fått lämna banan.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Zessan
0

stackars hästar! Det måste göra ont!!!!!!!!! Det ser ut som om dom piskar en matta, hästar L E V E R! Dom e inte robotar som tål vad som helst!Skrikandes>(

Caspianowner
0

# 68

Ja, på tävlingar ja ! Rider inte folk sina hästar utanför tävlingsplatserna ?

alskadeida
0

Tyvärr kan inte många tävlingsfolk rida utan att slå sina hästar och när dem längre inte håller så byter man bara si sådär.

De verkar bara tänka på att vinna vinna och vinna.

Inte att hästen går först. Suck.

Caspianowner
0

Det är tyvärr så att det här problemet ligger inte endast hos en tävlingsryttare.  Problemet finns även om så hos en skogsmulleryttare också.

JHaLLberG
0

tycker det ser ut av att filmen att dömma, som om inte dommaren ger en "varning/tillsägelse" Det känns ju lite konstigt ominte dommaren reagerar, eller ja det kanske är tillåtet i de landet som det här nu var inspelat ifrån..
I svergie har ju dommaren rätt att ge en "varning/tillsägelse" för dålig hantering va spö ect, de vill säga om du skulle stå och rappa upp din häst utan vidare. Ibland har man ju hört någon ryttare svära till mitt i farten om hästen vägrar, men då har det ju blivit att gå till dommaren och be om ursäkt!

Brullebro
0

Det här är ju helt sjukt! Jag vart alldeles tår ögd ! Undra inte på att dom blir tokiga med helt sjuka ryttare!! MINST sagt fängelse !!! :@

JBfoto
0

Många slår inte sina hästar inne på banan i svergie utan när alla är på tävlingsplatsen så är de så lmska att flera går och gömmer sig nånstans och där spöar upp hästen.

Det finns för mycket sånt hära i hela världen och jag tycler att ser man nån göra så mot sin häst eller nått annat hemskt försök filma och ha bevis och gå sen till jordbruksverket eller om det är miljöverket och anmäl! är det ända rätta eller på tävling gå till högsta dommaren och säg vad man sett.

Tyvärr så är de ju så att man måste ha bevis för att få folk fällda men min stora syster och hennes kompis när det vr yngre filma en granne till dem som satt och såga på sin häst hela tiden och anmälde det och det ledde till att människan inte fick ha häst längre typ aldrig nånsin om jag inte minns fel…

Det finns inget sjukare.

fannsan
0

har sett denna film förut! fattar inte hur de kan göra så mot hästarna!

Brullebro
0

#75 SÅGA I HÄSTEN ??????? Folk är ju inte riktigt kloka!!!!!!!!!!!

Rafflan
0

#77 asså inte med vertyget såg, när man "sågar" hästen betyder att ryttaren "sågar" hästen i munnen, genom att dra i den ena tygel och sedan i den andra.

Brullebro
0

#78 Jag tänkte väl!

Jojaton
0

Usch, tänker inte titta!

Kollade på filmen i inlägg #36 och det räckte! Men måste påpeka att jag såg minst tre bilder i den filmen som var ögonblicksbilder, kan vara precis när hästen kastar med huvudet eller vad som helst - och då kan vad som helst se hemskt ut. Men att hästarna blöder ur munnen av bettet är hemskt!

Johanna - Instagram

JHaLLberG
0

Tycker det var intressant att ni tar upp det här med att "såga" i hästen. Som ridskoleryttare ser man allt för många elever(även många privatryttare) som tror att man kan genom att såga i hästen få den att gå i form.. vilket givetvis är helt galet fel! Det som händer då är att man sliter ned hästens huvud, och oftast blir de ennu mer spända och blir stelare och "drar bakbenen efter sig och ryggen i marken".= inget bra resultat :S
Så hemskt, Ursh !

kaka1234567
0

kolla in dem hä ibland undrar man om bett är så bra!

http://www.youtube.com/watch?v=OqLZCG-ctuw

http://www.youtube.com/watch?v=IiHFNUaPY_Y

http://www.youtube.com/watch?v=O0hyOmMULYA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=otlXo3u-yAE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XULdKnF9-KE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dtzSk57ccAk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LUuvrV cnNT8&feature=related

ja filmerna är extrema men jag tror på att bett inte är bra för hästen så när jag skaffar häst ska de gå på bettlöst tränst(amsolut inte hack)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

ZorroR
0

#82 Jag kör utan bett och hack, det går jättebra ^^

Fast han var förvirrad när kan tänkte tugga på bettet och att där inget fanns att tugga på ;P

WhoCares-01
0

ursäkta att ja svär nu men HUR FAN KAN DOM KALLA SIG HÄSTMÄNNISKOR?! de fan inte klokt att sådant domare och andra kan se för bi sånt här! det ska vara fängellse straff och djurförbud!

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WhoCares-01
0

men de här är värre!!!

// Alexandra

WhoCares-01
0

// Alexandra

kaka1234567
0

#86 vilken film aaa de gör mig galen jag hatad dem. Jag har märkt att sådand händer i sådana länder amerika,turkiet,russland . Men inte bara de händer över allt män mäst i sådana länder.

#83 ja hack är olika för olik individer ;D

Men i inlägg #82 är de vanliga dressyr klipp kan monga tro men nej de är sjukt jag tror absolut inte att bett är bra för hästar .Jag tror de va nogon häst som nuda sin bringa.Eller va de nu va o de tror jag inte är normalt.När hästen gjör de då borde de va ett bevis på att bett inte är nogot trevligt.

http://www.youtube.com/watch?v=YNYIvga8qOQ

http://www.youtube.com/watch?v=LUuvrVcnNT8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dtzSk57ccAk&feature=related

När du kollar noga på den(nedanför)

http://www.youtube.com/watch?v=kRhvIgRdnI4&feature=related

Här är ett svenskt klipp som förklarar jag holler med de nom säger.

http://www.youtube.com/watch?v=H60aqzjksjY

min skötar häst gappar hella tiden o lägger tungan over bettet han lider nog av smärta :(

Jag ville köpa honom men ägaren sa nej(de tyckte att han trivs bra) även om han är sur mot alla inan jag blev skötare på honom sparkades han klämde in folk i spilt väggen o bett folk.

Jag blev skötare 6 augusti 2008 han va så mott mig me men jag träna honom o nu är han snäll.Men inte mott främlingrt Tex.ridlärare/ryttare.Han sparkar o det jag bäretta inte mot främlingarna men gillar inte dem. Sen hatar han att bli sadlag/tänsad/borstad av främlingar.Men försöker holla tempramentet eftersom jag träna honom o han visste att han inte fick göra så.Så gör han de lite då o då.Men de viktigaste är att han gappar derägt när tar i tygglarna o blir sträsad men blir ner sågad i så kallad form.

_Mvh kaka
_

kaka1234567
0

så här bär de se utt o att de går att få hästen gå iform utan bett(hack) http://www.youtube.com/watch?v=4XY_k2grdcQ

_Mvh kaka
_

monsi
0

The last stand visar verkligen hur en häst borde bli riden.

http://www.youtube.com/watch?v=tOOHWAJ3iMI

Kolla också akademisk ridning har nog alldrig sett en häst där som gapar eller på något annat vis  blir störd av betet.

Se Bent eller Sara Silverberg deras hästar verkar verkligen inte bli störda av bett eller något annat de verkar trivas med allt.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Linnea
0

man kan unrda varför dom har häst? det kan ju inte vara för att dom gillar hästar iaf.. slår dom hunden/katten/ungarna med?

Skynda långsamt så går det fortare.

Linnea
0

det värsta är väl egentligen inte dom som gör detta utan att där sitter/står hundratals människor runt omkring och ser på utan att göra någonting.. vart tog civilkuraget vägen? det är samma anledning till varför någon kan bli misshandlad på stan utan att någon reagerar.

Skynda långsamt så går det fortare.

Indylover
0

usch, benet är brytet på hästen och benet bara fladdrar omkring.. ändå tvingar dom den att gå..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.