Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1044 ggr
J-Parnebo
0

Vilken transport?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska snart köpa en transport, men jag kan inte bestämma mig vilket transport jag vill ha, Boj är 12 år gammal och värmlandsvagnen är helt ny. Tycker att Boj är mycket snyggare än Värmlandsvagnen, Transporterna kostar lika mycket. Vad skulle ni ha gjort? För/nackdelar med bägge transporter?

CelsiusT
0

Personligen gillar jag Boj mer än Värmlandsvagnen. Frågan är ju inte bara priset, utan hur vagnarna är. Den nya vagnen förstår man ju är fräsch å det finns säkert garantii osv, men hur är Bojen? Är den dålig, måste något fixas? Går dom att jämför amed varandra? Samma pris kan endå vara väldigt olika jämförpris.

Medarbetare på westernridning.ifokus

J-Parnebo
0

#1 bojen är jätte fin och fräsch, ser helt ny ut. inget som behöver fixas i den i nuläget iaf.

CelsiusT
0

Ja jag tycke rju värmlandsvagnen är mer ranglig än Boj, men har int ehaft egen av någon av sorterna, bara lånat tillfälligt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Cilla89a
0

Hur mycket får du lasta i transporterna?
Är det sadelkammare i någon utav dem?
Är det innerdörrar i bojen?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

J-Parnebo
0

#4 700 kg i båda två tror jag att det var, kan kolla om det närmare.

det är sadelkammare i bägge två.

inga innerdörrar i bojen.

Cilla89a
0

#5 knepigt, hade jag valt mellan dem två så hade det blivit bojen :) Har ingen erfarenhet av någon utav transporterna, men boj är ju nog det mest populära märket.
dessutom såg den ut att vara i superbra skick!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinneaG
0

Jag var i samma sits för ett tag sedan. Men jag bestämde mig för att köpa en helt ny. Då du får garantier och du vet allt eller att transporten inte har varit med om något än. Ska inte säga att det inte finns några dolda fel, men det finns mindre av de på en ny transport.

Det var så jag tänkte iaf :)

Peppe
0

Var också i samma sits, men blev en helt ny boj istället ;) dom hade 40års jubileum nu i vinter så fick en fullutrustad till mindre än halva priset… har inte hunnit testa den än, fick hem den för en vecka sen =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~