Rida med en stigbygel?
Hej! Jag har haft lite otur på idrotten i skolan och brutit lilltån och det gör ganska ont och stödja sig på den. Ortopeden sa att jag säkert skulle kunna rida om jag fick i foten i skon, men hur är det med trampet i stigbyglarna då? Jag lär ju få ont av det. Nu är min fråga, kan man rida utan stigbygel på den skadade foten eller måste man rida utan på båda fötterna?

nejmen ojdå Lovisa :o när hände det?
men om du inte har stigbygeln så långt ut bör det ju gå, men jag skulle nog skippat ridskon och ta något lättare och skippa stigbyglar, fast med tanke på att det är ghymkana som vi ska ha så kanske det inte heller är så lätt :S
Men om jag tar bort stigbyglar på båda sidorna då? För ridskorna är rätt lätta och så, eller ska jag ta converse istället? Utan stigbyglar borde väl inte vara något problem då man ofta rider gymkhana barbacka. Fast jag får sitta upp från fel sida för jag har ont i högra foten.
Ja det häsde på idrotten idag. Vi skulle spela innebandy och jag skulle ta bollen från en kille., men klumpig som jag är snubblade jag på hans klubba och han råkade trampa på mig.

ajdå, hoppas det blir bättre nu då!
Be caroline om råd på fredag! :D
Ja det ska jag! Det är ju inte så att jag inte kan rida över huvud taget. Jag kan kanske inte hoppa eller gå på en bom men de andra grenarna klarar jag nog av. :) Kanske kanske kan jag hoppa om dte inte är för högt. Jag ahr ju hoppat barbacka på Spitfire så då kan jag nog hoppa med sadel utan stigbyglar på Ville. Men det beror ju på höjden.

Jaa precis, gör ditt bästa så får du se hur det går helt enkelt! :D

Rid barbacka. Bra träning för balansen på köpet :P
Tror det är bättre att skippa båda, risken är ju att bli sne och dessutom snebelasta pållen :)
Krya på dig
Rid inte med bara en stigbygl; risken är stor att du trampar snett av misstag om något händer och att sadeln då glider runt (den ska ju inte göra det men man vet aldrig), och dessutom snedbelastning på dig och hästen :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Rid annars utan stigbyglar. Så får du bra sitsträning :)
Utan stigbyglar är det bästa i ditt fall.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
När jag stukar fötterna, händer rätt ofta, så rider jag utan stigbyglar. Fumgerar inte att rida med en, inte alls bra för ryggen på hästen.
Måste förresten gjort sjukt ont att bryta lilltån! Gör ju ont bara man slår i den lite i ett hörn ju.
Jag har ridit med bruten stor tå.. Ta på dig en sko som är bekväm o sen testa att rida med stigbygel, om det inte går så rid utan stigbygel (=
Red utan stigbyglar. Men i onsdags red jag med stigbyglar, funkade bra. :)