Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1013 ggr
running
0

quater /vbl korsning

är de nån som har erfarenhet av den korsninge skulle ja bli glad för all info :)

Caspianowner
0

Vet om tre av den här typ av korsning. Gillar en av dem hästarna speciellt. Ett sto på 8 år. Ser ut som en Quater, men vackrare än en ren Quater.

mamman fd. travare och pappa ej godkänd Quater.  Underbar vacker häst. De som inte vet om kombinationen på henne tror att hon är allt utom dessa två kombinationer. Hon fick själv ett stoföl för ett par år sen e. Welsh ( tror det sas Kat C ) Urflott vacker var den iallafall. Såldes sen till en tjej i Småland. En brunfärgad, som jag tror hamna i kat D. Hon var runt 142 cm när hon såldes som 2 åring. Hennes steg var det som vi alla föll för och på toppen hennes helt underbara överlinje som avslutades med ett grymt vackert ansikte.

De andra två korsningarna Quater Varmblod används som ridhästar och är enligt ägarna det bästa man kan tänka sig.

Har hört av de som har dessa hästar att det ska finnas fler. Det har visst varit på modet inom en krets att ta fram den här typ av kombinationer.

running
0

Va kul med svar från nån som har träffat korsningen .

jag har själv varit o tittat på en quater/vbl kille för nått år sedan o han hade bra steg fin till växt var då ca 1 o halvt år .

har väl sett ett par till men jag bor ganska högt upp i vårat av långa land o de flesta som ä till salu bor neråt landet o lite svårt att åka kolla på för mig.

så är de fler som vet har träffat eller själv äger eller rider en sådan korsning berätta då jag är väldigt nyfiken på dom:)