Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2529 ggr
[chriistina]
0

Betala veterinär?

Kanske lite dum och pinsam fråga.
Men vi ska ha ut veterinär i morgon för att vaccinera hästarna i stallet.

Och jag har hört att vissa tar ut extra avgift för att skriva faktura(eller vad det heter)…
Är det så?
Jag vill gärna inte gå runt med massa pengar på mig och trodde inte ens de tog kontant längre.

Vet inte vad de jag känner haft för veterinär och har själv inte haft häst så länge.

Cilla89a
0

Det skiljer sig nog en hel del.
Vår "hem"veterinär som vi har till vaccinering, utskrivning av maskmedel m.m, tar enbart kontant betalning på plats.
Distriktsveterinärerna tar väl också enbart betalning på plats, kort eller kontant? När distriktsveterinären var här då Japp vrickat benet, så frågade han om jag ville betala kontant eller kort, så vad jag vet så kan man inte få faktura? Visserligen var det första gången jag var i kontakt med en distriktsveterinär, och sista gången också Tyst

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[chriistina]
0

Okej, men då tar de kort iaf? Hoppas det…
Har som sagt inte heller vatt i kontakt med veterinär utan bara hört av andra.

Killen
0

När jag vacinerade min häst för 1½ månad sedan så kunde man välja kontant eller faktura, men han tog ut extra avgifter på faktura (nästan 100%) så jag hade tur som hade kontanter på mig

kissmekate.blogg.se

WinterPrince
0

Jag fick faktura när jag hade ute veterinären för vaccination. Ingen extra kostnad.

[Rebecka]
0

När jag har ute distrikts veterinär så är det alltid faktura som gäller då det ska gå genom jordbruksverket..

JenD
0

Har alltid fått faktura hos vet, både med hund och med häst och dom flesta har inte ens frågat… Enda undantaget är när jag hämtade hem en valp fr djursjukhuset då betalade jag med kort men det var för att jag valde det själv.. Har alltid kort med mig men frågar innan om jag är osäker..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

joooossan
0

Jag har alltid fått fakturor..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Rita-S
0

Min vet ger alltid faktura om man vill det, men det kostar nån tia ekstra i fakturagebyr eller så. Mäst pängar för att täcka utskrift och porto tror jag. hon tycker om kontantbetalning om det är smågrejer, men tror det blir automatisk faktura vid riktig stora dyra grejer

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lorita
0

Alltid kontant men man kan få faktura också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lillsandra
0

distriktaren hos oss tar faktura och som #5 sa så går det alltid via jordbruksverket. skulle det vara en fakturaavgift, så kan du alltid betala summan - fakturaavgiften. ifrågasätter de el om du ringer och säger att du inte vill betala en fakturaavgift så brukar de alltid stryka dem. du har som sagt inte skrivit något avtal med dem och därför behöver du inte betala en fakturaavgift. detta gäller iof alla avtal, stryk ett streck över fakturaavgiften skriv signatur och datum. skicka sedan in avtalet, skrivet går före tryck. ett litet tips.

linasvovvar
0

Kontant, kort el faktura, betalar inget extra för fakturering !

sus-sharon
0

här har vi bara tillgång till distriktare och de skriver alltid faktura. låter märkligt att du inte fick det, #1?

är man osäker kring betalningen kan man ju alltid höra sig för hur det funkar när man ringer ut veterinären, alternativt ringa upp dem och fråga. så slipper man stå där med skägget i brevlådan.

medarbetare på djurskydd.ifokus

bell
0

Distriktaren ville ha det på faktura (3 år sedan) så det var bara att vänta 2 månader på att den skulle komma… Andra veterinärer jag har haft ut har tagit kontant eller mot faktura, som jag fått välja själv.

AusaBausa
0

Har betalt med faktura och kontant..gillar itne heller ha lösa pengar på mig hemma så föredrar om de haft kortautomat…hade varit kanon! För man vet ju aldrig vad det går på och sen är det skönt o slippa faktura..