Regntäcke?
Hej,
letar efter ett regntäcke och köpa. Har inte råd med ett nytt så ska försöka hitta ett begagnat att köpa, eftersom de bara ska vara som extra täcke. Söker efter stl. 135-145.
Mvh Linnea

Köp ett nytt på Börjes!
Det billiga kostar ju bara ca 300 kr och det är jättebra. Likadant det billiga vintertäcket i samma. Har nyligen köpt ett nytt till mitt halvblod.
Ett beg, håller ju inte gärna så tätt som ett nytt gör om du inte impregnerar massor.
Carola

Kanske finns det nån affär som har rea på täcken så du kan få ett billigt och bra 
Hökks har regntäcke för ungefär 450 :-
Mkt billigt då det dessutom är snyggt.
Helt klart värt pengarna.

Jag köpte det billigaste som fanns på börjes då jag köpte min nya häst. Han hade en storlek större än förra så det var bara att köra nytt. Både regntäcket och vintertäcket är helt super. Torr och varm oavsett väder. Men just de modellerna finns inte nu men det är väl ungefär samma skulle jag tro- 299:-/st (himalaya)

#3 Hööks regntäcke tycker jag är sämre. Det luktar också väldigt surt när det är blött torkar sämre och håller inte fukten utanför på samma sätt som Börjes täcke.
#4 Ja, det är min andra omgång Börjes regn- och vintertäcke till min fjording nu. Det är jättebra och torkar fort också.
Carola

jag var in på bidermans idag och där var det allt rea!!!!tyvär inget i Pachens stl men jag hade pressent kort där så jag passade på att köpa ett icke rea =)
Annars kan du alltis spana in på tradera…där du kan man fynda ska gudarna veta,testa det.
Så Börjes täckena är bra alltså..bra tips till våren om man vill köpa regn täcke då och dom är faktiskt fina ochså

Jag tycker att Börjes är så bra så jag skulle aldrig köpa ett beg täcke. Dom är ju så himla billiga där. Ett beg är ju inte så bra impregnerat som ett nytt täcke är. Ett vintertäcke kostar ca 449 kr och ett regntäcke 399 kr ca.
börjes regn täcke är jättebra! mitt har jag haft i 5år och det har hållt bra
de har rea på hööks just nu, köpte ett supertäcke för 450:- igår! finns både regn- o vintertäcken! kolla hemsidan!

Har ett hööks regntäcke till min fjording. Det är det sämsta täcke jag någonsin har köpt. Det luktar surt när det är blött. Tar lång tid att torka och regnar igenom. Nej, tacka vet jag Börjes billiga. Det är mycket bättre.

Måste också slå ett slag för Börjes täcken. Jag använder regn,vinter och fleectäcken därifrån. Helt super är dom.
Hmm, ja när det finns storlekar som passar vill säga. Fast det är ju inte Börjes fel utan min häst är lite konstigt bygd.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars