Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1301 ggr
may-britt
0

låna slepet

jag vill gjerne höre deres mening om dette.

noen jag eller andre har et helt nytt slep  så  har man 1 eller 2 mennesker rundt seg som inte har noe slep vär enda gang når de skal noe trening elelr så  er det en selv fölge at de skal låna dette slepet.

hvor av man lastar smeller igjen bak kjörer som man har helvete i  helen river opp bak lastar av och når slepet kommer tilbake er det fult av skitt i det som kansje blir mökket ut dagen der på.

uvaksinerte häster inni  slepet skit och  mökk  over alt trampet opp lemmen osv

men det er ennu  en slevfölge at de skal låne slepet.

hva skal man si NEI du  får inte låne slepet.

dette slepet er brukt med andakt så forsiktig tvettet och  ordnet på  ser ut som de inte er brukt mycke sen det skal byttet til sommeren i  et annat.

hva skal man si når de spör om och  låna slepet.

veldig iriterande at  de planlegger trening osv och  tar det som en selvfölge at slepet er bare och ta

lisette
0

jag tycker du ska säga att de gärna får låna släpet. om de vaccinerar sina hästar och ser till att mocka ut efter sig.

JenD
0

Jag hade tagit betalt, inte mycket om det är personer i stallet kanske men ändå, för att täcka kostnaderna som uppkommer. Det slits ju om inte annat och vem står för kostnaden om släpet skadas? Det är inte kul att stå med såna kostnader för att man var snäll och låna ut sitt släp och sen ingen vill erkänna ev. ersätta..

Sen ska dom självklart städa ur transporten. Det borde vara ett krav!

Edit: Läste ordentligt nu och ja jag hade faktiskt sagt nej, skulle aldrig låna ut till någon som beter sig så respektlöst..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Zadeira
0

Jag tycker du borde kunna ha vissa regler som gäller om de vill låna släpet, till exempel att hästarna ska vara vaccinerade, att det är urmockat och rent när det lämnas tillbaka.

Du kan även ta en liten summa betalt för trots allt sliter det på både släpet och däcken som du måste underhålla och byta.

Du ska tala om för dem vad som gäller om de vill låna släpet och efterföljs inte det så kan du neka dem att låna släpet i framtiden.

Givetvis tycker jag du ska låna ut släpet till dem som faktiskt sköter det ordentligt, man kan ju tänka sig själv in i den sitsen att inte ha eget släp och ibland behöva ta sig iväg med hästen.

Stallmima
0

Jag skulle absolut ta betalt, inspektera gärna släpet innan. Ta kort och inspektera efteråt. Det är oansvarigt av den som lånar släpet att inte betala för de skador de åsamkar. Skaffa ett lås, men lånar de utan att fråga är detta stöld.

may-britt
0

ja takk for hjelpen det er så  iriterande at folk er så  der det var dyrt och  kjöpe och man er jo  så om ting man har man vill  jo  at det skal se pent ut når man bruker det selv och  når det skal byttes i  annat.

och jag tycker at  hästar skal vaksineras når de reiser til ridehus der det er masse andre hästar och  så.

lisette
0

jag tycker det är ganska konstigt hur folk fungerar. det är väl självklart att man städar ur ett släp efter sig? allra helst när man lånar av någon annan?

Annette
0

Jag lånar inte ut mitt släp alls. Det kan verka snålt, men jag köpte det för att jag var så less på ostädade och trasiga hyrsläp.

may-britt
0

jag föler det och  så at jag vill  inte låne ut jag er inte snål men tvettar och  sjötar om det best jag kan sen det var kjöpt til meg i  gave så  jag tycker jag skal ta hånd om det på  beste mulig måte