Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2058 ggr
[countess]
0

Dagbok till er alla :)

tänkte att det skulle vara kul och veta vad just ni har gjort med eran häst idag, imorgon , om ett år :D många ideer kan ju dyka upp tex "jaha gjorde hon det ,det måste jag testa" så om ni har lust skriv upp vad ni har gjort med hästarna idag och framöver :D

idag har jag tömkört och jobbat lite i skritten var för hårt ute för att göra något annat:( och lite trick träning vacker klöv "haha" sitter riktigt bra nu :D

Gronstedt
0

Idag har min häst fått helkroppsmassage och sedan satt min partner på medan jag ledde henne runt i ridhuset för att skritta bort slaggprodukterna efter massagen.

Birke
0

Får bidra här - det går lite trögt med dagboksskrivandet ;) Iaf, (i förväg) idag ska jag rida ut på mitt varmblod. Tanken var att vi skulle ha tagit en tur på flera timmar - men i det här duggregnet blir det bara en kortis :P

Zaphix
0

Jag och en stallkompis tog en barbackatur i skogen. Tog väl 75 minuter kanske, bara skritt. Jättemysigt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

missLilja
0

i går tömkörde jag min fjording och ledde shettis med sadel o träns på en promis så hon ska bli van vid sadel

i dag har de vila

may-britt
0

jag har riden Filma och  Eldfari  i Dag.

trena  sideföringer tölten och  trav och  galopp  fattning begge verv med Eldfari han var jätte duktig men han gjör alltid sitt beste

Filma har jag trena trav och  få  henne rett ned på  tyglen i  tölt och  sideföringer begge verv och  hon var så  duktig.

jag er glad de begge går så  flott och  type 1 time så  var jag ferdig med begge to.

duktige häster som trenger 2 dager vile nu  tror jag så  de inte tröttnar.

[chriistina]
0

Jag red först lite dressyr idag och sen hoppade jag :)
I morgon blir det dressyr, vet inte om det blir barbacka eller inte än för det är en vän som ska rida.

Klasselover
0

Idag körde jag Teddy (shettis) en runda på fältet, vi rejsade lite runt små "öar" med träd och stenar som finns på fältet, jättekul hade vi båda två :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

may-britt
0

jag red Eldfari och  filma lördag och  de gikk jätte fint begge to så kom snö och det er halt så  min smed kommer på  fredag och  skal sette på snö  sko  och  pigger da har de fått vilt siden lördag 5 dager noe som var vell fortjent for dem men da rider jag fredag igjen.

Filma har jag rid for trener och  hon går jätte fint nu

JenD
0

Idag fick jag gå till stallet för min moppe lämnade jag där igår. När jag var framme var der redan mörkt så jag och Vimsie var i paddocken en stund men han var helt på tårna, lekte lite seven games som han inte alls hade tid med så avslutade det lite snyggt och gick in och myste i stallet istället.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

may-britt
0

her kommer det så  mycke snö at  jag trodde inte det kunne snö  så her hvor jag bor.

mine hästar har värt i  haven i  dag sen jag titt på  dems ben och  det kladdar jeg liker inte det.

men min smed kunne inte komme för fredag så  jag får holde meg lung til da.

jag ble panikk slagen da jag så  at det kladda men colla och det kladdar och  ramlar det av så  klddar det igjen.

tenkte gud de kan bryte bena men etter och  hatt dem inn och  tatt det bort slapp ut igjen och  det kladdar Skrikandes

så  jag får få  på  snö  såler och  pigger på  fredag.

håper inte noe hender de er mest inne på  sin åpene lösning

may-britt
0

ja ha i  dag fikk Eldfari  och  Filma och  Snowi snö  såler och  sko  med broddar.

jag skulle rida i  dag men etter och  ha stått i  stallen och  fröset fra kl 8 til kl 1400 med moking skoing osv så  sa min smed at  det var bettre och  ride i  morgen sen hästane burde gå  med broddene en dag ute for och  bli  lite van med dem.

min unge häst Snowi gikk lite konstig med en gang som han sa hallo  det er noe under mine ben.

Filma var som vanlig ingen reaksjon men hon er jo  så  lungn.

Eldfari er en annan sak han reiste deg på  to ben til smeden 1 gang i  dag han blir jätte sint viss man holder på  med hans ben for lenge eldfari  er eldfari men jag elskar den hästen selv om min smed tyckte han var lite dum når han stegra seg.

konstig slapp ut han och  sto  och  tittet da buset han rundt  i  haven som en gal, når jag kom ut med hö  en time etter kommer Eldfari i verdens flotteste tölt over i  haven i  dyp  snö, helt utrolig for en tölt han hadde stannar och  glor på  meg som han sier jag kan få  min mat nu.

han er gått i  grisepass nesten hele tiden men den siste tiden har han töltet rent men inte som det der.

jeg så  sånn ut FörvånadTystSkrikandes hva kunne kanjse gjort det der med meg på  ryggen eller.

lennartsdotter
0

Idag har jag hoppat Monstret. Vi hoppade linjer, studs och en liten bana. :) Det gick jätte bra och det kändes inte ett dugg läskigt en enda gång. Har hoppat både högt och lågt. Lågt när vi tränade vägen och sen högt.

Av någon anledning gick det så himla bra idag! Men jag måste träna på att följa med, rida fram och att sluta hålla i honom och att använda benen mer :)

Det blir mitt mål till nångång i vår, lite träning måste man ju få ;)

Fiona
0

Idag har det vart ett par här och tittat på Dodde. Jag tyckte inte om dom, verkade inte heller som att han skulle bli så mycket gjord med där. Ägaren ringde mig förut och sa att hon inte tänker sälja dit så det känns bra!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

may-britt
0

OBS en busig häst i  dag full  fart.

Eldfari så  snell som bare han kan väre

Fiona
0

Tagit en slädtur med Fiona idag Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

may-britt
0

har ridet Filma i  dag mysig tölt tur i  snöen och  så  rett i  form som hon nu  går i  tölten och  trav hon er jätte duktig.

det var kalt sen jag kan inte ride i  min termo bukse förste har jag problemer och  komme upp och  viss jag kommer upp  har jag problemer och  sitte kvar i sadelen viss hon busar så  fikk  ta den av det blir for klumpi for meg.

men en veldig god 30 min tur med henne.