Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1900 ggr
bell
0

God Morgon 19/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon

Idag visade termometern -18 när jag gick ut till hästarna vid 6 tiden. Trotts det så var det bara en tunn isskorpa på vattentunnan i hagen Glad Härligt. Hästarna gick snällt ut o ställde sig vid sina hötussar. Efter att ha fixat lite dataarbete så har jag nu dagen fri! Planen är att hitta någon lite rolig julklapp till en kompis och gosedjur till hundarna.

Men framförallt tolka lite efter min vackra vita lilla häst. Får se om det är för kallt eller hur det blir. Men en liten tur blir det.  

Ha det bäst idag!

Ty det kunde vara lera o grå dis Flört

emeliekarlssoonn
0

Goddagens!

Jag vaknade vid 12 på ett ungefär. Låg och läste senaste Hippson vid typ. kvart i 2, käkade frukost och nu sitter jag här :)
 Dagen lär inte bjuda på mer än att sitta inomhus och glo på dataskärmen. (Om internet sköter sig vill säga. Det bråkade igår).

Just nu snöar det stooora snöflingor utanför fönstret. Uscha. Men som TS sa. Det skulle kunna vara lera och grått. :P

Cilla89a
0

God dagens :)
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen, -10 grader Foten i munnen
Sov vidare till 11, bytade om och hoppades att det skulle vara lite varmare, men icke -9.6 grader, då tog det emot att gå ut i stallet.
Red ut Brimad i alla fall, travade fram i skogen och sedan red jag ner om fältet och red lite dressyr, gick fint, fint, han kändes fin :) Red mest på stor volt för att ställa/böja ordentligt i både trav och galopp, tempoväxlingar i galoppen och serpentiner i trav. Red knappt 30 min på fältet, det märks att det tar på kraffterna att plumsa runt i snön Skrattande Men nyttigt i lagom mängder.
Var ute sammanlagt 45 min.
Sen fick hästarna gå ut igen och båda fick lunch hösilage.
Mockade och fixade i stallet direkt efter.

Precis kommit in från stallet och duschat och försöker tina nu.
Resten av dagen blir lugn :)
Ikväll blir det Robinson och julmat, det gillas, det gillas :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HannaT
0

Här i Angered, Göteborg, har vi också runt -10 idag. Inte kul. Rynkar på näsan

Jag har varit och köpt foder till Kalle, och fixat i stallet idag. Orkade verkligen inte rida, jag hatar kylan.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Fiona
0

Det var -19 när jag gick upp i morse vid 09.30 Tyst Fiaxe lite här inne och rotade sedan fram släden till Fiona. Paltade på mig ordentligt med filtar och så skrittade vi en sväng med lillasysters som red på sin fjording. Eller ja vi skrittade till en älg skrämde skiten ur hästarna, då blev det full galopp i cirka 100 m innan det gick att sakta ner. Överlag så blev det en väldigt mysig tur iaf =)

Har städat här inne sen ocg gjort stallet. Sen tog jag och syrran en sväng på 4hjulingen med bobben efter, skit kul tills man får motorstopp Tyst Fick putta hem den nästan en km!

Nu ivkäll skulle alla kusiner komma hit så skulle vi äta gott och baka lite julgodis, slutade med att ingen kunde komma. Så nu sitter vi åtta personer här med tacos för 500 kr!

Blir väl att kika Robinson sen i kväll i alla fall.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

may-britt
0

usss det er kalt tycker jag 15- da jag gikk opp och gikk ut til hästane.

jag pakka meg inn i masse kleder for och  rida orkar inte och  ride 2 häster så  det får bli  en annan ver dag.

jag colla vedret och til tirsdag skal det bli bettre.

det er jätte kalt min C ponni  rides inte nu  sen hon har hatt kolikk i 2008 i kylan så min vetrinär sa at jag skule inte ride henne når det var jätte kalt bettre och la henne gå  i  haven med 2 tekken på.

jätte kalt och  rida och jag har spon i min åpne lösning men der mste jag ha noe annat men moste finne ut hva sen jag kan inte ha halm