Kostnader för att ha ponny
Låter detta rimligt? Det är en maxad d-ponny.
Vinter:
Kallhyra: 950:- /mån
Grundtjänsten vardag: 1000:- /mån
= 1950:- /mån
Hösilage: 500:- /mån
Kraft: 200:- /mån
Strö: 400:- /mån
Hovslagare: 500:- /varannan månad
Försäkring: 200:- /mån
Vaccination/avmaskning/tandvård: 200:-/mån
Ridlektion: 250:-/gång
Sammanlagt: 3750:-/mån
500:- var sjätte till åttonde vecka.
Sammanlagt:
Sommar:
Sommarbete: 800:- /mån
Boxplats: se ovan
Hösilage: 300:-/mån
Kraft: 100:-/mån
Hovslagare: 500:-/mån
Försäkring: 200:-/mån
Sammanlagt: 1400:-/mån
500:- var sjätte till åttonde vecka.
Ridlektion:
250:-/ per lektion
x 4 = 1000:-/mån

vad är grundtjänst?
oj tycker det låter som mycket pengar..
speciellt stallhyran och så ingår det inte foder i den kostnaden.. men du kanske bor i någon stor stad?
annars är det ju jätte bra att räkna högt.. och jo jag tycker annars det låter bra:9 men tänk att man även ska ha råd att lägga ut pengar om hästen blir sjuk och behöver veterinär vård.
//carro

Vart bor du? Det är en ganska avgörande faktor.
T.ex, där jag bor i Skåne, kan man hitta stallplatser med full service inklusive allt för 1800 kr - 2200 kr.
Och i Stockholm, Malmö eller annan storstad så får man punga upp med 3000 kr - 5000 kr för stallplats med full service inklusive allt.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 precis så menar jag oxå:) här får man fullservic och foder ingår för 1500 visst det finns ingen ridbana men ett kanon stall, står inte där just nu men har en kompis där 1200:- kostar det för en liten ponny i det stallet, för mockning alla dagar och fri tillgång på foder, in och utsläpp och stor box.. där jag står är det gratis men det är ifs en lösdrift men betalar fodret själv såklart.
Men jag kan tänka mig att det blir svindyrt i storstäderna

Jag bor i Göteborg och har kallhyra på ca 800:- i månaden:)
Jag bor i stockholm, skulle ha hästen på Ingarö/Värmdö isf!
Jag tycker hovslagaren var väldigt billig, min tar 1000 kr för helskoning och man vet aldrig om det kommer behövas eller inte.
lurvponnyn.vimeddjur.se
#7 Ja det tycker jag med. 800 kr är det billigaste jag har hittat och jag bor i sthlm. tack ock lov är han den bästa av de som jag har prövat (och kommer snabbast vid tappsko).
#0 förutom hovslagaren värkar summan rimmlig, tänk på att det oftast kan kosta mer (ex tappskor, täckprov osv)i månaden

Vilket stall hade du tänkt ha hästen i ? :) bor på värmdö (;
oj det där var dyrt. Jag betalade med försäkringen och inräknat hovis 700kr då med hö o halm men köpte kraftfoder själv över det ett kompis pris tog in o gjorde allt själv med. Känner en som hyr ut och där kostar det 1300 kr då ingår allt ut o insläpp ligger inte så bra till stallet men bra foder och stall/hagar
Något bra & billigt stall, några tips? Med bra bussförbindelser !
når det er vinter och halt så kan du inte rida med tapp sko? och snö sålar ocg pigger kostar mere
mm…