isete vatten
hva gjör dere andre med vatten som fryser til hästene ute? i dag har jeg byttet vatten 3 ganger och slangen var fryst den med så jag fikk bäre bötter med vatten
hmmm hva kan jag gjöre
Jag har hört att man kan ha lite matolja i, vet dock inte om det är bästa lösningen.
Sedan måste jag be dig om att inte lägga dina inlägg i kategorin islandshästar. Där har vi islandsrelaterade frågor. Jag får flytta dina inlägg varje gång, lägg de istället i en kategori som rör ditt ämne.

vårt stora vattenkärl vi har i hagen har frusit, så jag sätter ut 2 mindre hinkar med ljummet vatten, likadant i hästarnas boxar, när jag fodrar på kvällen fyller jag på med varmt vatten i hinkarna.
jag vill inte att hästarna dricker iskallt vatten.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag kör med matolja, då fryser vattnet vid lägre temperatur och det är lätt att lyfta ur is-kakan som bildas. Sen behöver hästarna lite mer fett när det är kalt.
Slangen till vattnet förvara jag i garaget så den inte fryser 
hej
ok skallegge mine innlegg rett tenkte inte over det sen det er is som drikker av vattne
ursekta eller hvordan det nå staves på svensk
ok tar vattenslangen inn i stallen och tar i matolje smar takk.
mere fett ja hmmmmmmm
fy så dyre de vatten karene med varme er usss
Man kan också öägga i vedklabbar i karet så håller det isen öppen ett tag :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
öägga i vedklabbar hva er dette

#7 vedbitar.
jag har i olja. brukar sparka på tunnan varje morgon, så isen bryts. än har det inte fryst så mycket. i stallet har det inte börjat frysa än.
ljummet vatten fryser fortare en kallt vatten och en del hästar gillar inte olja vilket inte min gillade men funkar på en del inne men har för mig att d krävs rätt mkt ute.

Jag har i ½-1 dl olja i en murarbyttor moddel större och mina dricker vattnet utan problem alla tre.
Ljummet vatten ska man överlag passa sig för, för där trivs bakterier som lever kvar i kyla också och har vattnet runnit ur plastledning/slang så frigörs kemikalier som inte är bra för hästen att dricka.
ja det er vell rett sen jag ville heller inte drikke ljummet vatten rett fra tanken moste väre bakterier der med.
men nu har min smarte mann ordnet det han har tatt et stort drikke kar och puttet et lite mindre oppi der så under det lille i bottne av det store har han puttet frost-free ribbon cable og så har han tettet rundt det lille som da står i det store med isopor tettning.
så tok jag och kjöpte en jette lang frost-free R cable som jag har tatt rundt vatten slangen och når jag innte bruker vatten slangen surrer jag den sammen och putter den i en låda.
jag tycker jag er så smart til och väre NORMANN

#11 haha! =) du får ju nästan ta bild på den där uppfinningen!
jep det skal jag gjöre i morgen når det blir lyst.
jag er så glad inte mere frysi vatten
#7 Lägga vedklabbar skulle det vara, slant på tangenterna :P
nr 14 hva sier du fatter inte ikke glemm jag er norsk 
er det der spansk
:P Vedklabbar/vedbitar, såna man lägger i brasan och eldar med för att få varmt? :P Trä bitar? xD
och hvor legger du dem?
#17 i vattenkaret. De flyter runt och hindrar vattnet att frysa så snabbt. Dessutom bryter de tunnare is när hästarna dricker, om de dricker ofta nog. Tennisbollar eller så kan också fungera. :)
jag hinna inte ta kort i dag men skal få tatt et i morgen på drikke karet det FUNGERER HELT FINT vattne er inte frysi och jag er glad.
jag hadde inte kunne legge i ved bitar sen min isabella valck Snowi som er lite over 4 år eter alt han ville ha tatt dem med en gang.
men i dag bitti da jag sto opp var jag spent på om vattne hadde fryset men når jag kom ut så var det inte en is bit bare rent vatten.
vatten slangen fungerte også.
tar kort i morgen

Är oxå nyfiken på uppfinningen;) Låter smart
ja den var smart jag er inte den som provar och spara penger når det gjelder mine hästar men min mann er så spara spara så jag sa at jag ville inte ha frosent vatten til mine hästar och var på vei til och kjöpa en sånn vatten kar til 4000kr når min mann sa vet du hva jag lager et til 800kr jag bare skatta åt han sen jag tenkte ja ha men den fungerar tar kort i morgen på den.
ja den var smart jag er inte den som provar och spara penger når det gjelder mine hästar men min mann er så spara spara så jag sa at jag ville inte ha frosent vatten til mine hästar och var på vei til och kjöpa en sånn vatten kar til 4000kr når min mann sa vet du hva jag lager et til 800kr jag bare skatta åt han sen jag tenkte ja ha men den fungerar tar kort i morgen på den.

Bra att du läggar in bild:)
*väntar på bild* :P

*väntar spänt*^
ja gjör ordning med kort nu
her tror jag fikk inn kortene nu
Ser inga.. :(
uss da moste jag legge det ut på min hjemme side först så kopiera det fra der
jag får det inte inn rett fra mine bilder på min data.
Fungerar det inte att ladda upp som ''bifogad fil''? :/
hvorfor kan jag inte få inn kortet ? hva er fel?
jag har da fått inn kort förut
ok jag skal lada det opp ennu en gang fra mitt kamera och sette det inn på min hemm sid så kan jag kopiera det fra der.
kommer i håg jag moste gjöra det med kort på bettet en gang da jag skulle legge kort på det här inne.