Vart tog den vägen?
Vart tog den otroliga stormen vägen? Nu kanske jag får äta upp det rejält. Den kanske inte har kommit hit än. Men inte är det särskilt mycket. Vi har hinkat upp vatten i stallet och hemma. Tagit fram ljus och gasolspisen utifall att. Men än så länge är det inte som storm tycker jag. Hur har ni det?
Mja visst det blåser och snöar till en förbannelse.. har kanppt kunnat göra något på stallet! de va iaf så illa att hästarna fick komma in tidigare =/

Bandyn är inställd det blåser för mycket, Kungälv, men var i hälsiske är snön
Hästarna har fått vara i stallet hela dagen blåst och blött
Här är det kanske en decimeter snö… Massor av blåst och inget kul alls :(

Det blåser här också. Så hästarna fick komma in kl 16 i stället för kl 19.30. Normalt har vi ju dom ute ända till kl 21 men sedan dom förbaskade vildsvinen kom hit så vågar vi inte ha dom ute så länge längre.
Nåja, det blåser och det snöar lite då och då. Men det ser ut att ha snöat mer än det gjort för att det blåser ihop som drivor utanför. Men dom har ju lovat oss ca 1 dm snö och snö ända till i morgon kväll. Men sedan ska det ju bli plusgrader fr o m lördag. Tråkigt! 

Här 4 mil norr om Sthlm så har vi fått 15 cm nysnö bara nu i eftermiddag och det snöar än, men vinden har avtagit i styrka.
Dom sa nyss på tv att ovädret har kommit av sig så dom värst drabbade är nedåt skåne till.
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Kom hem från stallet för ca 1 timme sedan, Har varit ute på en timmes ridtur. Ingen blåst här inte, lite lätt snöfall bara (men jag har långt till Skåne)

Ja, här är det knappt någon blåst heller. Vi lämnade stalldörren öppen. Det är ju nu 0 gradigt ute. Så det blir nästan för varmt om vi skulle haft den stängd. Det står ju 7 hästar där och värmer.
Fast dom säger att det ska fortsätta att snöa fram till i morgon kväll. Jag ser inte att det snöar…….

Vi har haft jätte kallt med massor av snö o halv storm…. o mer skulle det bli morrn… bara jag slipper blåsten så är jag nöjd!
Igår bus red vi lite i snön jössses vad hästarna tyckte det var kul o bara få galoppa o springa i snön….det är iof bra kondis träning men det som räknas är att hästarna tyckte det var jätte kul….

Har ni haft jättekallt??? Vi har haft som mest -4 grader nu över julen. Nu har vi 0 ute. Ändå är det ju inte så jättelångt till varandra. Vad konstigt eg!
Ja, det låter mysigt att busrida i snön. Vi kan inte det riktigt än. Gobban har börjat att tvärstanna och titta sig omkring bara för dom jäkla vildsvinen du vet. Han har blivit så himla rädd. Men det går väl över hoppas jag. Men nu när snön kom så ser man ju vildsvinsspåren överallt. Det finns en flock på över 20 st har dom sett precis bakom stallet. Inte roligt.
Mohaha, nu har snön börjat dala :D Var ute med carcar och nån mer härifrån, men har glömt vad hon kallar sig, och åkte pulka för några timmar sen…! Fast känns som det är på fel sida 0-strecket nu, inte bra!

Har ni åkt pulka? Vad kul. Det var länge sedan man gjorde. Så du känner car-car privat? Bor ni alltså nära varandra?

Japp vi har haft kallt i går o idag har det varit -8 grader iaf o idag har det varit halv storm så bistert har det varit men så bor man ju i nordpolen känns det som ….
Vi bor knappt en mil ifrån varann… Har kännt varann ett tag nu, hehe.

men slo, hur kan du glömma vad jag heter:P känner mej lite dissad nu du;o) aja, vi hade kul igår iaf..!

Hehe, tyvärr har våran pulkabacke blivit skottad idag så vi får leta efter något bättre till nästa gång. Kanske tolkning efter hästen istället? :)

nae:( får väl ut o tolka i paddocken istället då:P

Vi hade bara 0 gradigt på dagen. Men nu är det -2. Vi har varit ute och galopperat i nysnön. Gud vad härligt det vara. Gejsa min fjording som dottern rider slog bakut av glädje. hi hi

Här har det stormat för fullt, höll på att blåsa bort igår när vi var ute o red. Idag red vi i skogen så då gick det bättre :) Maraboy var helt vild men han höll sig på alla fyra hovar idag iaf, försökte bocka av mig i måndags 

Ja, det är inte illa på en sådan gammal häst. Får se om jag får se den i vår när Soya har fölat. För då kommer vi iaf och tittar.