Läckande släp
Här får man så många bra tips så jag passar på att ställa en fråga till:)
Har ett Boj släp, en 216 av årsmodell 2007 el om det är en 2008 rentav, och den har börjat läcka in ganska mycket regnvatten när man kör. Det blir väldigt blött fram till på golvet, mest på den sidan där skötardörren sitter men också rakt framför bommen. Jag lyckas inte riktigt lokalisera var den läcker:(
Någon som har ett likadant släp som haft samma problem? Var läckte ert släp i så fall? Ibland kan det ju röra sig om ngn form av fabrikationsfel. I övrigt är jag supernöjd med vagnen, det är aldrig ngt strul med den f ö.

Har aldrig hört om att Boj skulle läcka in vatten! Men jag skulle nog ta det på allvar och försöka få det fixat så fort som möjligt, vatten på trägolv i transport är väldigt illa!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Om det är mest på sidan vid dörren hade jag kollat upp tätningen vid dörren först och främst. Känns ju som att det är störst risk att problemet sitter där då.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

vatten vandrar. så det kan mycket väl komma bakifrån släpet. känn överallt och se vart det är blött.
#3 Fast om det läcker in när de kör borde det ju inte komma bakifrån och fram…? Ja, om inte taket lutar då, fast tycker ju ändå det borde vara rätt blött bak i så fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

vatten åker på de mest konstiga håll. =)
är det bara när ni kör då? hål i taket är ganska vanligt. har du kollat över taket?

Är den så ny så skulle jag kontakta leverantören så de fick åtgärda problemet.
Mitt förra Bojsläp gjorde oxå det. Vi tätade fönstret ovanför dörren med silikon och nederkanten på dörren. sen var problemet borta.
Det är tyvärr ett ganska vanligt problem på Bojvagnarna, välkänt bland handlarna… Mitt läcker också.
Jag tror att det är från takventilen ovanför bommarna som det läcker in, åtminstone i mitt eget.
Ok, nu fick jag en massa bra tips, det tackar jag för:) Jag misstänker antingen takventilen fram eller sidofönstren. Jag har bokat tid på tillverkarens verkstad så jag förutsätter att de är vana att felsöka och åtgärda.
Vagnen är ju bara 1-2 år gammal så jag hoppas att det kanske kan gå på garantin men jag vet inte, får fråga när jag kommer dit.
Golvet är ju som tur är aluminium så det tål väl en del fukt men tycker synd om hästarna som ska stå och få vatten på sig när vi kör.
Anna; har ni försökt åtgärda takventilen eller går det inte? Jag menar om det är modellen på ventilen som är felkonstruerad så att den tar in vatten?
#10 - jag har inte försökt…. 
Det blir bakåtsug när man kör så vatten kan mycket väl rinna framåt i transporten, hur långt vet jag inte men det beror väll på konstuktionen. Men som sagt kolla över allt och försök se varifrån felet kommer så att säga. Annars så får ni helt enkelt åka tillbaka till försäljaren och klara på transporten, men jag tror tyvärr inte att det är något ni kommer få åtgärdat. Det är en "hästtransprt" och inget "regnskydd", så ska jag vara ärlig tor jag inte att de kommer bry sig såvida det inte är något som är trasigt. Säljs de med brister är det ju upp till oss att välja dem eller inte så att säga (ur tillverkarens synvinkel)…
Lite OT och det är min egenm åsikt - Men över lag tycker jag att Boj gör ganska så dåliga transporter. Nästan alla har alltid något problem med dem och många av de i billiga/medel prisklassen känns "rangliga" jämnfört med många andra märken.
Jag rekomenderar hellre att köpa en fin begagnad transport av bättre märke än en ny BOJ transport för er som funderar på det.
Hakuna matata!
Håller inte alls med om att BOJ-vagnarna skulle vara dåliga generellt och ABSOLUT inte rangliga! Jag har valt BOJ de senaste åren och varit väldigt nöjd med både vagnarna och service, detta är första gången jag råkat ut för läckage faktiskt.
Jag tror o hoppas på att man fixar detta snabbt och lätt, om inte på garantin så för en rimlig kostnad för det är klart att ett läckage på en nästan sprillans ny vagn det är en brist.
Ja alla har olika uppleverler och vissa har säkert råkat ut för fler "olyckor" med vissa än med andra och har därför fått en syn för hur saker är och itne är. Men för den delen har jag inte sagt att BOJ är något "ruckel" de fungerar ju absolut, men jag tycker att hållbarheten i längden är något kortare för dem än många andra transporter.
Och vad det gäller läckaget, klagar man får man förhoppningsvis saker åtgärdade. Men i vissa fall har saker (oavsett om det är en transport, mobiltelefon etc) brister redan från tillverkningen och man har glömt detaljer som gör att saker felar. Man kanske har satt skarvar olämpligt, telefoner "buggar" och som några kanske såg på Kalla fakta titigare om Älvsjöhus, det är ett hus som borde tåla vind och väta, men under vissa omsändigheter så är det ok att de läcker eller så.
De flesta tillverkare lyssnar på sina kunder och går dem till mötes, gör de så så skulle de aknske även om de var ett fel som finns på alla transporter åtgärda det på deras bekostnad. Men sätter företag tvärsidan till så kan de kommentera "de är inte gjorda att köra i regnväder för".
Men i ditt fall så är det bara att gå till äterförsäljaren och hoppas att du får det åtgärdat så snart som möjligt =)
Hakuna matata!
Nu har jag fått släpet åtgärdat och det gick på garantin, som reklamation. Jag är helnöjd med deras service, bra bemötande, snabbt åtgärdat och inget tjafs om det ska gå på garanti eller ej.
Det är värt mycket när man väljer nytt släp - att servicen är bra.
Vad bra att det var något som var trasigt/felaktigt så det gick bra att få det fixat! =) Hoppas det fungerar bättre nu!^^
Hakuna matata!
Trasigt o trasigt…man tätade med silikon och nu är allt tätt o torrt