Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1968 ggr
taija
0

tolka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har funderat att tolka me min shettis nu när snön har kommit:D så ja vill ha lite hjälp me hur stor ska tolkselen vara till en shettis som är 90cm hög i manken:) hon har dragit en ggr förut men de va för 1 år sen har hon glömmt hur man ska göra???

Lorita
0

Jag brukar ha på vanlig sele och leda ponnyn också får barn åka bakom i pulka, det är svårt nog i skritt/trav för dom man ack så kul dom har : )

Är det någon som har några ungar att låna ut i göteborgstrakten?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fiona
0

Jag brukar lägga på min shettis hennes vanliga sele, spänna fast bobben i linor i selen och sen sitta på bobben och styra. Kan tillägga att min dam är otrloigt snäll & välkörd så det underlättar ;)

Hon har nog inte glömmt gur man gör men kan däemot tyck att det är lite läbbigt. Dra först pulkan/bobbem bredvid henne så att hon lär sig vid ljudet, koppla sedan i den men led henne fortfarande utan tyngd i pulken/bobben. Om hon inte reagarear så sätt dig på bobben/pulkna och ha någon som leder henne de första gångerna :)

Lycka till!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

NovaRoll
0

Långbrösta….Tolksele

thilda-
0

när jag var på en sån där tolktävling med min ponny så hade vi bara en helt vanlig sadel och min brösta som jag har när jag tränar henne (kör trav) och sen så hade jag 2 öglor och satte dom i sidorna och satte fast snöret i dom.. och det gick hur bra som helst,..

Emelie89
0

Tolkselarna jag har erfarenhet av, är ställbara och ska funka på shettis. :) Tolkade min shettis med en sådan förut och han var 95cm! :)

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi använder den vanliga selen när vi tolkar, med draglinor och tömmar och kör i full räserfräs, skitkul.

Nä - det är inte riktigt sant, det handlar om bogsering och det går inte särskilt snabbt…Tungan ute