tyska
äntligen har jag fått svar från mecklenburger-avelsföreningen! tyvärr fattar jag inget nästan… Någon som vill översätta?(tog bort tel nr och mail som ni kasnke förstår..
Sehr geehrte Frau Larsson, in der Anlage übersende ich Ihnen die gewünschten Daten. Fotos können wir Ihnen leider nicht schicken, wenden Sie sich bitte an den Züchter und ehemaligen Besitzer. Sie können sich auch an Herrn Wego aus Dummerstorf zwecks Fotomaterial wenden (Tel.: ***** oder eMail: *****)
Mit freundlichen Grüßen
Kerstin Tetzlaff
Stutbuchführerin
Verband der Pferdezüchter
Mecklenburg-Vorpommern e.V.

hmm att de itne kan skicka bilder utan du ska kontakta wego.. jisses så dålig min tyska är…

lite snabbtolkat: dom har skickat med all fakta du ville ha, men kan tyvärr inte skicka med bilder. Då får du vända dig till ägaren eller Herr Wego.
vem är herr Wego?

#3 tror att han jobbar på nån förening (?) lr liknande för rasen.. (inte säker…)

Har min ordbok på jobbet så jag vågar inte stå hundraprocent för översättningen
…Vi kan tyvärr inte skicka dig några foton. Vänd dig gärna till uppfödaren eller till den tidiagare ägaren. Ni (du) kan vända dig till Herrn Wego från Dummerstorf för att få ändamålsenligt fotomaterial.

Var hela ett halvårsen jag slutade min tyskkurs, kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än "Ich esse eine apfelkuchen", så bra var min tysklärare (efter 3 år).
läste åxå tyska på skolan..5år!
förstår lite, men är verkligen dålig..jag kan rabbla alla Ihabe, du hasst, er/es/sie hasst osv. men kan lite, det är bra nu när allt från mirran är på tyska. men verkligen fööör lite ändå.
fick just veta att min halvfodervärds pappa är tysk! så nu ska vi skriva till alla!