Filma
Filma och jag har värt på 1 kurs och en time hos trenar och jag moste si at for en forandreing.
hon stannar uten at jag drar i tyglen jag plystrer lavt och hon stannar på setet, det er slut på problemet hvor hon inte ville stanna.
hon går på tyglen och jobbar i skritt och i overganger til trav och tölt slut på och kaste opp hue når man tar overgang til tölt.
hon går på tyglen hue ned i tölt, töltar på volte med sideföringer for och få med hennes bak part ordentelig i begge verv.
hon lystrar one och slutta.
vi kom til trener her om dagen och jag lastet henne av slepet och sadlet och jorde ordning på henne ute på plassen mens de andre is flöy rundt i sine have och ville gjerne hilse på men Filma sto så lungt hon tar alt så lungt.
en stor forandring på henne hon flyger ennu i galoppen så jag skal nu jobba mere muskler på hennes hals och rygg så kommer galoppen sen når hon har mere muskler och kan bäre seg rett.
her om dagen skulle jag se hvor mjuk hon var i nakken som jag gjör med Eldfari jag dro forsiktig i högre tygle och hon böyde seg bra så hon hadde sin nose ved mitt ben och så drar jag henne til venster for begge sider skal gjöres jo da hon böyde men når hon kommer med nosen til mitt men klyper hon meg i benet
jag valgte og inte si noe sen hon hadde et frekkt blikk och hon hadde nok forventet at jag skulle reagere.
det var inte hart og hon tok liksom tak i min ride stövel med et frekkt blikk bare Filma kan gjöre dette