Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3339 ggr
Zabbio
0

Ni med två hästar..

Rider ni båda?

Känner ni ''behov'' att ha båda? Nu tänker jag inte på att ni har lärt känna och tycker om dem som man ju gör med sina djur, men om ni ståt helt utan häst just precis nu, skulle ni fortfarande ha skaffat två ridhästar eller hade ni nöjt er med en? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lorita
0

Jag har fyra, en jag rider på och tre små ponnyer som jag också arbetar.

Jag kan svara på din fråga med att jag skulle haft två, inte en och jag vägrar att ha en häst som jag inte arbetar som bara går och finns som sällskap.

Två av mina är alltså för mycket men jag tror jag har kommit på en lösning på det utan att sälja någon Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina döttrar har alltid haft minst två hästar förrutom då de var riktigt små då de bara hade varsin. Under tonårstiden hade de mellan 3 - 5 hästar var. I dagens läge har den yngre två och den äldre tre. Då det gäller den äldre VET jag att hon aldrig skulle vilja ha färre än två hästar. Den yngre är jag mer tveksam kring då hon just nu är i begrepp att flytta hemifrån. Vi får se hur och var hon hamnar i framtiden. Det är nog rätt avgörande.

sus-sharon
0

eftersom jag har en välutbildad och en med påbörjad utbildning känner jag definitivt ett behov av att ha bägge hästarna.

den första jag köpte var outbildad och jag slet hårt med henne tills jag köpte den andra hästen som är väldigt väl utbildad.

när man har möjlighet att varva och dessutom använda den hästen som kan till att prova sig fram lite, då går arbetet lättare med den häst som inte kan också. för mig har det varit ovärderligt.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Cilla89a
0