Återbesöket
Idag var vi iväg till Mälarkliniken med Astra på återbesök, efter lite om och men då vi hade problem med att hitta en vagn. (När jag och pappa kom till stallet visade det sig att en av konvalescenterna skulle till Ulltuna Hästklinik pga en skada han drog på sig när han gick ner på knä med sulkyn häromdagen. Fick veta att han fick opereras på en gång när han kom fram. Så vi var tvungna att leta efter ett annat hästsläp)
Men men, iväg kom vi.
Veterinären gick ner med kamera idag igen i luftstrupen och det var så otroligt mycket bättre nu, inte röd och svullen och nästan inget slem alls. Så veterinären friskförklarade Astra! =D
Vi kom fram till att hon hade haft en halsinfektion, men som nu var borta.
Nu ska jag börja sätta igång henne igen. Mycket skritt och till att börja med travintervaller.. ca 3 x 2 minuter, och sen ökar man med 2 efter ungefär tre dagar :)
Wiiiiiee!!!!

Vad roligt! skönt att det har blivit så bra!
Underbart!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

skönt att det blivit bättre :D

Men gu så skönt!!!! =)

Kul att pållan e bra igen!

vad bra o kul :D

Så skönt! :)
skönt att det är upplöst ;)
som jag skrev förra gången, vi vet ju alla hur det är att ha slem i halsen…inte kul ! så det är härligt att damen är frisk nu :)
va skönt att hon är ok!
#8 Jaa precis, jag har gått och harklat och hostat hela morgonen pga äckligt slem i halsen. Nu när hon är frisk så får jag det i stället XD Fast det är bättre nu visserligen.
Åh, Astra är nog något av de sötaste jag nånisn sett. Vad är hon för ras?

Det var ju verkligen skönt att det är borta.
haha rubhel, hon har smittat dig ;)
astra är en knabstrupper, nu tar jag mig friheten att svara ;)

oooh tack bubbel för att du har fixat Avatar! *kram* kände inte igen dig.. :D
haha, kände inte igen mig själv heller, fattade ju inte att den försvann när min sida raderades ;) hihi, men nu är jag back in business ;)
Idag red jag henne i cirka en timme med tre travintervaller, cirka två minuter långa. Det gick jättebra, men hon var väldans pigg =P Hon hostade ingenting (yeey!!) men frustade en hel del =P
Testade att rida henne på ett gummipelham som jag fått låna av min kompis, hon verkade trivas bra med det.
Tråkigt bara att när jag väl kan börja galoppera henne så ska jag iväg på klassresa till fjällen i nästan en vecka >.<

vad skönt att hon blev frisk igen…..