Pris på sadel?
Hej!
Jag har fått en sadel på halsen som jag gärna skulle vilja bli av med. Märket är av "Horse Pro" och har de små siffrorna "18" på sidan. Det ska vara en dressyrsadel. Mer vet jag inte om den. Vad kan vara ett rimligt pris på denna om man inte har plats eller råd att skänka/kasta?
Mvh Hampus

Bild!!!! och inte kastas om bommen är hel man kan alltid sadeltämja en häst.
Jag vet inget om märket men 18 står kanske för 18 tum

horse pro är väl en syntetsadel om jag inte minns fel?
Låter som märket som säljs på ÖB - på deras senskydd och täcken står det iaf "horse pro".

men den ser jo fin ut under sadel kappen på en av sidene pleier det och stå bom vidder och 18 er sittsen tror jag

man ska ha syntet stigläder till en syntet sadel annars slitsadeln onödigt mycket. Den ser välvårdad ut men ny pris är inte så mycket troligen.
Men helt klart en bara sadel att rida i har du någon ridsport affär som tar emot begagnat så är det ett bra sätta att får den värderad och såld.
min kompis köpte en sådan sadel nyss på Öb då dom sålde ut lagret då kostade den 400 kr och helt ny :P men de e ju endast för att hästavdelningen skulle bort där. och kan nämna d var 70% rabatt på den.

får väl bli till blocket eller affären med denna. Jätte tack förhjälpen allihop!
av sadeln. Den är av syntetiskt material.