jag tror jag er lite dum
jag moste väre knepp elelr dum sen jag har satt min C ponni opp for salg och har hatt folk her och collad på henne och de har prova henne.
vär ende gang jag rider henne för provningen föler jag nei hon moste bli her, och når jag ser andre side henne er jag inte nögd jag får tårer i mine öyner bare och tenke på at hon skal inte väre her mere.
och så der har jag aldri värt för ut.
jag föler at jag slenger henne bort for jag vill ride mine is tycker synd om henne och föler meg slemm och dum.
men tiden rekker inte til och ride henne så mycke hon behövar och nu vet jag inte hva jag skal gjöra
En medryttare? För det handlar ara om att du inte har tid att rida henne tillrckligt? Men du vill igentligen ha henne kvar? Låt någon få komm aoch rida henne ett par gånger i veckan så hålls hon igång, blir ompysslad och mår bra och samtidigt får du ha kvar henne.
Medarbetare på westernridning.ifokus
ja det hadde värt fint jag har prova det men ingen vill eller bodde inte her osv jag er nära Laholm
kansje det er noen som bod när meg her inne som vill ride henne ?
Skriv annons här på ridsport och andra ifokus-sajter och även på medryttare.nu (heter den väll?).
ok takk det skal jag

Du kan inte tänka dig att lämna bort henne på foder? Då har du ju möjlighet att se hur hon fungerar på det nya stället och dessutom får du känna på hur det känns att inte han henne hemma.
tenk om noe skulle henda da tenk om det blir med henne som noen andre hästar jag har hört om som de inte fant igjen sen de var inte hos foder menneskene noe mere.
jag har hatt noen som har ring om foder men de ville inte ha andre utgifter enn hennes mat ocg smeden och hvem betalat vetrinär regning viss noe hender selv om hon er forsikra så er det endå noe som moste betalas.
och de hadde inte sadel och så så de ville låna sadel til samman med henne, ja ha hva om jag får tilbake hästen halt och sadelen godt brukt sadelen er ny
så det er så masse om och men med fosder så jag vet inte
hva gjör dere andre med deres foder hästar? låner dere med sadel och så? och forsikring? och hvem betalat viss det hender not?
Det är väldigt olika om det ingår utrustning och om ägaren eller fodervärden betalar försäkring osv. Det gör man upp tillsammans så det känns bra för båda parter och så skriver man tydligt i kontrakt vad som gäller. Även vad som gäller om saker inte går rätt till (ex sadeln går sönder, hästen blir sjuk osv osv, kanske fodervärden får betala skador på sadeln och betala nyvärdet om den förstörs totalt, men kanske en viss prisminskning/år?).